Näin täytät terveysselvityksen verkossa

  1. Kirjaudu Vakuutukset-verkkopalveluun Nordea ID -sovelluksella tai tunnuslukulaitteella. Voit kirjautua myös muiden pankkien tunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Kirjaudu Vakuutukset-verkkopalveluunAvautuu uuteen ikkunaan
  2. Löydät avoimen MyLife-hakemuksesi Vakuutukset-palvelun etusivulta kohdasta "Keskeneräiset toimeksiannot". 
  3. Jos sinulla on useampi avoin hakemus, valitse haluamasi hakemus ja paina "Avaa".
  4. Seuraavaksi näet yhteenvedon valitsemistasi vakuutusturvista. Tarkista vakuutushakemukseen valitsemasi vakuutusturvat ja jatka täyttämällä terveysselvitys.
  5. Täytettyäsi terveysselvityksen pääset vahvistamaan vakuutushakemuksen pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.

Huomioithan, että vahvistaminen ei ole mahdollista Nordean paperisella tunnuslukutaulukolla. Jos käytössäsi ei vielä ole Nordea ID -sovellusta, voit ladata sen oheisen ohjeen mukaisesti.

Tunnuslukulaitteen voit tilata verkkopankin kautta. 

Jos haluat tehdä hakemukseesi muutoksia, olethan yhteydessä Nordean asiakaspalveluun 0200 3000 (pvm/mpm). 

Jos tarvitset apua terveysselvityksen täyttämisessä, voit olla yhteydessä Nordea Henkivakuutus Suomi Oy:n ja Nordea Vakuutus Suomi Oy:n asiakaspalveluun 0200 22320 (pvm/mpm). Palvelemme sinua ma-to klo 8.30-16.30 ja pe klo 10.00-16.30.

Sähköinen terveysselvitys on täytettävissä 30 päivää hakemuksen teosta. 

Täytä terveysselvitys

Kirjaudu Vakuutukset-verkkopalveluun.

Täytä terveysselvitys - klikkaa tästä Avautuu uuteen ikkunaan
Terveysselvitys
Terveysselvityksen käsittely
Lisäselvitykset suuriin turvamääriin
Poikkeustilanteet vakuutuksen myöntämisessä
Terveystietoihin liittyvät suostumukset

Mikä terveysselvitys on ja milloin se tulee antaa?

Terveysselvitys on ilmoituksesi vakuutusyhtiölle terveydentilastasi. Antamasi terveysselvityksen perusteella arvioimme, minkälaisena hakemasi henkilövakuutus voidaan sinulle myöntää.

Terveysselvitys annetaan haettaessa vakuutusturvaa kuoleman, vakavan sairauden, tilapäisen ja/tai pysyvän työkyvyttömyyden varalta sekä hoitokulujen varalta. Turva tapaturmaisen kuoleman tai pysyvän työkyvyttömyyden varalta myönnetään ilman terveysselvityksen antamista.  

Mahdolliset jo todetut sairaudet voivat vaikuttaa vakuutuksen myöntämiseen, mutta eivät välttämättä estä vakuutuksen myöntämistä. Sairauksien tai vammojen merkitys vakuutuksen myöntämisen kannalta vaihtelee eri vakuutusturvien välillä. Siksi on tärkeää, että antamasi tiedot terveydentilastasi ovat oikeat. 

Selvityksen terveydentilastasi voit antaa joko sähköisesti verkkopankin Vakuutukset-verkkopalvelussa tai vakuutushakemuksen liitteenä olevalla suppealla tai laajalla terveysselvityslomakkeella. 

Lisätietoa terveystietoihin liittyvistä suostumuksista ja automatisoidusta päätöksenteosta

Olemme sitoutuneita suojelemaan asiakkaidemme oikeuksia ja pitämään henkilötietosi turvassa. Osana vakuutustoimintaa keräämme ja käsittelemme myös terveystietoja. Tältä sivulta löydät lisätietoa suostumuksista, joita pyydämme tarvittaessa tietojesi käsittelyyn, sekä automatisoidusta päätöksenteosta.

Suostumukset ja niistä kieltäytyminen

Pyydämme suostumuksesi terveystietojesi käsittelyyn voidaksemme käsitellä vakuutushakemuksesi. Voit kieltäytyä antamasta suostumusta käsittelyyn, jolloin emme voi valitettavasti käsitellä hakemustasi emmekä myöntää vakuutusta.

Pyydämme tarvittaessa suostumuksesi terveydentilaasi koskevien lisätietojen pyytämiseen terveydenhuollon toimijoilta. Antaessasi suostumuksen terveystietojesi pyytämiseen suostumuksessa mainituilta tahoilta, pyydämme hakemuksesi käsittelemiseksi tarvittavat tiedot puolestasi. Sinulla on myös oikeus kieltäytyä antamasta suostumustasi tietojesi pyytämiseen terveydenhuollon toimijoilta. Huomaathan, että tällöin sinun tulee itse toimittaa hakemuksesi käsittelemiseksi mahdollisesti tarvitsemamme tiedot.

Suostumusten peruminen

Sinulla on tietosuoja-asetuksen nojalla oikeus myös peruuttaa antamasi suostumus terveystietojen käsittelyyn. Huomioithan, että mikäli peruutat suostumuksen, joudumme keskeyttämään hakemuksesi käsittelyn. Säilytämme kuitenkin hakemustasi koskevia tietoja vakuutussopimuslain nojalla tai, mikäli vakuutuksesi on ehtinyt tulla voimaan, tietosuojalain nojalla asiakassuhteeseen perustuen.

Sinulla on oikeus peruuttaa myös antamasi suostumus terveyttä koskevien lisätietojen pyytämiseen terveydenhuollon toimijoilta. Huomaathan, että peruuttaessasi suostumuksesi sinun tulee itse toimittaa hakemuksesi käsittelemiseksi mahdollisesti tarvitsemamme tiedot, emmekä voi pyytää niitä puolestasi.

Suostumuksen peruutus tehdään lähettämällä viesti verkko- tai mobiilipankin Viestit-osion kautta. Valitse viestin aiheeksi "Vakuutukset" ja kerro viestissäsi, minkä suotumuksen haluat peruuttaa.

Automatisoitu päätöksenteko

Automatisoitua päätöksentekoa voidaan hyödyntää vakuutus- tai korvaushakemuksesi hyväksymiseen käsittelyn nopeuttamiseksi ja päätösten tasapuolisuuden varmistamiseksi. Jos olet tyytymätön saamaasi päätökseen, joka on tehty automatisoitua päätöksentekoa hyödyntäen, voit pyytää, että asian käsittelee uudelleen rekisterinpitäjän puolesta luonnollinen henkilö. Sinulla on oikeus esittää kantasi, saada selvitys tehdystä päätöksestä ja oikeus riitauttaa päätös. Sinulla on oikeus myös kieltäytyä automatisoidun päätöksenteon kohteeksi joutumisesta. Huomaathan, että hakemuksestasi poikkeavan vakuutus- tai korvauspäätöksen tekee aina luonnollinen henkilö.

Automatisoituun päätöksentekoon liittyvät yhteydenotot voit tehdä lähettämällä viestin verkko- tai mobiilipankin Viestit-osion kautta. Valitse viestin aiheeksi "Vakuutukset".