Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Usein kysyttyä verkko- ja mobiilipalveluista

Kysymys ja vastaus

Miten otan tunnuslukusovelluksen käyttöön?

Tunnuslukusovelluksen käyttöönottoon tarvitset aktivointikoodin ja väliaikaisen PIN-koodin. Aktivointikoodin ja väliaikaisen PIN-koodin voit tilata verkkopankissasi. Mikäli et pysty kirjautumaan verkkopankkiin, voit tilata aktivointikoodin ja väliaikaisen PIN-koodin Nordea 24/7 asiakaspalvelusta.

Tunnuslukusovelluksen korkean turvallisuusasteen vuoksi et voi kopioida tunnuslukusovellusta puhelimesta toiseen, esim. puhelimen vaihtuessa, vaan sinun tulee asentaa tunnuslukusovellus uudelleen jokaiseen laitteeseen, johon haluat sen käyttöön.

Miten saan alaikäiselle lapselleni pankkitunnukset?

Alaikäisen lapsen asiakassuhteen ja peruspalvelut sisältäen käyttötilin, säästötilin, Electron-kortin ja pankkitunnukset avaat kätevimmin Palvelut lapselle verkossa -palvelussa.

Mikä on e-tunniste ja miten saan sen käyttööni?

E-tunniste eli vahva sähköinen tunniste on osa Nordean pankkitunnuksia. Pankkitunnuksilla tunnistaudut verkko- ja mobiilipankissa, Nordea 24/7 asiakaspalvelussa sekä muiden palveluntarjoajien, kuten Kelan palveluissa. Lisäksi tunnuksia tarvitaan korttiostosten vahvistamiseen verkossa.

Pankkitunnukset avataan ilman e-tunnistetta. Saadaksesi e-tunnisteen käyttöösi, tulee sinun todistaa henkilöllisyytesi pankin hyväksymästä henkilöllisyysasiakirjasta käymällä konttorissa henkilökohtaisesti.