- En pääse kirjautumaan verkkopankkiin. Kirjautumissivu ei lataudu, vaan ruutu jää valkoiseksi.
Verkkopankin käyttöä varten tarvitset internet-selaimen, esimerkiksi Chrome-, Firefox-, Edge- tai Safari-selaimen. Internet Explorerin versioita ei enää tueta. Pyydämme sinua päivittämään selaimesi uusimpaan versioon tai vaihtamaan toiseen selaimeen.
Suosittelemme, että päivität laitteeseesi uusimman käyttöjärjestelmän tai käytät jatkossa uusinta Google Chrome-, Firefox-, Microsoft Edge- tai Safari-versiota Nordean palveluita käyttäessäsi. Voit myös käyttää vaihtoehtoisesti mobiilipankkia älypuhelimella ja tabletilla.
Tutustu verkkopankin teknisiin vaatimuksiin
- Voinko valita käyttökielen?
Kyllä. Verkkopankki on saatavilla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Voit vaihtaa kielen ennen sisäänkirjautumista painamalla kyseistä kielivalintaa. Kielen asetus säilyy siihen asti kunnes vaihdat sen uudelleen.
- Näenkö sekä henkilökohtaiset että yritykseni tilit?
Kyllä. Voit vaihtaa näkymän henkilökohtaisista tileistä yrityksen tileihin painamalla omaa nimeäsi sivulla. Näet kaikki tilit, joihin sinulla on käyttöoikeudet.
- Miten voin antaa palautetta verkkopankista?
Voit antaa palautetta kirjautuneena verkkopankkiin painamalla sivulla olevaa Palaute-painiketta.
- Voinko kopioida laskun verkkopankissa?
Kyllä voit. Laskun kopiointimahdollisuus on tilitapahtuman rivillä viimeisenä kuvakkeena.
- Miten voin antaa tilille nimen verkkopankissa?
Mene Talous-välilehdeltä Tilit ja tapahtumat -kohtaan ja valitse tili, jolle haluat antaa nimen. Napauta linkkiä Näytä tilin tiedot ja anna nimi. Muista tallentaa tekemäsi muutokset.
- Mistä löydän tiliotteet verkkopankissa?
Tiliotteet löytyvät verkkopankissa kohdasta Profiili, Asiakirjat ja ArkistoAvautuu uuteen ikkunaan.
- En pääse kirjautumaan verkkopankkiin. Mitä teen?
Avaa Nordea ID -sovellus ja tarkista, että se on käytettävissä. Mikäli Nordea ID -sovellus antaa virheilmoituksen Monta saman aikaista tunnistautumisyritystä, avaa Nordea ID -sovellus uudestaan ja anna oikea PIN-koodi, jolloin virhetilanne nollaantuu.
Varmista, että sinulla on käytössäsi Nordea ID -sovelluksen tuorein versio. Tyhjennä myös selaimen välimuisti ja sivuhistoria. Voit myös kokeilla laitteesi käynnistämistä uudelleen. Häiriön sattuessa, kokeile kirjautumista hetken päästä uudestaan. Suunnitelluista käyttökatkoista ilmoitetaan etukäteen mobiili- ja verkkopankissa, kotisivuillamme sekä sosiaalisessa mediassa.
- Miten voin hakea tilitapahtumia verkkopankissa?
Tilitapahtumia voi hakea esim. saajalla, summalla ja päivämäärällä haluamaltasi tililtä verkkopankissa kohdassa Talous, sen jälkeen Tilit ja Tapahtumat.
- Voinko viedä verkkopankista tilitapahtumia esim. Exceliin?
Kyllä voit. Löydät CSV-painikkeen tulosta-painikkeen vierestä Tilit ja tapahtumat -osiosta valittuasi haluamasi tilin.
- Voinko tehdä valuuttamaksun verkkopankissa?
Valuuttamaksulla eli ulkomaan tilisiirrolla tarkoitetaan valuuttamääräisiä tilisiirtoja tai euromääräisiä tilisiirtoja yhtenäisen euromaksualueen (SEPA) ulkopuolelle.
Valuuttamaksutoiminto on lisäpalvelu, joka näkyy mobiili- ja verkkopankissa vain sitä aktiivisesti käyttäville. Mikäli haluat tehdä valuuttamaksun ja toiminto puuttuu sinun mobiili- ja verkkopankistasi, voit pyytää sen lisäämistä soittamalla Nordea Asiakaspalveluun. Tämän jälkeen valuuttamaksutoiminto aktivoituu näkyviin mobiili- ja verkkopankkiisi, kun kirjaudut sisään seuraavan kerran.
Teet valuuttamaksun mobiili- ja verkkopankissa näin: valitse Maksut ja e-laskut ja sitten paina Valuuttamaksu-kuvaketta (mobiilipankki) tai Maksut ja sen jälkeen Valuuttamaksut (verkkopankki).
Lisätietoja valuuttamaksujen maarajauksista näet täältä.pdf - Avautuu uuteen ikkunaan
- Miten lähetän viestejä Nordeaan?
Saat vastauksen moniin kysymyksiisi nopeasti Tuki-välilehdellä ilman, että sinun tarvitsee lähettää meille viestiä ja odottaa paluupostia.
Verkkopankin Tuki-välilehden Aloita chat -osiossa pääset nopeasti keskustelemaan Chatbot Novan kanssa. Kun kerrot Novalle asiasi, tarjoaa se sinulle ratkaisuehdotuksen heti tai ohjaa sinut eteenpäin.
Viestiarkiston ja asiakirjojen lähettämismahdollisuuden löydät myös Tuki-välilehdeltä niin mobiili- kuin verkkopankissa.
- Voinko lisätä liitetiedostoja neuvojalle lähettämiini viesteihin?
Kyllä voit. Lisää liite Uusi viesti -näytöllä kohdassa Lisää liitetiedosto. Voit liittää viestiin 10 liitettä.
Lisää liiteAvautuu uuteen ikkunaan
- Mistä löydän oman Profiilini?
Profiili-valikon löydät oman nimesi alta verkkopankissa.
- Missä voin allekirjoittaa sopimuksen?
Allekirjoitat sopimukset verkkopankin kohdassa Profiili, sen jälkeen Asiakirjat ja sitten Sopimukset ja asiakirjat.
Allekirjoita sopimusAvautuu uuteen ikkunaan
- Kuinka monta maksunsaajaa voi olla tallennettuna maksunsaajaluetteloon?
Saajien lukumäärää maksunsaajaluettelossa ei ole rajoitettu.
- Miten voin hallinnoida toistuvia tilauksia verkkopankissa?
Tilausten hallinnointi on saatavilla ainoastaan mobiilipankissa. Mobiilipankissa siirry Seuranta-välilehdelle, vieritä sivua alas ja valitse Tilaukset. Pääset Tilaukset-osioon myös Maksut ja e-laskut -osiosta mobiilipankin versiosta 4.23 lähtien.
Mobiilipankin Tilaukset-osiossa:
- Voit tarkastella toistuvia tilauksia, jotka veloitetaan tililtäsi tai kortiltasi. Voit määrittää Seuranta-välilehden asetuksissa, mitkä tilit ja kortit ovat mukana seurannassa.
- Voit halutessasi peruuttaa toistuvan tilauksen. Tällöin annat Nordealle valtuutuksen peruuttaa esimerkiksi suoratoistopalvelun tilauksen puolestasi.
Toistuvien tilausten hallintaa varten sinulla tulee olla käytössäsi mobiilipankkisovelluksen versio 4.22 tai uudempi.
- Mistä voin valita oletustilin verkkopankissa?
- Voit valita sen menemällä Talous-välilehdelle ja valitse valikosta Tili ja tapahtumat.
- Valitse haluttu tili, jonka haluat oletustiliksi.
- Avaa tilin tarkemmat tiedot, jossa voit määrittää kyseisen tilin oletustiliksi. Oletustili on ensisijainen maksutilisi esimerkiksi e-laskuissa ja muissa maksuissa.