Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Korona - vaikutukset pankkiasiointiin ja sijoitusmarkkinoihin

Tältä sivustolta saat ohjeita pankkiasiointiin poikkeustilanteessa. Lue neuvot mm. asuntolainan lyhennysvapaan hakemiseen sekä asiointiin itsepalvelukanavissa ja konttoreissa ja seuraa sijoitusmarkkinoiden tilannetta.

Ajankohtaista

Vältä käteispalvelukonttoreissa asiointia 1.-9.4.

Kuukauden alku on käteispalveluita tarjoavissa konttoreissa kiireisintä aikaa. Tällöin maksetaan monet eläkkeet ja Kelan tuet. Ruuhkien välttämiseksi toivomme, että mahdollisimman moni käyttäisi itsepalvelukanavia ja muita asiointitapoja käteisen nostoon konttoripalveluiden sijaan.

Auta läheistäsi asioimaan ilman konttorissa käyntiä

Jos lähipiirissäsi on riskiryhmiin kuuluvia henkilöitä, autathan heitä järjestämään pankkiasiointinsa niin, että tarvetta konttorissa asiointiin olisi mahdollisimman vähän.

Tutustu tarkemmin tapoihin hoitaa perinteiset pankkiasiat helposti ja turvallisestiAvautuu uuteen ikkunaan.

 

Muutoksia Uudenmaan konttoreiden palveluihin ja käteiskonttoreiden toimintaan koko maassa

Nordean Uudenmaan konttorit palvelevat maanantaista 30.3.2020 lähtien henkilöasiakkaita ainoastaan ajanvarauksella. Suosittelemme konttoriasiointia ainoastaan akuuteissa asioissa. Riskiryhmien ja erityistä tukea tarvitsevien asiakkaiden asiointi on jatkossakin mahdollista konttoreissa ajanvarauksella asiakaspalvelun kautta.

Kassapalvelut toimivat edelleen kaikkialla Suomessa normaalisti, jatkossa kuitenkin niin, että sisään konttoriin päästetään kerralla maksimissaan 10 henkilöä. Uudellamaalla käteispalveluita tarjoavissa konttoreissa kaikki muu kuin käteiseen liittyvä asiointi on mahdollista vain ajanvarauksella. 

Näillä toimenpiteillä suojaamme asiakkaita ja henkilökuntaa koronavirustartunnoilta ja noudatamme Suomen hallituksen ohjeita kaiken ylimääräisen lähikontaktin välttämiseksi. 

Puhelinpalvelu auki arkisin klo 8-20 ja viikonloppuisin klo 9-17 maanantaista 30.3. alkaen

Nordean puhelinasiakaspalvelu palvelee maanantaista 30.3. lähtien arkisin klo 8-20 ja viikonloppuisin klo 9-17. Saamme nyt yhteydenottoja enemmän erityisesti päiväaikaan. Haluamme palvella asiakkaitamme niinä ajankohtina kun puhelin-, chat- ja asiakaspostipalvelussamme on eniten kysyntää ja parantaa palvelutasoamme entisestään. Näillä muutoksilla voimme palvella asiakkaitamme paremmin ruuhka-aikoina.

Verkossa asiointi ja mobiilimaksaminen

Hoida päivittäiset pankkiasiat verkko- ja mobiilipalveluissamme.
Lue lisää itsepalvelukanavista

Tarvitsetko apua pankkitunnusten käyttöön? Katso ohjeet: 

Katso myös, kuinka maksat hygieenisesti mobiili- ja lähimaksamisen avulla.

Joustoa asuntolainaasi

Tarjoamme maksutonta joustoa asuntolainaasi. Helpoiten se onnistuu hyödyntämällä maksutonta LyhennysJoustoa, jonka avulla voit suoraan pitää lyhennysvapaata. Uusissa asuntolainoissamme LyhennysJousto on automaattisesti mukana. 

Lue tarkemmat ohjeet, kuinka esimerkisi tarkistat onko sinulla jo LyhennysJousto. Lue myös Lyhennysvapaasta.

Säästöt, sijoitukset ja markkinat

Koronaviruksen leviämisestä lähtenyt levottomuus on heiluttanut markkinoita epätavallisen rajusti. Kun pörssikurssit heilahtelevat, on tärkeää pysyä rauhallisena.

Tutustu markkinaseurantaamme ja lue uusimmat markkinakommentit.

Joustoa kortti- ja kulutusluottoihin

Nordean luottokortteihin tai Joustoluottoon liittyviä mahdollisuuksia hyödyntämällä voit saada lisää pelivaraa talouteesi.

 Lue lisää.

Kortteihin liittyvät vakuutukset ja reklamaatiot

Luottokorttisi sisältämä peruutusturva antaa sinulle mahdollisuuden peruuttaa matkasi, jos sinä tai lähiomaisesi sairastuu ennen matkaa. Lue lisää matkavakuutuksesta

Jos korona-epidemia on aiheuttanut sinulle muutoksia matkasuunnitelmiisi, lue tämä ohjeemme ennen reklamaation tekemistä.

Konttorissa asiointi

Eläkkeiden ja Kelan tukien maksupäivät kuun alussa ruuhkauttavat käteispalveluita. Vältä käteiskonttoreissa asiointia 1.-9.4.

Siirrämme palvelua konttoreista puhelin- ja etäpalveluihin. Käteispalvelut jatkuvat normaalien kassapalvelukonttoreiden aukioloaikojen mukaan. Neuvontaa varten tarvitset ajanvarauksen. 

Palvelemme konttoreissa riskiryhmiin kuuluvia tai erityistä tukea tarvitsevia asiakkaita ajanvarauksella.

Lue tarkemmin konttorissa asioinnista ja käteispalveluista

Ajankohtaista yritysasiakkaiden palveluista

Yritysasiakkaan ajankohtaiset tiedot asiakaspalvelun tilanteesta sekä tarvittavat ohjeet itsepalvelukanavien käyttöön löydät yritysasiakkaan sivulta.