Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Usein kysyttyä tileistä ja maksuista

Kysymys ja vastaus

Miten avaan tilin?

Kätevimmin avaat tilin ja tilaat tiliin kortin verkkopankissa.

Alaikäiselle lapsellesi avaat tilin kätevästi Palvelut lapselle verkossa -palvelussa.

Miten voin lopettaa tilin?

Jos haluat sulkea tilisi voit olla yhteydessä Nordean 24/7 chatillä tai soittamalla 0200 3000. Palveluaika ma-su 24h/vrk. Chattiin voit kirjautua myös muiden pankkien tunnuksilla.

Miten teen maksun lisävahvistuksen?

Käyttäessäsi tunnuslukusovellusta tai tunnuslukulaitetta lisävahvistus tapahtuu helposti sovelluksen tai laitteen kautta.

Maksu on mahdollista lisävahvistaa myös tekstiviestillä. Tekstiviestivahvistaminen edellyttää rekisteröitymistä tekstiviestipalveluun. Rekisteröityminen tapahtuu verkkopankissa, kohdassa Mobiilipalvelut/Tekstiviestivahvistus.

Miten saan toistuvan maksun lopetettua?

Voit lopettaa toistuvat maksut verkkopankissa kohdassa: Päivittäiset raha-asiat -> Muut maksuasiat -> Erääntyvät maksut -> valitse poistettava maksu -> Poista

Miten poistan e-laskutilauksen

E-laskun tilauksen voit poistaa verkkopankissa kohdassa: Päivittäiset raha-asiat -> E-laskut -> valitse listasta poistettava laskuttaja -> Poista

Miten teen maksun ulkomaille?

Voit tehdä kätevästi maksuja ulkomaille verkkopankissa kohdassa ”muut maksuasiat” ja valitsemalla ”valuuttamaksu”. Eu- ja Eta alueelle sekä Sveitsiin ja Monacoon voit tehdä euromääräisen maksun sekä mobiilipankissa että verkkopankissa aivan kuten kotimaisenkin tilisiirron.

Miten ja mistä voin tilata matkavaluuttaa?

Nordean henkilöasiakkaana voit tilata matkavaluuttaa helposti ja vaivattomasti FOREX Bankin Nettivaluutta -palvelussa. Palveluun pääset verkkopankin matkavaluuttasivujen kautta. Palvelu ohjaa eteenpäin valuutan tilaukseen. Käteisvaluuttaa ei ole enää tarjolla Nordean konttoreissa. Lue lisää matkavaluutasta.