- En pääse kirjautumaan verkkopankkiin. Kirjautumissivu ei lataudu, vaan ruutu jää valkoiseksi.
Verkkopankin käyttöä varten tarvitset internet-selaimen, esimerkiksi Chrome-, Firefox-, Edge- tai Safari-selaimen. Internet Explorerin versioita ei enää tueta. Pyydämme sinua päivittämään selaimesi uusimpaan versioon tai vaihtamaan toiseen selaimeen.
Suosittelemme, että päivität laitteeseesi uusimman käyttöjärjestelmän tai käytät jatkossa uusinta Google Chrome-, Firefox-, Microsoft Edge- tai Safari-versiota Nordean palveluita käyttäessäsi. Voit myös käyttää vaihtoehtoisesti mobiilipankkia älypuhelimella ja tabletilla.
Tutustu verkkopankin teknisiin vaatimuksiin
- Voinko valita käyttökielen?
Kyllä. Verkkopankki on saatavilla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Voit vaihtaa kielen ennen sisäänkirjautumista sisäänkirjautumissivun oikeasta yläkulmasta. Kielen asetus säilyy siihen asti kunnes vaihdat sen uudelleen.
- Näenkö sekä henkilökohtaiset että yritykseni tilit?
Kyllä. Voit vaihtaa näkymän henkilökohtaisista tileistä yrityksen tileihin napauttamalla omaa nimeäsi oikeassa yläkulmassa. Näet kaikki tilit, joihin sinulla on käyttöoikeudet.
- Miten voin antaa palautetta verkkopankista?
Voit antaa palautetta suoraan kirjautuneena verkkopankissa napauttamalla Palaute-nappulaa jokaisen sivun oikeassa reunassa.
- Voinko kopioida laskun verkkopankissa?
Kyllä voit. Laskun kopiointimahdollisuus on tilitapahtuman rivillä viimeisenä kuvakkeena.
- Miten voin antaa tilille nimen verkkopankissa?
Mene Talous-välilehdeltä Tilit ja tapahtumat -kohtaan ja valitse tili, jolle haluat antaa nimen. Napauta linkkiä Näytä tilin tiedot ja anna nimi. Muista tallentaa tekemäsi muutokset.
- Mistä löydän tiliotteet verkkopankissa?
Tiliotteet löytyvät verkkopankissa kohdasta Profiili > Asiakirjat > ArkistoAvautuu uuteen ikkunaan.
- En pääse kirjautumaan verkkopankkiin. Mitä teen?
Avaa Nordea ID -sovellus ja tarkista, että se on käytettävissä. Mikäli Nordea ID -sovellus antaa virheilmoituksen ”Monta saman aikaista tunnistautumisyritystä.”, avaa Nordea ID -sovellus uudestaan, anna oikea PIN-koodi, jolloin virhetilanne nollaantuu. Varmista myös, että sinulla on käytössäsi Nordea ID -sovelluksen tuorein versio. Tyhjennä myös selaimen välimuisti ja sivuhistoria. Kokeile myös laitteesi käynnistämistä uudelleen. Häiriön sattuessa, kokeile kirjautumista hetken päästä uudestaan. Suunnitelluista käyttökatkoista ilmoitetaan etukäteen mobiili- ja verkkopankissa, kotisivuillamme sekä sosiaalisessa mediassa.
- Miten voin hakea tilitapahtumia verkkopankissa?
Tilitapahtumia voi hakea esim. saajalla, summalla, päivämäärällä haluamaltasi tililtä verkkopankissa kohdassa Talous > Tilit ja Tapahtumat.
- Voinko viedä verkkopankista tilitapahtumia esim. Exceliin?
Kyllä voit. Löydät CSV-painikkeen tulosta-painikkeen vierestä Tilit ja tapahtumat -osiosta valittuasi haluamasi tilin.
- Voinko tehdä valuuttamaksun verkkopankissa?
Verkkopankissa voi tehdä valuuttamaksuja.
- Miten lähetän viestejä Nordeaan?
Saat vastauksen moniin kysymyksiisi nopeasti ilman, että sinun tarvitsee lähettää meille viestiä ja odottaa paluupostia.
Verkkopankin Tuki-valikon ”Kirjoita meille” osiossa pääset nopeasti keskustelemaan Chatbot Novan kanssa. Kun kerrot Novalle asiasi, tarjoaa se sinulle ratkaisuehdotuksen heti tai ohjaa sinut eteenpäin.
Viestiarkiston ja asiakirjojen lähettämismahdollisuuden löydät myös Tuki-valikosta niin mobiili- kuin verkkopankissa.
- Voinko lisätä liitetiedostoja neuvojalle lähettämiini viesteihin?
Kyllä voit. Lisää liite Uusi viesti -näytöllä kohdassa lisää liitetiedosto. Voit lisätä viestiin 7 liitettä.
Lisää liiteAvautuu uuteen ikkunaan
- Mistä löydän oman Profiilini?
Profiili-valikon löydät oman nimesi alta verkkopankissa.
- Missä voin allekirjoittaa sopimuksen?
Allekirjoitat sopimukset verkkopankin kohdassa Profiili > Asiakirjat > Allekirjoita sopimukset ja asiakirjat.
Allekirjoita sopimusAvautuu uuteen ikkunaan
- Kuinka monta maksunsaajaa voi olla tallennettuna maksunsaajaluetteloon?
Saajien lukumäärää maksunsaajaluettelossa ei ole rajoitettu.