Nordea ID -sovelluksen ensimmäinen käyttöönotto

Nordea ID -sovelluksen käyttöönotto tapahtuu lataamalla ja aktivoimalla sovellus. Suosittelemme, että lataat ja aktivoit Nordea ID -sovelluksen useampaan eri laitteeseen. Tilaa omat aktivointitunnukset jokaiseen laitteeseen erikseen, sillä aktivointitunnukset ovat kertakäyttöisiä.

Valmista!

3. Aloita käyttö

Nordea ID -sovellus on valmiina käyttöön. 

Jos haluat, voit lisätä sovellukseen myös biometrisen tunnisteen, esimerkiksi kasvojen tunnistuksen tai sormenjälkitunnistuksen. Tämä tekee käytöstä entistä turvallisempaa ja nopeuttaa sisäänkirjautumista. 

Aktivointi toisen pankin tunnuksilla tai mobiilivarmenteella

Lataa Nordea ID -sovellus

Lataa Nordea ID -sovellus puhelimesi tai tablettisi sovelluskaupasta.

Lataa Androidille Google Play StorestaAvautuu uuteen ikkunaan

Lataa iPhonelle tai iPadille Apps StorestaAvautuu uuteen ikkunaan

Aktivoi

  1. Avaa Nordea ID -sovellus ja aloita aktivointi nimeämällä profiilisi.
  2. Valitse maa, kieli ja asiakastyyppi.
  3. Valitse tunnistautumistavaksi "Toisen pankin tunnukset".
  4. Valitse tunnistautumisvaihtoehdoista oma pankkisi tai mobiilivarmenne.
  5. Siirryt tunnistautumissivulle, jolla valitset mobiilivarmenteen tai pankin, jonka tunnuksilla haluat tunnistautua.
  6. Kun olet tunnistautunut, sovellus pyytää sinua vahvistamaan puhelinnumeron, johon aktivointikoodi lähetetään.
  7. Voit nyt syöttää kymmennumeroisen aktivointikoodin, jonka sait tekstiviestillä.
  8. Valitse vielä itsellesi 4—8 numeroinen PIN-koodi. Käytät jatkossa PIN-koodia, kun kirjaudut ja vahvistat Nordea ID -sovelluksella. 

 Nordea ID -sovellus on nyt valmiina käyttöön!

Nordea ID -sovelluksen siirto toiseen puhelimeen tai tablettiin

Kun sinulla on jo käytössäsi Nordea ID -sovellus ja haluat siirtää sen toiseen puhelimeen tai tablettiin, niin seuraa alla olevia ohjeita.

Lataa Nordea ID -sovellus

Lataa Nordea ID -sovellus uudelle puhelimelle tai tabletille laitteen sovelluskaupasta.

Lataa Androidille Google Play StorestaAvautuu uuteen ikkunaan

Lataa iPhonelle tai iPadille Apps StorestaAvautuu uuteen ikkunaan

Varmista, että vanhassa ja uudessa laitteessa on Nordea ID -sovelluksen viimeisin versio. Lisäksi molemmissa laitteissa on oltava verkkoyhteys päällä. Verkkoyhteyden saat joko mobiilidatalla (SIM-kortti), langattomalla verkolla (wi-fi) tai jakamalla verkkoyhteyden toisesta laitteesta. 

Aktivoi

  1. Avaa Nordea ID -sovellus uudessa laitteessa ja nimeä käyttäjäprofiilisi.
  2. Valitse maa, kieli ja asiakastyyppi.
  3. Valitse Aktivoi tässä laitteessa ja seuraa sovelluksen ohjeita.
  4. Siirry vanhaan laitteeseen ja valitse Aktivoi toisessa laitteessa.
  5. Anna Nordean käyttäjätunnuksesi sekä sovelluksen PIN-koodi.
  6. Sovellus luo nyt QR-koodin, jonka avulla aktivoit Nordea ID -sovelluksen toisessa laitteessa.
  7. Siirry takaisin uuteen laitteeseen, ja lue laitteen kameralla QR-koodi vanhan laitteen näytöltä.
  8. Kun QR-koodi on luettu, sinut ohjataan luomaan itsellesi 4—8 numeroinen PIN-koodi. 

Nordea ID -sovellus on nyt aktivoitu, ja voit sulkea vanhan laitteen.

Hups!

Menikö laitteesi rikki?

Mobile phone icon - 640x360

Eikö sinulla ole vanhaa puhelinta tai tablettia tai menikö laitteesi rikki?

Ota Nordea ID käyttöön samalla tavalla kuin ensimmäisen käyttöönoton yhteydessä.

Nordea ID -sovelluksen aktivointi QR-koodilla

Hups! Jos haluat nähdä tällaista sisältöä, hyväksy ensin Nordean markkinointievästeet

Näin aktivoit Nordea ID -sovelluksen toiselle mobiililaitteelle QR-koodin avulla sekä lisäät useamman käyttäjäprofiilin samaan sovellukseen. Videon ohjeet tiivistetysti: Jos sinulla on käytössä Nordea ID -sovellus vanhassa laitteessa, aktivoit sen avulla helposti Nordea ID -sovelluksen uudelle laitteelle. 1. Lataa sovelluskaupasta Nordea ID -sovellus uudelle laitteelle. Avaa Nordea ID -sovellus, valitse "Aloitetaan" ja seuraa ohjeita. Valitse tunnistautumistavaksi ”Aktivoi tässä laitteessa”. 2. Ota esille vanha laite ja valitse ikoni ”Aktivoi toisessa laitteessa”, seuraa ohjeita. 3. Lue uudella laitteella luomasi QR-koodi vanhalta laitteelta ja seuraa ohjeita.

Usein kysyttyä ja yleisimpiä virhetilanteita

Löysitkö etsimäsi?