- En pääse kirjautumaan uuteen verkkopankkiin. Kirjautumissivu ei lataudu, vaan ruutu jää valkoiseksi.
Verkkopankin käyttöä varten tarvitset internet-selaimen, esimerkiksi Chrome-, Firefox-, Edge- tai Safari-selaimen. Internet Explorerin versioita ei enää tueta. Pyydämme sinua päivittämään selaimesi uusimpaan versioon tai vaihtamaan toiseen selaimeen.
Suosittelemme, että päivität laitteeseesi uusimman käyttöjärjestelmän tai käytät jatkossa uusinta Google Chrome-, Firefox-, Microsoft Edge- tai Safari-versiota Nordean palveluita käyttäessäsi. Voit myös käyttää vaihtoehtoisesti mobiilipankkia älypuhelimella ja tabletilla.
Tutustu verkkopankin teknisiin vaatimuksiin
- Voinko valita käyttökielen?
Kyllä. Verkkopankki on saatavilla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Voit vaihtaa kielen ennen sisäänkirjautumista sisäänkirjautumissivun oikeasta yläkulmasta. Kielen asetus säilyy siihen asti kunnes vaihdat sen uudelleen.
- Näenkö sekä henkilökohtaiset että yritykseni tilit?
Kyllä. Voit vaihtaa näkymän henkilökohtaisista tileistä yrityksen tileihin napauttamalla omaa nimeäsi oikeassa yläkulmassa. Näet kaikki tilit, joihin sinulla on käyttöoikeudet.
- Miten voin antaa palautetta verkkopankista?
Voit antaa palautetta suoraan kirjautuneena verkkopankissa napauttamalla Palaute-nappulaa jokaisen sivun oikeassa reunassa.
- Voinko kopioida laskun verkkopankissa?
Kyllä voit. Laskun kopiointimahdollisuus on tilitapahtuman rivillä viimeisenä kuvakkeena.
- Miten voin antaa tilille nimen verkkopankissa?
Mene Talous-välilehdeltä Tilit ja tapahtumat -kohtaan ja valitse tili, jolle haluat antaa nimen. Napauta linkkiä Näytä tilin tiedot ja anna nimi. Muista tallentaa tekemäsi muutokset.
- Mistä löydän tiliotteet verkkopankissa?
Tiliotteet löytyvät verkkopankissa kohdasta Profiili > AsiakirjatAvautuu uuteen ikkunaan.
Arkistossa on seuraavat tiliotteet:
- EtuTilien tiliotteet, jotka ovat muodostuneet 02/2020 jälkeen.
- Käyttötilin tiliotteet, kun tili on avattu 12/2022 jälkeen.
- ASP-tilin tiliotteet löydät 1.1.2023 alkaen kohdasta Profiili > Asiakirjat>Arkisto.
Ennen 02/2020 muodostuneet EtuTilin tiliotteet löytyvät verkkopankista kohdasta Profiili > Asiakirjat > Vanhan verkkopankin asiakirjat.
- Miten maksan hylätyn maksun verkkopankissa?
Hylättyä maksua ei voi muuttaa tai poistaa uudessa verkkopankissa. Siitä täytyy luoda kokonaan uusi maksu.
- Puuttuuko uudesta verkkopankista palveluita?
Voit hoitaa kaikki pankkiasiasi uuden verkkopankin kautta. Kuitenkin siten, että osa pankkiasioinnista ohjautuu vielä vanhaan verkkopankkiin. Verkkopankin kehitystyö jatkuu edelleen ja lisäämme uusia toiminnallisuuksia verkkopankkiin jatkuvasti. Kuulemme mielellämme sinun palautettasi, jonka voit antaa verkkopankin Palaute-kohdassa.
Uudessa verkkopankissa Yhteenveto-sivun oikeassa laidassa Muut palvelut -osiossa on suoria linkkejä vanhan verkkopankin palveluihin.
Uusi verkkopankkimme muotoutuu käyttämäsi laitteen mukaan, joten se toimii kätevästi niin tietokoneella kuin tabletillakin.
- En pääse kirjautumaan verkkopankkiin. Mitä teen?
Avaa Nordea ID -sovellus ja tarkista, että se on käytettävissä. Mikäli Nordea ID -sovellus antaa virheilmoituksen ”Monta saman aikaista tunnistautumisyritystä.”, avaa Nordea ID -sovellus uudestaan, anna oikea PIN-koodi, jolloin virhetilanne nollaantuu. Varmista myös, että sinulla on käytössäsi Nordea ID -sovelluksen tuorein versio. Tyhjennä myös selaimen välimuisti ja sivuhistoria. Kokeile myös laitteesi käynnistämistä uudelleen. Häiriön sattuessa, kokeile kirjautumista hetken päästä uudestaan. Suunnitelluista käyttökatkoista ilmoitetaan etukäteen mobiili- ja verkkopankissa, kotisivuillamme sekä sosiaalisessa mediassa.
- Miten voin hakea tilitapahtumia verkkopankissa?
Tilitapahtumia voi hakea esim. saajalla, summalla, päivämäärällä haluamaltasi tililtä verkkopankissa kohdassa Talous > Tilit ja Tapahtumat.
- Voinko viedä verkkopankista tilitapahtumia esim. Exceliin?
Kyllä voit. Löydät CSV-painikkeen tulosta-painikkeen vierestä Tilit ja tapahtumat -osiosta valittuasi haluamasi tilin.
- Voinko tehdä valuuttamaksun uudessa verkkopankissa?
Uudessa verkkopankissa voi tehdä valuuttamaksuja. Huomaathan, että uudessa verkkopankissa voi muuttaa vain uudessa verkkopankissa tehtyjä maksuja.
- Miten lähetän viestejä Nordeaan?
Saat vastauksen moniin kysymyksiisi nopeasti ilman, että sinun tarvitsee lähettää meille viestiä ja odottaa paluupostia.
Verkkopankin Tuki-valikon ”Kirjoita meille” osiossa pääset nopeasti keskustelemaan Chatbot Novan kanssa. Kun kerrot Novalle asiasi, tarjoaa se sinulle ratkaisuehdotuksen heti tai ohjaa sinut eteenpäin.
Viestiarkiston ja asiakirjojen lähettämismahdollisuuden löydät myös Tuki-valikosta niin mobiili- kuin verkkopankissa.
- Voinko lisätä liitetiedostoja neuvojalle lähettämiini viesteihin?
Kyllä voit. Lisää liite Uusi viesti -näytöllä kohdassa lisää liitetiedosto. Voit lisätä viestiin 7 liitettä.
Lisää liiteAvautuu uuteen ikkunaan
- Missä voin allekirjoittaa sopimuksen?
Allekirjoitat sopimukset verkkopankin kohdassa Profiili > Asiakirjat > Allekirjoita sopimukset ja asiakirjat.
Allekirjoita sopimusAvautuu uuteen ikkunaan
- Kuinka monta maksunsaajaa voi olla tallennettuna maksunsaajaluetteloon?
Saajien lukumäärää maksunsaajaluettelossa ei ole rajoitettu.
- Miksi kaikki maksunsaajat eivät siirtyneet vanhasta verkkopankista uuteen?
Maksunsaajaluettelo on uudessa verkkopankissa sama kuin asiakkaalla on mobiilipankissa. Vanhan verkkopankin maksunsaajaluettelo on siirtynyt uuteen verkkopankkiin silloin kun olet ensimmäisen kerran kirjautunut uuteen verkkopankkiin. Kun teet maksun uudessa verkkopankissa eikä maksunsaajaa löydy rekisteristä lisää se uuteen verkkopankkiin maksua tehdessäsi laittamalla ruksi kohtaan Lisää saajaluetteloon. Uudessa verkkopankissa ei ole automaattista tallennusta maksunsaajaluetteloon.