Terveysselvitys

Tältä sivulta pääset täyttämään sähköisen terveysselvityksen sekä saat lisätietoa terveysselvityksestä ja sen käsittelystä Nordeassa.

Näin täytät terveysselvityksen verkossa

  1. Kirjaudu Vakuutukset-verkkopalveluun Nordea ID -sovelluksella tai tunnuslukulaitteella. Voit kirjautua myös muiden pankkien tunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Kirjaudu Vakuutukset-verkkopalveluunAvautuu uuteen ikkunaan
  2. Löydät avoimen MyLife-hakemuksesi Vakuutukset-palvelun etusivulta kohdasta "Keskeneräiset toimeksiannot". 
  3. Jos sinulla on useampi avoin hakemus, valitse haluamasi hakemus ja paina "Avaa".
  4. Seuraavaksi näet yhteenvedon valitsemistasi vakuutusturvista. Tarkista vakuutushakemukseen valitsemasi vakuutusturvat ja jatka täyttämällä terveysselvitys.
  5. Täytettyäsi terveysselvityksen pääset vahvistamaan vakuutushakemuksen pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.

Huomioithan, että vahvistaminen ei ole mahdollista Nordean paperisella tunnuslukutaulukolla. Jos käytössäsi ei vielä ole Nordea ID -sovellusta, voit ladata sen oheisen ohjeen mukaisesti.

Tunnuslukulaitteen voit tilata verkkopankin kautta. 

Jos haluat tehdä hakemukseesi muutoksia, olethan yhteydessä Nordean asiakaspalveluun 0200 3000 (pvm/mpm). 

Jos tarvitset apua terveysselvityksen täyttämisessä, voit olla yhteydessä Nordea Henkivakuutus Suomi Oy:n ja Nordea Vakuutus Suomi Oy:n asiakaspalveluun 0200 22320 (pvm/mpm). Palvelemme sinua ma-to klo 8.30-16.30 ja pe klo 10.00-16.30.

Sähköinen terveysselvitys on täytettävissä 30 päivää hakemuksen teosta. 

Täytä terveysselvitys

Kirjaudu Vakuutukset-verkkopalveluun.

Täytä terveysselvitys - klikkaa tästä Avautuu uuteen ikkunaan
Terveysselvitys

Mikä terveysselvitys on ja milloin se tulee antaa?

Terveysselvitys on ilmoituksesi vakuutusyhtiölle terveydentilastasi. Antamasi terveysselvityksen perusteella arvioimme, minkälaisena hakemasi henkilövakuutus voidaan sinulle myöntää.

Terveysselvitys annetaan haettaessa vakuutusturvaa kuoleman, vakavan sairauden, tilapäisen ja/tai pysyvän työkyvyttömyyden varalta. Turva tapaturmaisen kuoleman tai pysyvän työkyvyttömyyden varalta myönnetään ilman terveysselvityksen antamista.  

Mahdolliset jo todetut sairaudet voivat vaikuttaa vakuutuksen myöntämiseen, mutta eivät välttämättä estä vakuutuksen myöntämistä. Sairauksien tai vammojen merkitys vakuutuksen myöntämisen kannalta vaihtelee eri vakuutusturvien välillä. Siksi on tärkeää, että antamasi tiedot terveydentilastasi ovat oikeat. 

Selvityksen terveydentilastasi voit antaa joko sähköisesti verkkopankin Vakuutukset-verkkopalvelussa tai vakuutushakemuksen liitteenä olevalla suppealla tai laajalla terveysselvityslomakkeella. 

Terveysselvityksen käsittely
Lisäselvitykset suuriin turvamääriin
Poikkeustilanteet vakuutuksen myöntämisessä

Mikä terveysselvitys on ja milloin se tulee antaa?

Terveysselvitys on ilmoituksesi vakuutusyhtiölle terveydentilastasi. Antamasi terveysselvityksen perusteella arvioimme, minkälaisena hakemasi henkilövakuutus voidaan sinulle myöntää.

Terveysselvitys annetaan haettaessa vakuutusturvaa kuoleman, vakavan sairauden, tilapäisen ja/tai pysyvän työkyvyttömyyden varalta. Turva tapaturmaisen kuoleman tai pysyvän työkyvyttömyyden varalta myönnetään ilman terveysselvityksen antamista.  

Mahdolliset jo todetut sairaudet voivat vaikuttaa vakuutuksen myöntämiseen, mutta eivät välttämättä estä vakuutuksen myöntämistä. Sairauksien tai vammojen merkitys vakuutuksen myöntämisen kannalta vaihtelee eri vakuutusturvien välillä. Siksi on tärkeää, että antamasi tiedot terveydentilastasi ovat oikeat. 

Selvityksen terveydentilastasi voit antaa joko sähköisesti verkkopankin Vakuutukset-verkkopalvelussa tai vakuutushakemuksen liitteenä olevalla suppealla tai laajalla terveysselvityslomakkeella.