Kysy heti chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Asiakkaamme ovat pääosin Pohjoismaissa

Pankki- ja rahoituspalvelut ovat voimakkaasti säänneltyjä kaikkialla maailmassa. Nordean tuotteet ja palvelut on suunniteltu sopimaan nimenomaan Pohjoismaiden asiakkaille, ja niissä on huomioitu pohjoismaiset säännökset ja verotus. Näin ollen saat täyden valikoiman palvelujamme silloin, kun asuinmaasi on Suomi, Ruotsi, Tanska tai Norja.

ETA-alueen maissa asuvana saat kattavat peruspankkipalvelut. Näiden maiden ulkopuolella asuessasi tarvitset asiakkaaksi tuloa varten erityisen perusteen.

Nykyisenä asiakkaanamme sinun ei tarvitse olla asuinpaikkatiedon osalta meihin erikseen yhteydessä, vaan varmistamme asiakastiedot muun asioinnin yhteydessä tai muutoin määrävälein, ja olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä.

Jos asut ETA-alueella

ETA-alueen maissa asuessasi saat käyttöösi peruspankkipalvelut: käyttötilin, Nordea Electron -kortin, verkkopankkipalvelun ja tunnuslukusovelluksen tai -laitteen. Myös muita palveluita saat käyttöösi kokonaisharkinnan perusteella.

Jos asut ETA-alueen ulkopuolella 

Jos olet asiakkaamme, ja asut ETA-alueen ulkopuolella, käymme läpi kokonaistilanteesi asiakastietojen päivityksen tai asioinnin yhteydessä. Tarvittaessa otamme sinuun yhteyttä. 

Joissakin tilanteissa voimme avata ETA-alueen ulkopuolella asuvalle henkilölle asiakkuuden hänen kokonaistilanteensa perusteella.

Kokonaisharkinnassa huomioon ottamiamme seikkoja ovat muun muassa tilapäinen oleskelu ulkomailla työn tai opiskelun vuoksi, Suomesta maksettava palkka tai eläke ja vahva yhteys Suomeen; kuitenkaan pelkkä omaisuus Suomessa ei ole hyväksymämme asiakkuuden peruste.

Mikäli asiakassuhteelle on perusteet, käyttöön otettavat perus- ja muut palvelut valitaan kokonaisharkinnan perusteella.