Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Talk with Nordea Private Banking -sivuston saavutettavuusseloste

Tässä saavutettavuusselosteessa kerrotaan, miten Talk with Nordea Private Banking -verkkopalvelussa noudatetaan lakia digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, mitä puutteita sivuston saavutettavuudessa on ja miten voit antaa meille palautetta saavutettavuusongelmista.

Tästä verkkopalvelusta vastaa Nordea Bank Oyj. Haluamme, että mahdollisimman moni käyttäjä pystyy käyttämään digitaalisia palvelujamme. Otamme saavutettavuuden huomioon digitaalisten palvelujemme kehityksessä.

Tämän saavutettavuusselosteen huomiot perustuvat kolmannen osapuolen tekemään arviointiin siitä, täyttääkö verkkopalvelu laissa määritellyt vaatimukset. Tämä seloste on laadittu 21.12.2020. Selostetta on päivitetty viimeksi 21.12.2020.

 

Miten saavutettavia sivut ovat?

Talk with Nordea Private Banking -verkkopalvelu täyttää suurelta osin lain vaatimat A- ja AA-tason saavutettavuuskriteerit (WCAG-kriteeristö 2.1). Verkkopalvelussa on joitakin saavutettavuuspuutteita, jotka on kuvattu tarkemmin alempana.

Tarkemmat tiedot teknisestä saavutettavuudesta

Verkkopalvelu ei ole vielä kaikilta osin saavutettava.

Sisällöt tai toiminnot, jotka eivät vielä ole saavutettavia

  • Sivustolla on kuvia tai grafiikoita, joilla ei ole kuvaavia tekstivastineita, esim. ”logo” tai virheellisesti englanninkielinen ”back to home”.  (WCAG 1.1.1)
  • Joiltain sivuilta puuttuu ykköstason otsikko ja sivuston otsikkohierarkia on paikoitellen epäselvä. (WCAG 1.3.1)
  • Ruudunlukija tulkitsee päänavigaation kahdeksi eri luetteloksi, mikä hämmentää ruudunlukijan käyttäjää. (WCAG 1.3.1)
  • Videoiden äänenvoimakkuuden säätäminen ei onnistu ruudunlukijalla. (WCAG 1.4.2)
  • Sivustolla on tekstiä kuvan päällä. Tällöin tekstiin syntyy kohtia, joissa kontrastisuhteet ovat liian matalat. (WCAG 1.4.3, WCAG 1.4.11)
  • Sivulta ei löydy ”hyppää pääsisältöön” -linkkiä. Lisäksi navigaatiota hekpottamaan tulisi löytyä joko murupolku tai sivukartta. (WCAG 2.4.1 ja WCAG 2.4.5)
  • Joidenkin sivujen sivuotsikoissa on käytetty englantia suomenkielisillä sivuilla, esim. ”archives”. (WCAG 2.4.2)
  • Verkkopalvelussa on joitakin epätäsmällisiä linkkitekstejä. (WCAG 2.4.4)
  • Sivustolla on joitain otsikoita, jotka eivät ole kuvaavia. (WCAG 2.4.6)
  • Sivulla on elementtejä, joiden kieli on englanti suomenkielisellä sivustolla. (WCAG 3.1.2)
  • Haku-tulokset esittelevä sivu ei aukea kaikilla ruudunlukijoilla ja muillekin tulee ylimääräinen virhesivu. (WCAG 4.1.3)

Saavutettavuusvaatimukset eivät koske tiettyjä sisältöjä

  • Verkkopalvelussa on videoita, joista puutuu joko tekstitys, linkki tekstivastineeseen tai kuvailutulkkaus (WCAG 1.2.2, 1.2.3, WCAG 1.2.5). Ennen 23.9.2020 julkaistua ääni- ja videosisältöä ei lain mukaan tarvitse tehdä takautuvasti saavutettavaksi.

 Tässä listatut puutteet pyritään korjaamaan tammikuun 2021 aikana.

Saavutettavuuspalaute

Kohtasitko saavutettavuuspuutteita digitaalisissa palveluissamme? Jos et löytänyt vastausta kohtaamaasi ongelmaan saavutettavuusselosteista, annathan meille palautetta.  

Anna saavutettavuuspalaute 

Valvontaviranomainen

Mikäli huomaat sivuilla saavutettavuuspuutteita, otathan ensin yhteyttä meihin palveluntarjoajana. Vastaamme palautteisiin 14 päivän kuluessa, jos olet jättänyt yhteystietosi lomakkeella. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta 14 päivän kuluessa, voit olla yhteydessä valvovaan viranomaiseen eli Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston verkkosivuilla on kerrottu kuinka huomautuksen voi tehdä ja miten se käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot 

Etelä-Suomen aluehallintovirasto 

Saavutettavuuden valvonnan yksikkö 
saavutettavuus@avi.fi
Puhelinnumero vaihde 0295 016 000

www.saavutettavuusvaatimukset.fiAvautuu uuteen ikkunaan

Private Banking -asiakkaksi?  

Ota yhteyttä meihin

0200 3000 (pvm/mpm*)

*paikallisverkkomaksu/matkapuhelinmaksu