Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Asiakaskirjeet

Tältä sivulta löydät tärkeää tietoa ajankohtaisista asiakaskirjeistämme.

Asiakaskirje joulu-tammikuu 2020-2021

Lähetämme joulu-tammikuussa henkilöasiakkaillemme asiakastiedotteen, jossa kerromme kortteihin ja EtuTileihin tulevista muutoksista. Kirjeet lähetetään henkilöasiakkaillemme mobiili- ja verkkopankkiin tai paperikirjeinä postitse.

Asiakaskirjeen keskeiset asiat:

  • Nordea Visa Debit -korttisi vuorokausikohtainen maksuraja sisältää maaliskuusta alkaen myös korttiostokset. 
  • Korttiehtojen muutos – saat lisätietoa korttitapahtumien valuutanvaihtokurssista.
  • EtuTilin tiliehtojen muutos – EtuTilin korko muuttuu.

Nordea Visa Debit -korttisi maksuraja vastaa jatkossa vuorokausikohtaista käyttöäsi sisältäen korttiostot kaupan kassalla ja verkossa sekä mahdolliset laskun maksut automaatilla. Tarkistathan, että korttisi maksuraja on oikean suuruinen.

Sinun ei tarvitse tehdä mitään, jos hyväksyt 1.4.2021 voimaan tulevat kortti- ja tiliehtojen muutokset. Jos et hyväksy muutoksia, voit lähettää siitä viestin verkko- tai mobiilipankissa tai ilmoittaa Nordea Asiakaspalveluun 31.3.2021 mennessä.  

Usein kysyttyä: Nordea Visa Debit -kortin maksurajan muutos

Mikä Nordea Visa Debit -kortissa muuttuu?

Aiemmin kortin vuorokausikohtainen maksuraja on koskenut vain Nordean maksuautomaatilla veloitettavia maksuja. Jatkossa Nordea Visa Debit -kortin vuorokausikohtainen maksuraja koskee ostoksia kaupan kassalla ja verkossa sekä maksuautomaatilla tehtyjä maksuja.

Miksi muutos tehdään?

Päivitämme kortin tuoteominaisuuksia ja jatkossa Nordea Visa Debit -kortilla tehdyt ostokset varmennetaan. Näin voit tarkemmin määritellä vuorokausikohtaisen maksurajan kortillesi.

Koskeeko muutos myös muita Nordean kortteja?

Muutos vaikuttaa vain Nordea Visa Debit -korttiin. 

Miksi muutos ei koske muita kortteja kuin Visa Debit -korttia?

Nordea Visa Debit -kortti korvaa tulevaisuudessa Visa Electron -kortin. Haluamme jatkossakin tarjota asiakkaillemme kortin, jossa voi määritellä vuorokausikohtaiset maksurajat.  

Miten varmistan, että kortillani voi jatkossakin maksaa kaupassa?

Voit tarkistaa maksurajasi mobiili- tai verkkopankissa. Vuorokausikohtainen maksuraja vaikuttaa kaupoissa tehtäviin korttiostoihin. Jos maksurajasi on esim. 50 €, voit vuorokaudessa tehdä kortilla maksuja yhteensä 50 € edestä.  

Miten muutan korttini maksurajan?

Jos sinulla on pankkitunnukset, voit muuttaa kortin maksurajan seuraavasti:

  1. Nordean uudessa verkkopankissa: kohdassa Talous -> Kortit -> valitse Kortti, jonka asetuksia haluat muuttaa -> muokkaa asetukset kohdassa Kortin tiedot.
  2. Nordean vanhassa verkkopankissa: kohdassa Päivittäiset raha-asiat -> Kortit -> Turvarajat / maarajaus ja internet käyttö. 
  3. Nordean Mobiilipankissa: tilit osio > valitse haluamasi kortti -> Asetukset

Miten muutan korttini maksurajan, jos minulla ei ole käytössä mobiili- tai verkkopankkia?

Jos sinulla ei ole pankkitunnuksia, ole yhteydessä Nordea Asiakaspalveluun.

Voinko muokata maksurajaa useammin kuin kerran?

Kyllä. Voit päivittää maksurajan tarpeesi mukaan niin usein kuin haluat. Maksurajan päivitys itsepalvelukanavissa onnistuu milloin vain.

Usein kysyttyä: Korttiehtojen muutokset

Mitä tietoa saan jatkossa ETA-alueella tehdyistä korttitapahtumista ja niiden  valuutanvaihtokursseista? 

Jos sinulla on Nordea Wallet käytössäsi, saat jo nyt ilmoituksia korttitapahtumistasi. Ilmoitukset sisältävät tiedon kaupasta sekä korttitapahtuman summan. Huhtikuussa ilmoituksiin lisätään muussa valuutassa kuin euroissa tehdyistä korttiostoista ja -nostoista tapahtumahetken valuutanvaihdon kurssiero suhteessa Euroopan Keskuspankin viitekurssiin. Lopullinen kurssi- ja euromäärä näkyy tuttuun tapaan tilitapahtumissa.

Miten saan tietoa ETA-alueella tehdyistä korttitapahtumista ja niiden valuutanvaihtokursseista?

Saat ilmoituksia korttitapahtumista Nordea Wallet -sovellukseen. Huhtikuussa ilmoituksiin lisätään muussa valuutassa kuin euroissa tehdyistä korttiostoista ja -nostoista tapahtumahetken valuutanvaihdon kurssiero suhteessa Euroopan Keskuspankin viitekurssiin. Nordean verkkosivuilla käytössäsi on myös kätevä laskuri. 

Miten saan Nordea Walletin käyttööni?

Voit ladata maksuttoman Nordea Walletin käyttöösi sovelluskaupastasi, kun sinulla on tunnuslukusovellus. Voit myös ottaa käyttöösi ja käyttää Nordea Wallet -sovellusta toisen pankin tunnistusvälineellä.

Voinko jotenkin estää ilmoituksen vastaanottamisen Nordea Wallet -sovellukseeni?

Voit estää tietojen vastaanottamisen Nordea Wallet -sovelluksen asetuksissa huhtikuussa.

Kuinka pian korttitapahtuman jälkeen saan lisätietoa korttitapahtumasta?

Jos sinulla on Nordea Wallet käytössäsi, saat jo nyt ilmoituksia korttitapahtumistasi välittömästi kaupassa asiointisi jälkeen. Sama käytäntö jatkuu huhtikuussa.

Missä maissa tehdyistä valuuttamääräisistä korttitapahtumista saan jatkossa lisätietoa?

Lisätietoa saat ETA-alueella tehdyistä valuuttamääräisistä korttitapahtumista. Listaus ETA-maista, joissa valuuttana muu kuin euro, löydät täältä.

Usein kysyttyä: Etutili

Mitä muita säästämisen vaihtoehtoja Nordealta löytyy kuin EtuTili?

Säästämisen ratkaisuihimme voit tutustua Nordea.fi-sivuillamme kohdassa Palvelumme > Säästäminen ja sijoittaminen. Säästämisen asiantuntijamme kertovat sinulle mielellään säästämisen ja sijoittamisen palveluistamme.

Digitaalisen sijoitusneuvojamme Noran kanssa voit tehdä suunnitelman helposti myös itse. Nora löytyy osoitteesta nordea.fi/nora ja mobiilipankistamme kohdasta Palvelumme > Säästäminen ja sijoittaminen > Digitaalinen sijoitusneuvoja Nora.

Voit ottaa meihin yhteyttä myös soittamalla Nordea Asiakaspalveluun.

Asiakaskirje syys-lokakuu 2020

Asiakkaamme saavat kirjeen palveluhinnastoon ja korttiehtoihin tulevista muutoksista syys-lokakuussa 2020. Kirjeet lähetetään henkilöasiakkaillemme mobiili- ja verkkopankkiin tai paperikirjeinä postitse. Muutokset palveluhinnastoon ja korttiehtoihin tulevat voimaan 1.1.2021.

Palveluhinnaston muutokset 1.1.2021

Korttiehdot 1.1.2021 (pdf, 533 KB)Avautuu uuteen ikkunaan

Miksi korotatte palvelumaksuja?

Tarkastelemme palveluidemme hinnoittelua säännöllisesti. Edellisen kerran maksupalvelun ja automaattipalveluiden sekä säilytysmaksujen hintoja on korotettu vuonna 2016.

Miksi korttiehdot muuttuvat?

Tarkennamme korttiehtoja vastaamaan paremmin uudistunutta lainsäädäntöä sekä korttien nykyisiä ominaisuuksia ja korttiyhtiöiden tarjoamia palveluita. Olemme myös täsmentäneet kortin käyttöön liittyviä kohtia ja yksinkertaistaneet korttivalikoimamme kuvauksia sekä määritelmiä.

Mitä toimenpiteitä minulta edellytetään?

Sinun ei tarvitse tehdä mitään, kun hyväksyt palveluhinnaston ja korttiehtojen muutokset. Jos et hyväksy muutoksia, ota yhteyttä Nordea asiakaspalveluun. 

Veloittaako Nordea jatkossa 3 euroa kuukaudessa myös lainan vakuutena olevan asunto-osakekirjan säilytyksestä?

Emme veloita lainan vakuutena olevan asunto-osakekirjan säilytyksestä eli sen säilytys on edelleen maksutonta. 1.1.2021 voimaan tuleva hintamuutos koskee vain säilytyspalvelussa olevia asiakirjoja.