Valkoisen tunnuslukulaitteen käyttö loppuu 15.9.2025
Uudistamme digitaalista pankkiasiointia ja haluamme varmistaa, että sinulla on nykyaikaiset tunnistautumisen välineet käytössäsi. Jatkossa tarjoamme asiakkaille vain Nordea ID -sovelluksen ja mustan Nordea ID -laitteen tunnistautumista varten. Valkoinen tunnuslukulaite poistuu valikoimastamme syyskuussa 2025. Jos sinulla on nyt valkoinen tunnuslukulaite käytössäsi, toimi näin:
- 15.9.2025 valkoisen tunnuslukulaitteen käyttö loppuu. Varmista tätä ennen, että sinulla on käytössäsi joko Nordea ID -sovellus tai Nordea ID -laite, jotta voit hoitaa pankkiasioitasi sujuvasti myös jatkossa.
- Mobiilipankkiin kirjautuminen valkoisella tunnuslukulaitteella päättyi jo 30.3.2025. Mobiilipankkiin voit kirjautua jatkossa vain Nordea ID -sovelluksella.
- Jos käytössäsi on nyt puhuva tunnuslukulaite, myös sen käyttö päättyy syksyn 2025 aikana. Suosittelemme ottamaan käyttöön Nordea ID -sovelluksen, jota voit käyttää helposti puhelimen saavutettavuustoimintojen kanssa. Vaihtoehtoisesti tuomme syksyllä tarjolle Puhuvan Nordea ID -laitteen, jonka voit tilata ennakkoon soittamalla asiakaspalveluumme 0200 3000 (pvm/mpm).
Ohjeet Nordea ID -sovelluksen käyttöönottoon
Jos sinulla on älypuhelin tai tabletti, suosittelemme lataamaan siihen Nordea ID -sovelluksen. Lue lisää Nordea ID -sovelluksesta
Ohjeet Nordea ID -laitteen käyttöönottoon
Jos sinun ei ole mahdollista ladata Nordea ID -sovellusta mobiililaitteelle, voit tilata mustan Nordea ID -laitteen asiakaspalvelumme kautta
- lähettämällä viestin verkkopankin kautta. Valitse aiheeksi "Nordea ID -laitteen tilaus" ja lähetä viesti meille.
- soittamalla 0200 3000 (pvm/mpm).
Huomaa, että voit tilata Nordea ID -laitteen vain itsellesi ja sen toimituksessa voi kestää noin kolme viikkoa.