Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Korona - vaikutukset pankkiasiointiin ja sijoitusmarkkinoihin

Tältä sivustolta saat ohjeita pankkiasiointiin poikkeustilanteessa. Lue neuvot mm. asuntolainan lyhennysvapaan hakemiseen sekä asiointiin itsepalvelukanavissa ja konttoreissa ja seuraa sijoitusmarkkinoiden tilannetta.

Ajankohtaista

Nordea alkaa selvittää koronan vaikutuksia kulutukseen Suomessa korttitilastojen pohjalta

Nordea alkaa selvittää korttitilastojen pohjalta, millaisia vaikutuksia koronakriisillä on yksityiseen kulutuskysyntään Suomessa. Tarkoituksena on tulevien viikkojen aikana tarjota avointa ja hyödyllistä tietoa pandemian vaikutuksista. Tietoja korttitapahtumista käsitellään anonyymisti eivätkä tutkimukset vaaranna kortinhaltijoiden yksityisyyden suojaa. Nordea ei käytä tutkimusten tuloksia kaupallisiin tarkoituksiin vaan jakaa niitä veloituksetta valikoiduissa kanavissa. 

Lue lehdistötiedoteAvautuu uuteen ikkunaan

Tietoa tutkimuksessa mukana olevien korttien haltijoiden henkilötietoihin liittyvistä oikeuksista

Verkossa asiointi ja mobiilimaksaminen

Hoida päivittäiset pankkiasiat verkko- ja mobiilipalveluissamme.
Lue lisää itsepalvelukanavista

Tarvitsetko apua pankkitunnusten käyttöön? Katso ohjeet: 

Katso myös, kuinka maksat hygieenisesti mobiili- ja lähimaksamisen avulla.

Joustoa asuntolainaasi

Tarjoamme maksutonta joustoa asuntolainaasi. Helpoiten se onnistuu hyödyntämällä maksutonta LyhennysJoustoa, jonka avulla voit suoraan pitää lyhennysvapaata. Uusissa asuntolainoissamme LyhennysJousto on automaattisesti mukana. 

Lue tarkemmat ohjeet, kuinka esimerkisi tarkistat onko sinulla jo LyhennysJousto. Lue myös Lyhennysvapaasta.

Säästöt, sijoitukset ja markkinat

Koronaviruksen leviämisestä lähtenyt levottomuus on heiluttanut markkinoita epätavallisen rajusti. Kun pörssikurssit heilahtelevat, on tärkeää pysyä rauhallisena.

Auta läheistäsi asioimaan ilman konttorissa käyntiä

Käteistä tarvitaan nykyään harvoin ja erityisesti tässä tilanteessa sen käyttöä tulisi välttää. Varmista, että lähipiirisi kuuluvalla henkilöllä on käytössään maksamiseen soveltuva kortti.Avautuu uuteen ikkunaan

Jos korttia ei kuitenkaan ole käytössä, käteistä voi tilata postin välityksellä. Avautuu uuteen ikkunaan

Laskujen hoitamisessa suoramaksu on kätevä vaihtoehto; on myös mahdollista hyödyntää maksupalvelua.Avautuu uuteen ikkunaan

Selvitä muita asiointimahdollisuuksia soittamalla 24/7-asiakaspalveluumme.

Tutustu tarkemmin tapoihin hoitaa pankkiasiat helposti ja turvallisestiAvautuu uuteen ikkunaan.

Joustoa kortti- ja kulutusluottoihin

Nordean luottokortteihin tai Joustoluottoon liittyviä mahdollisuuksia hyödyntämällä voit saada lisää pelivaraa talouteesi.

 Lue lisää.

Kortteihin liittyvät vakuutukset ja reklamaatiot

Luottokorttisi sisältämä peruutusturva antaa sinulle mahdollisuuden peruuttaa matkasi, jos sinä tai lähiomaisesi sairastuu ennen matkaa. Lue lisää matkavakuutuksesta

Jos korona-epidemia on aiheuttanut sinulle muutoksia matkasuunnitelmiisi, lue tämä ohjeemme ennen reklamaation tekemistä.

Konttorissa asiointi

Siirrämme palvelua konttoreista puhelin- ja etäpalveluihin. Käteispalvelut jatkuvat normaalien kassapalvelukonttoreiden aukioloaikojen mukaan. Neuvontaa varten tarvitset ajanvarauksen. 

Palvelemme konttoreissa riskiryhmiin kuuluvia tai erityistä tukea tarvitsevia asiakkaita ajanvarauksella.

Lue tarkemmin konttorissa asioinnista ja käteispalveluista

Ajankohtaista yritysasiakkaiden palveluista

Yritysasiakkaan ajankohtaiset tiedot asiakaspalvelun tilanteesta sekä tarvittavat ohjeet itsepalvelukanavien käyttöön löydät yritysasiakkaan sivulta.