Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Usein kysyttyä säästämisestä ja sijoittamisesta

Kysymys ja vastaus

Miten löydän sijoitukseni ja miten voin ostaa ja myydä osakkeita tai rahastoja itse verkko- tai mobiilipankissa?

Voit ostaa ja myydä rahastoja kätevimmin Nordea Investorissa, johon voit kirjautua suoraan mobiilipankistasi (oikeasta alareunasta ”lisää” ja seuraavalta sivulta ”Nordea Investor”). Pääset tarkastelemaan omia sijoituksiasi Investorissa ”sijoitukseni” -välilehdeltä, ostot ja myynnit onnistuvat ”kaupankäynti” välilehden kautta. Sijoituksia voi tarkastella ja kauppoja toteuttaa myös verkkopankin kautta säästöt ja sijoitukset -välilehdeltä.

Pörssikaupankäyntiä varten tarvitset arvo-osuustilin, jonka voit avata soittamalla Nordea 24/7, lisätietoa myös Kaupankäynti verkossa -sivulta.

Mistä löydän tarvitsemani kauppalaskelmat ja sijoitustulosteet?

Kauppalaskelmat löydät helpoimmin Nordea Investorista kohdasta Sijoitukset -> Tapahtumat. Muut sijoitustulosteet, esim. rahastoraportin löydät verkkopankista kohdasta Säästöt ja sijoitukset -> Säästöni -> E-tulosteet.

Minulla on käyttöoikeus perheenjäseneni salkkuun, mistä näen nämä sijoitukset?

Näet rahastosijoitukset ja arvo-osuustilit, joihin sinulla on käyttöoikeus verkkopankin ja Nordea Investorin kautta. Verkkopankissa kohdasta Säästöt ja sijoitukset -> Säästöni.

Investorissa tiedot löytyvät Sijoitukseni -välilehdeltä. Pääset valitsemaan yläreunan pudotusvalikosta salkun, jota haluat tarkastella. Jos haluat perheenjäsenesi sijoitukset näkyviin verkkopankkiisi tai Investoriin, ole yhteydessä 24/7 asiakaspalveluun.

Haluan aloittaa rahastosäästämisen, miten se onnistuu?

Digitaalinen sijoitusneuvojamme Nora on sinua varten, jos haluat aloittaa säästämisen nopeasti ja helposti. Aikaa kuluu vain 5-7 minuuttia. Löydät Noran verkkopankin säästöt ja sijoitukset -välilehdeltä.