Ajankohtaista häiriöistä ja palvelukatkoista

Tällä sivulla kerromme mahdollisista ennalta suunnitelluista palvelukatkoista pankkipalveluissamme. Tiedotamme yllättävistä häiriöistä ensisijaisesti siinä palvelussa, jota häiriö koskee - esimerkiksi mobiilipankin ja verkkopankin kirjautumissivuilla.​​

Osalla asiakkaistamme käyttötili on pois käytöstä lauantaiaamuna 11.1.2025 klo 04.00–10.00 – luottokortit toimivat normaalisti 

Uudistamme tilijärjestelmäämme, jotta asiakkaillamme on mahdollisuus saada käyttöönsä aina uusimmat ja parhaimmat palvelumme. Uudistuksessa asiakkaidemme tilit siirretään uuteen tilijärjestelmään. 
Uudistustyön vuoksi osa asiakkaidemme käyttötileistä on pois käytöstä lauantaiaamuna 11.1.2025 klo 04.00–10.00. Tänä aikana myös näihin tileihin liittyvät palvelut, kuten debit-kortti, tilisiirrot ja laskujen maksu, ovat pois käytöstä.

Luottokortit toimivat normaalisti.

Lauantaiyönä tammikuussa tehtävä uudistustyö koskee noin viidesosaa asiakkaidemme käyttötileistä. Suurimmalle osalle asiakkaistamme tällä uudistyöllä ei ole vaikutusta.
Asiakkaamme, joiden tiliä palvelukatko koskee, ovat saaneet tiedon kirjeellä mobiili- ja verkkopankkiin tai postitse. Muiden asiakkaidemme palvelut toimivat normaalisti. Jos asiakas ei ole saanut aiheeseen liittyvää viestiä, tammikuun uudistustyöllä ei ole vaikutuksia hänen asiointiinsa.

Tilijärjestelmän uudistustyö on loppusuoralla ja valtaosa asiakkaidemme käyttötileistä on jo siirretty uuteen järjestelmään. Uudistusta on tehty vaiheittain ja kaikki vuoden 2024 aikana tehdyt siirrot on toteutettu onnistuneesti. Kiitämme asiakkaitamme kärsivällisyydestä.

Tietoa palvelunestohyökkäyksistä

Palvelunestohyökkäys tarkoittaa yritystä ylikuormittaa jokin järjestelmä tai verkkosivusto ja estää käyttäjien ja asiakkaiden pääsy verkkopalveluihin tai saada aikaan viiveitä palveluissa. Hyökkäys voi vaikuttaa esimerkiksi verkko- ja mobiilipankkiimme sekä verkkosivustoihimme ja ajoittain hidastaa palveluun pääsyä tai estää sen kokonaan. 

Hyökkäyksen aiheuttamat asiakasvaikutukset liittyvät pelkästään palveluihin pääsyyn ja niiden käytettävyyteen. Kyseessä ei ole tietoturvaloukkaus, ja asiakkaidemme tiedot ja varat ovat turvassa.

Kysymyksiä ja vastauksia

Häiriötilanteet pankkipalveluissa

Kehitämme jatkuvasti palveluitamme, jotta sinä voit käyttää pankkipalveluita sujuvasti ja turvallisesti. Ajoittain kehitystyö vaatii huoltokatkon palveluissamme. Pyrimme aina minimoimaan asiakkaillemme aiheutuvan haitan, ja viestimme tilanteista häiriön vaatimalla tavalla.

Miten tiedotamme häiriötilanteista?

Suunnitellut huoltotoimet: Suunnittelemme pankkipalveluiden säännölliset huoltotyöt aina huolellisesti etukäteen ja tiedotamme tulevista huoltotoimien aiheuttamista katkoista tällä sivulla. Huoltotoimien laajuudesta riippuen​, tiedotamme tulevista palvelukatkoista myös muilla tavoin.

Yllättävät häiriöt pankkipalveluissa: Tiedotamme yllättävistä häiriöistä ensisijaisesti siinä palvelussa, jota häiriö koskee - esimerkiksi mobiilipankin ja verkkopankin kirjautumissivulla.​​ 

Miten toimia, jos koet häiriöitä pankkipalveluissa?

Mikäli huomaat häiriön Nordean pankkipalveluissa, seuraa tiedotuksia häiriön kohteena olevassa palvelussa - esimerkiksi mobiilipankin ja verkkopankin kirjautumissivulla.

Huomioithan, että asiakaspalvelumme saattaa ruuhkautua häiriötilanteissa. Seuraathan siis ensisijaisesti infoa digitaalisissa kanavissamme.