Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan
Mann i gate ser på mobil

Tunnuslukusovellus

Nordean tunnusluvut-sovellus on turvallinen älypuhelimeen ja tablettiin ladattava sovellus, jonka avulla kirjaudut mobiilipankkiin ja muihin pankin sovelluksiin. Tunnusluvut-sovelluksella kirjaudut myös muiden palveluntarjoajien palveluihin ja vahvistat verkko-ostostesi maksut. Muista päivittää laitteellesi aina uusin version niin käyttöjärjestelmästä kuin tunnuslukusovelluksesta.

Muista päivittää älylaitteesi käyttöjärjestelmä sekä tunnuslukusovellus

16.2.2021 lähtien tunnuslukusovellusta voi käyttää Android 6 tai sitä uudemmilla käyttöjärjestelmillä toimivilla älylaitteilla tai iOS 10 tai uudemmilla käyttöjärjestelmillä toimivilla älylaitteilla.

Älylaitteilla, joissa on mainittua vanhempi käyttöjärjestelmä, ei voi siis enää käyttää tunnuslukusovellusta. 

Käytöstä on myös poistettu tunnuslukusovelluksen 1.6-alkuiset versiot ja sitä vanhemmat, eivätkä ne siis enää toimi. 

Päivitysten avulla varmistamme tunnuslukusovelluksen turvallisen käytön.

Näin päivität laitteessasi

Sovellusten päivitys tehdään älylaitteiden sovelluskaupan kautta. Avaa laitteesi sovelluskauppa (iOS-käyttöjärjestelmässä AppStore ja Android käyttöjärjestelmässä Google Play Store) ja etsi Nordea Tunnusluvut-sovellus. Jos sovelluksesta on olemassa uudempi versio sen kohdalla näkyy ’päivitä’. 

Kun päivitys on ladattu voit taas käyttää sovellusta normaalisti. Varmistaaksesi, että sinulla on aina käytössä viimeisin versio tunnuslukusovelluksesta, voit asetuksista kytkeä päälle automaattisen päivityksen.

Käyttöjärjestelmä päivitetään laitteen asetuksissa (puhelinasetukset tai yleiset asetukset) kohdassa käyttöjärjestelmä. Jos laitteeseesi on saatavilla käyttöjärjestelmäpäivitys, asetuksissa näkyy ’päivitä’ painike. Käyttöjärjestelmäpäivitys vaatii useimmiten, että laite on kytketty langattomaan verkkoon sekä virtalähteeseen.

Yksi sovellus - pääsy kaikkiin palveluihin

 

Tunnusluvut-sovelluksen voit ladata useaan eri älypuhelimeen tai tablettiin, jolloin pääset kirjautumaan palveluihin, vaikka laite hajoaisi tai katoaisi. Voit myös ottaa oman käyttäjäprofiilisi käyttöön jonkun toisen, vaikka perheenjäsenen laitteessa.

  • Helppokäyttöinen ja turvallinen.
  • Pankkitunnukset aina käytössäsi älypuhelimessa tai tabletissa.
  • Tunnistaudut  Nordea Asiakaspalvelussa.
  • Varmistat, että soitto tulee Nordeasta.
Uudelleenaktivointi toiseen laitteeseen käytössä olevan laitteen avulla

Tunnusluvut-sovelluksen aktivointi toiseen laitteeseen QR-koodin avulla

Kirjautumista ei kannata jättää yhden Tunnusluvut-sovelluksen varaan. Jos esimerkiksi puhelimesi hajoaa, pankkiasioinnin varmistamiseksi on kätevää, että olet ottanut käyttöön sovelluksen myös toisessa laitteessa tai hankkinut Tunnuslukulaitteen. Voit

  • ladata tunnuslukusovelluksen sekä älypuhelimeen että tabletille
  • lisätä oman käyttäjäprofiilisi esimerkiksi puolisosi tunnuslukusovellukseen. 

Jos sinulla on Tunnusluvut-sovellus vaikka älypuhelimessasi, voit aktivoida sen avulla sovelluksen esimerkiksi tabletille. Aktivointi käy vaivattomasti QR-koodin avulla, jolloin et tarvitse erillisiä käyttöönottokoodeja. 

Käyttäjäprofiilin lisääminen tunnuslukusovellukseen

Voit lisätä samaan Tunnusluvut-sovellukseen useita käyttäjäprofiileja 

  1. Avaa tunnuslukusovellus siinä laitteessa, johon haluat lisätä käyttäjäprofiilin.
  2. Avaa asetukset ja valitse ”Lisää käyttäjä”.
  3. jatka Aktivointi QR-koodilla -ohjeen kohdasta 4.
Aktivointi QR-koodilla 
Vanhasta laitteesta uuteen
  1. Lataa ensin Tunnusluvut -sovellus uudelle laitteelle sovelluskaupasta.
  2. Varmista että sekä vanhassa, että uudessa laitteessa on Tunnusluvut-sovelluksen viimeisin versio, sekä että molemmissa laitteissa on verkkoyhteys. Verkkoyhteyden saat joko mobiilidatalla (SIM-kortti), langattomalla verkolla (wi-fi) tai jakamalla verkkoyhteyden toisesta laitteesta. 
  3. Tarkista tunnuslukusovelluksen viimeisin versio laitteesi sovelluskaupasta. Sovellusversion löydät avaamalla tunnuslukusovelluksen ja valitsemalla ”Ohjeet”; versionumero löytyy sivun alalaidasta. Kannattaa ottaa käyttöön älylaitteen asetuksista tunnuslukusovellukselle automaattinen päivitys, jolla varmistat, että sinulla on aina viimeisin versio käytössäsi.
  4. Avaa tunnuslukusovellus uudessa laitteessa ja valitse asiakasryhmäsi.
    1. Valitse Nordea Suomi. 
    2. Valitse kieli, jolla haluat käyttää sovellusta.  
    3. Valitse Henkilöasiakas. 
    4. Valitse ’Aktivoi tässä laitteessa’ ja seuraa sovelluksen ohjeita.
    5. Siirry vanhaan laitteeseen. 
    6. Valitse käyttäjä, jolle haluat aktivoida tunnuslukusovelluksen uudessa laitteessa.
    7. Valitse ”Aktivoi toisessa laitteessa”.
    8. Syötä Nordea käyttäjätunnuksesi sekä sovelluksen PIN-koodi.
    9. Sovellus luo nyt QR-koodin, jonka avulla aktivoit tunnuslukusovelluksen toisessa laitteessa. 
    10. Siirry takaisin uuteen laitteeseen, ja lue QR-koodi laitteen kameralla vanhan laitteen näytöltä.
    11. Kun QR-koodi on luettu, sinut ohjataan luomaan itsellesi PIN-koodi sekä nimeämään käyttäjäprofiilisi. 
    12. Tunnuslukusovellus on nyt aktivoitu, ja voit sulkea vanhan laitteen.
Aktivointi ilman toista laitetta
Aktivointi, kun et voi tunnistautua
Ensimmäisen tunnuslukusovelluksen aktivointi verkkopankissa
Ensimmäinen tunnuslukusovellus, uusi Nordean asiakas
En ole Nordean asiakas, mutta minulla on Nordean maksukortti
Puhelinnumeron varmistus
Tunnuslukusovelluksen käyttö eri palveluissa
Turvallisuus

Lataa tunnuslukusovellus nyt

Sovelluskauppaan