Ole meihin yhteydessä tilin lopettamiseksi chatillä tai soittamalla Nordea Asiakaspalveluun. Helpoiten se onnistuu mobiilipankin Tuki-välilehdeltä, jolloin olet jo valmiiksi tunnistautunut. Chattiin voit kirjautua myös muiden pankkien tunnuksilla.
Lisätalletuksen tai noston teet verkko- tai mobiilipankissa avaamalla JoustoTalletus-tilin tiedot, jolloin tapahtumalistauksen yläpuolelta löytyvät Talletus- ja Nosto -painikkeet.
Toistuvan maksun lopetus tehdään muokkaamalla Erääntyvät maksut -luetteloa mobiilipankissa tai verkkopankissa.
Valitse lopetettava maksu kohdasta Maksut ja e-laskut > Erääntyvät > valitse poistettava maksu (mobiilipankki) tai valitsemalla Erääntyvät maksut -luettelosta kolmen pisteen takaa Poista (verkkopankki)
E-laskujen poisto tapahtuu valitsemalla peruutettava laskuttaja e-laskutilauksista.
Hae poistettava laskuttaja ja valitse roskakori-kuvake (e-laskun peruutus) Maksut ja e-laskut -> E-laskut (mobiilipankki) tai valitsemalla Maksut -> E-laskut (verkkopankki)
Valuuttamaksulla eli ulkomaan tilisiirrolla tarkoitetaan kaikkia valuuttamääräisiä tilisiirtoja tai euromääräisiä tilisiirtoja yhtenäisen euromaksualueen (SEPA) ulkopuolelle. Euromääräisen maksun yhtenäisen euromaksualueen sisällä, voit tehdä tilisiirtona valitsemalla Maksut ja e-laskut ja sitten Maksa (mobiilipankki) tai Maksut > Uusi maksu (verkkopankki).
Teet valuuttamaksun mobiili- ja verkkopankissa valitsemalla Maksut ja e-laskut ja sitten Valuuttamaksu-kuvake suoraan etusivun yläreunasta (mobiilipankki) tai Maksut > Valuuttamaksut (verkkopankki).
Valuuttamaksutoiminto on lisäpalvelu, joka näkyy mobiili- ja verkkopankissa vain sitä aktiivisesti käyttäville. Mikäli haluat tehdä valuuttamaksun ja toiminto puuttuu sinun mobiili- ja verkkopankista, voit pyytää sen lisäämistä soittamalla Nordea Asiakaspalveluun. Tämän jälkeen valuuttamaksutoiminto aktivoituu näkyviin mobiili- ja verkkopankkiisi, kun kirjaudut sisään seuraavan kerran.
Voit tehdä valuuttamaksuja suureen osaan maailman valtioista.
Maat, joihin et pysty maksamaan Nordean digitaalisissa kanavissa (mobiili -ja verkkopankki), ovat Euroopan unionin määrittelemiä korkean riskin valtioita, joiden toiminnassa EU on tunnistanut olevan merkittäviä puutteita talousrikollisuuden torjumisessa.
Voit tehdä valuuttamaksuja Euroopan unionin määrittelemiin korkean riskin valtioihin (pois lukien tietyt pakotelainsäädännön estämät maat) Nordea Asiakaspalvelun kautta.
Tällä toimintatavalla toimimme pitkäjänteisesti asiakkaidemme etujen mukaisesti, suojaamme asiakkaidemme tileillä olevia varoja huijauksilta ja varmistamme turvallisen kansainvälisen maksuliikenteen myös tulevaisuudessa.
Nordean mobiilipankissa voit siirtää rahaa toisessa pankissa olevalta tililtäsi Nordean tilillesi. Tilisiirron vahvistamista varten tarvitset vain toisen pankin pankkitunnukset.
Avaa mobiilipankki.
Siirry Oma siirto -osioon ja valitse Tililtä-kohta.
Vieritä näkymää alas.
Valitse Muut Pankit: Tili toisessa pankissa -kohta ja täytä tarvittavat oman siirron tiedot, kuten mille tilille haluat siirtää rahaa ja määrä.
Paina ”Valitse toisessa pankissa oleva tili” -painiketta, minkä jälkeen siirryt valitsemaan toista pankkiasi. Valitse pankkisi, kirjaudu toisen pankin tunnuksilla ja seuraa ohjeita.
Vahvista maksu, ja tilisiirto siirretään Nordean tilille.
Hyvä huomata:
Rahan siirto toisesta pankista Nordeaan onnistuu Oma siirto -toiminnon kautta, kun sinulla mobiilipankin versio 4.23 tai uudempi.
Palvelussa on saatavilla seuraavien pankkien tilit: Danske Bank, OP, S-Pankki, Ålandsbanken ja Revolut.
Tilisiirron kesto riippuu toisen pankkisi maksuajoista. Voit tarkistaa tarkemman kestoajan toiselta pankiltasi.
Oletustili tulee ensisijaiseksi tiliksi maksuihin ja e-laskuihin. Huomaathan, että jos tilillä on kaksi omistajaa ja se on määritelty oletustiliksi, tulee kaikki tiliin liittyvät e-laskujen yhteenvedot ja tapahtumat kaikkien tilinomistajien näkyville.
Näin muokkaat oletustiliä verkkopankissa:
Mene Talous-välilehdelle ja valitse valikosta "Tili ja tapahtumat".
Valitse haluttu tili, jonka haluat oletustiliksi.
Avaa tilin tarkemmat tiedot, jossa voit määrittää kyseisen tilin oletustiliksi. Oletustili on ensisijainen maksutilisi esimerkiksi e-laskuissa ja muissa maksuissa.
Näin muokkaat oletustiliä mobiilipankissa:
Avaa Katsaus-välilehdeltä Tilit ja kortit -alue aktiiviseksi.
Valitse haluttu tili, jonka haluat oletustiliksi.
Avaa tilin asetukset, jossa voit määrittää kyseisen tilin oletustiliksi. Oletustili on ensisijainen maksutilisi esimerkiksi e-laskuissa ja muissa maksuissa.