Kysy heti chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Asiakaskirjeet

Tältä sivulta löydät tärkeää tietoa ajankohtaisista asiakaskirjeistämme.

Asiakaskirje touko-kesäkuu 2021

Lähetämme touko-kesäkuussa henkilöasiakkaillemme kirjeen, jossa kerromme syksyllä voimaan tulevista muutoksista. Asiakkaat saavat kirjeet mobiili- ja verkkopankkiin tai paperisena postitse.

Asiakaskirjeen keskeiset asiat:

  • Mobiili- ja verkkopankki helpottavat arkea mukavasti.
  • Mobiilipankin käyttäjät saavat päivittäispalvelut edullisimmin.
  • Kattavat päivittäispalvelupaketit ovat jatkossa yhä useamman asiakkaan käytössä.
  • Osaan päivittäispalveluiden hintoja tulee muutoksia 1.9.2021.

Mobiilipankin käyttäjät saavat edullisimmat hinnat 

Nykyisin jo miljoonalla asiakkaallamme on käytössä markkinoiden kattavimmat päivittäispalvelupaketit. Syksyllä 2021 entistä useamman asiakkaan on mahdollista saada käyttöönsä edullinen päivittäispalvelupaketti.

Mobiili Plus- ja Peruspaketit kokoavat tärkeimmät päivittäispalvelut edulliseksi kokonaisuudeksi: tilit, kortit ja pankkitunnukset digitaalisten palveluiden käyttöön. Asiakkailla on mahdollisuus vaikuttaa itse päivittäispalveluidensa hintoihin, ja mobiilipankkia käyttävä asiakas saa edullisimmat hinnat. Mobiili Plus -paketin edellytyksenä on, että asiakkaalla on käytössään käyttötili, mobiilipankki ja kortti: Nordea Gold, Nordea Credit, Nordea Debit tai Nordea Electron. Mikäli asiakkaalla on käytössään käyttötilin lisäksi kortti ja verkkopankkia, hän saa automaattisesti Peruspaketin. Mikäli pakettien edellytykset eivät täyty, asiakas maksaa käyttämistään palveluista erikseen palveluhinnaston mukaisesti.

Muutokset tulevat voimaan automaattisesti

Sinun ei tarvitse tehdä mitään, jos hyväksyt 1.9.2021 voimaan tulevat muutokset. Mikäli et hyväksy muutoksia, voit ilmoittaa palvelun lopettamisesta lähettämällä viestin verkko- tai mobiilipankissa, kaikkien pankkien tunnuksilla osoitteessa nordea.fi/omaposti tai soittamalla Nordea Asiakaspalveluun 31.8.2021 mennessä.

Palveluhinnaston muutokset 1.9.2021 ja 1.10.2021

Päivittäispalvelupaketit

Mitkä ovat mobiilipankin hyödyt verrattuna verkkopankkiin?

Mobiilipankki kulkee aina mukana puhelimessasi, jolloin hoidat pankkiasiat helposti ja turvallisesti mobiilipankissa silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Mobiilipankin käyttö on helppoa ja nopeaa tunnuslukusovelluksen avulla. Yhteydenotto Nordea Asiakaspalveluun onnistuu mobiilipankissa yhden napin painalluksella, jolloin olet on jo valmiiksi tunnistautunut ja  asioiden hoitaminen nopeutuu. Myös kiireelliset asiat hoituvat kätevästi puhelimen avulla silloin, kun et ole tietokoneen äärellä. Esimerkiksi rahan siirrot tai kadonneen kortin käytön estäminen onnistuvat kätevästi. 

Mobiilipankin käyttäjät saavat nyt ja tulevaisuudessa parhaat palvelut käyttöönsä ensimmäisenä ja lisäksi he saavat päivittäispalvelut edullisimmin. Mobiilipankki ja verkkopankki eivät ole toisiansa pois sulkevia vaan tilanteen mukaan tunnuslukusovelluksen omaava asiakas valitsee kumpaa palvelua kulloinkin käyttää.

Miten saan käyttööni mobiilipankin tai verkkopankin?

Kummankin palvelun käyttö edellyttää, että olet tehnyt verkkopankkisopimuksen. Verkkopankkisopimusta varten varaa aika konttoriin Nordea Asiakaspalvelusta 0200 3000 (pvm/mpm) ma–pe 8–20 ja la–su 9–17. Tehtyäsi verkkopankkisopimuksen saat käyttäjätunnuksen ja voit ladata puhelimeesi tai tablettiisi sovelluskaupasta Nordea Tunnusluvut  -sovelluksen. Tämän jälkeen lataa sovelluskaupasta Nordea Mobile ja ota mobiilipankki käyttöösi. Tarkat ohjeet löydät nordea.fi/mobiilipankki.

Jos et halua ottaa mobiilipankkia ja tunnuslukusovellusta käyttöösi, saat tunnuslukulaitteen. Tunnuslukulaitteella voit kirjautua verkkopankkiin  ja myös muiden palvelutarjoajien, kuten Kelan ja verottajan palveluissa sekä maksaessasi ostoksia verkossa. Lisäksi tunnistautuneena hoidat kätevästi Nordea Asiakaspalvelussa monet pankkiasiat. Jos kaipaat opastusta digitaalisessa asioinnissa, tutustu ohjeisiimme osoitteessa nordea.fi/digineuvonta.

Miksi palvelumaksujen hinnat muuttuvat?

Pidämme hintatasoamme asiakkaille kilpailukykyisenä ja teemme tarvittaessa siihen muutoksia. Pyrimme huomioimaan sekä palvelutarjonnassa että sen hinnoittelussa erilaiset asiakasryhmät ja asiakastarpeet ja tarkistamme hinnoittelua ajoittain. Asiakas voi vaikuttaa palvelumaksuihinsa valitsemalla edullisimmat asiointitavat. Opastamme mielellämme asiakasta löytämään hänelle parhaat tavat asioida.

Saako Premium-asiakas edelleen etuja ja alennuksia?

Premium-asiakas saa edelleen etuja ja alennuksia käyttämistään palveluista. Mobiilipankin käyttäjä saa jatkossakin maksuttomat päivittäispalvelut eli maksuttoman Mobiili Plus-paketin, kun käytössä on mobiilipankin lisäksi tili ja kortti. 

Lisätietoja eduista löytyy osoitteesta nordea.fi/premium.

Miksi sain asiakaskirjeen muutoksista, vaikka en ole Nordea  asiakas?

Olemme lähettäneet kirjeen kaikille niille henkilöille, joilla on voimassa oleva tili Nordeassa. On mahdollista, että tiliä ei ole käytetty pitkään aikaan tai sen saldo on nolla, mutta lain mukaan meidän on lähetettävä kirje muutoksista myös heille.