Muutoksenhakutahot

Mikäli olet jo tehnyt valituksen, mutta et ole tyytyväinen valituksesi ratkaisuun, voit olla yhteydessä Nordean palveluasiamieheen. Tarvittaessa voit kääntyä myös ulkopuolisen muutoksenhakutahon puoleen. Lue lisää tältä sivulta!

Nordean palveluasiamies

Nordeassa toimii palveluasiamies, joka varmistaa, että valituksesi otetaan huomioon ja käsitellään asianmukaisesti.

Mikäli asiakaspalvelustamme saamasi ratkaisu valitukseesi ei tyydytä, palveluasiamies tulee jälkikäteen mukaan selvittämään asiaa. Palveluasiamies arvioi hoidettiinko valitus pankin puolelta oikein ja hyvän pankkitavan mukaisesti.

Ole yhteydessä palveluasiamieheen lomakkeella tai postitse Palveluasiamies, Satamaradankatu 5, 00020 Nordea.

Pankista riippumattomat muutoksenhakutahot

Voit ottaa yhteyttä seuraaviin ulkopuolisiin, pankista riippumattomiin tahoihin, mikäli olet tyytymätön pankin antamaan ratkaisuun:

FINE- Vakuutus ja rahoitusneuvonta neuvoo vakuutus-, pankki- ja arvopaperiasiakkaita ongelmatilanteissa ja selvittää heidän valitusasioitaan. Neuvontatoimiston yhteydessä toimivat Vakuutuslautakunta, Pankkilautakunta ja Arvopaperilautakunta, jotka antavat ratkaisusuosituksia. Lisätietoja osoitteesta: www.fine.fiAvautuu uuteen ikkunaan.

Kuluttajariitalautakunta voi antaa ratkaisusuosituksen kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välisestä erimielisyydestä, joka koskee kulutushyödykkeen kuten rahoituspalvelun hankintaa tai liittyy kulutushyödykesopimukseen. Se ei kuitenkaan käsittele asioita, jotka koskevat arvopaperiasioita. Lisätietoja osoitteesta: www.kuluttajariita.fiAvautuu uuteen ikkunaan.

Jos valituksesi yritykselle ei tuota toivomaasi tulosta, ota yhteyttä maistraattien kuluttajaneuvontaan. Kuluttajaoikeusneuvojalta saat maksutta opastusta ja sovitteluapua riitatilanteessa. Lisätietoja osoitteesta: www.kkv.fi/kuluttajaneuvontaAvautuu uuteen ikkunaan.

Nordean ratkaisuun tyytymätön asiakas voi aina viedä asiansa käräjäoikeuden ratkaistavaksi, jos erimielisyyttä ei ole saatu ratkaistuksi neuvotteluteitse tai käyttäen yllä mainittuja muutoksenhakukeinoja. Asiakas voi saattaa asian käräjäoikeuden ratkaistavaksi riippumatta siitä, onko hän käyttänyt edellä mainittuja muutoksenhakukeinoja.
Lisätietoja osoitteesta: www.oikeus.fiAvautuu uuteen ikkunaan.

Sinua saattaisi kiinnostaa myös

Kerro kokemuksesi palvelustamme

Palautteiden perusteella parannamme palveluamme, kehitämme tuotteita ja välitämme kiitokset ja kehitysideat oikeaan paikkaan.

Lue lisää palautteen antamisesta

Anna palautetta

Lomake on palautteenantoa varten. Palautteiden perusteella kehitämme palveluamme ja tuotteitamme. Jos haluat hoitaa päivittäisiä pankkiasioitasi, olethan yhteydessä asiakaspalveluun.

Siirry palautelomakkeelle

Tee valitus

Lomake on valituksen tekemistä varten. Asiakaspalvelu käsittelee valituksesi tai välittää sen eteenpäin selvitettäväksi. Vastaamme sinulle mahdollisimman pian, viimeistään 14 vuorokauden sisällä.

Siirry valituslomakkeelle