Ajankohtaista häiriöistä ja palvelukatkoista

Tällä sivulla kerromme mahdollisista ennalta suunnitelluista palvelukatkoista pankkipalveluissamme. Tiedotamme yllättävistä häiriöistä ensisijaisesti siinä palvelussa, jota häiriö koskee - esimerkiksi mobiilipankin ja verkkopankin kirjautumissivuilla.​​

Ajankohtaista tietoa palveluistamme

18.10.2024  Viimeaikaiset palveluissamme esiintyneet tekniset häiriöt on saatu korjattua. 

Viime viikkoina esiintyneiden häiriöiden taustaa

Olemme havainneet viime aikoina kaikissa Pohjoismaissa tavanomaista enemmän palvelunestohyökkäyksiä, joista osa on voimakkaampia kuin toiset. Palvelunestohyökkäykset ovat valitettavasti ajankohtainen ilmiö ja ne kohdistuvat erilaisiin toimijoihin yhteiskunnassa toistuvasti. 

Palvelunestohyökkäyksistä, puolustusjärjestelmiemme vahvistamisesta ja muista palvelujen parantamiseen tähtäävistä  teknisistä päivityksistä johtuen palveluissamme on viime aikoina ilmennyt ajoittaisia toimintahäiriöitä. Olemme todella pahoillamme tästä asiakkaillemme koituneesta harmista, sillä prioriteettimme on aina pystyä palvelemaan asiakkaitamme. 

 

 Näin palvelemme

Asiakaspalvelumme (puhelin ja chat) palvelee asiakkaitamme arkisin klo 8.00-20.00 ja viikonloppuisin klo 10.00-16.00. 

Häiriötilanteet pankkipalveluissa

Kehitämme jatkuvasti palveluitamme, jotta sinä voit käyttää pankkipalveluita sujuvasti ja turvallisesti. Ajoittain kehitystyö vaatii huoltokatkon palveluissamme. Pyrimme aina minimoimaan asiakkaillemme aiheutuvan haitan, ja viestimme tilanteista häiriön vaatimalla tavalla.

Miten tiedotamme häiriötilanteista?

Suunnitellut huoltotoimet: Suunnittelemme pankkipalveluiden säännölliset huoltotyöt aina huolellisesti etukäteen ja tiedotamme tulevista huoltotoimien aiheuttamista katkoista tällä sivulla. Huoltotoimien laajuudesta riippuen​, tiedotamme tulevista palvelukatkoista myös muilla tavoin.

Yllättävät häiriöt pankkipalveluissa: Tiedotamme yllättävistä häiriöistä ensisijaisesti siinä palvelussa, jota häiriö koskee - esimerkiksi mobiilipankin ja verkkopankin kirjautumissivulla.​​ 

Miten toimia, jos koet häiriöitä pankkipalveluissa?

Mikäli huomaat häiriön Nordean pankkipalveluissa, seuraa tiedotuksia häiriön kohteena olevassa palvelussa - esimerkiksi mobiilipankin ja verkkopankin kirjautumissivulla.

Huomioithan, että asiakaspalvelumme saattaa ruuhkautua häiriötilanteissa. Seuraathan siis ensisijaisesti infoa digitaalisissa kanavissamme.