Nordea ID -sovelluksen aktivointi

Tältä sivulta löydät ohjeet Nordea ID -sovelluksen aktivointiin eli käyttöönottoon ja vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin. Katso miten aktivoit Nordea ID -sovelluksen mobiililaitteellesi ensimmäistä kertaa, kun olet vaihtanut mobiililaitteesi tai aktivoimasi Nordea ID -sovellus ei toimi.

Nordea ID -sovelluksen ensimmäinen käyttöönotto eli aktivointi

Nordea ID -sovelluksen käyttöönotto tapahtuu lataamalla ja aktivoimalla sovellus. Suosittelemme, että lataat ja aktivoit Nordea ID -sovelluksen useampaan eri laitteeseen. Tilaa omat aktivointitunnukset jokaiseen laitteeseen erikseen, sillä aktivointitunnukset ovat kertakäyttöisiä.

Aktivoi toisen pankin tunnuksilla

Aktivointi toisen pankin tunnuksilla

Lataa Nordea ID -sovellus

Lataa Nordea ID -sovellus mobiililaitteellesi laitteen sovelluskaupasta.

Lataa Androidille Google Play Storesta

Lataa iPhonelle tai iPadille Apps Storesta

Aktivoi

  1. Avaa Nordea ID -sovellus ja aloita aktivointi nimeämällä profiilisi.
  2. Valitse maa, kieli ja asiakastyyppi.
  3. Valitse tunnistautumistavaksi ’Toisen pankin tunnukset’.
  4. Anna Nordea käyttäjätunnuksesi.
  5. Siirryt tunnistautumissivulle, jolla valitset pankin, jonka tunnuksilla haluat tunnistautua.
  6. Kun olet tunnistautunut sovellus pyytää sinua vahvistamaan puhelinnumeron, johon aktivointikoodi lähetetään.
  7. Voit nyt syöttää kymmennumeroisen aktivointikoodin, jonka sait tekstiviestillä.
  8. Valitse vielä itsellesi 4-8 numeroinen PIN-koodi. Käytät jatkossa PIN-koodia, kun kirjaudut ja vahvistat Nordea ID -sovelluksella. 

 Nordea ID -sovellus on nyt valmiina käyttöön!

Aktivoi ilman tunnistautumisvälinettä tai jos sinulla on vain tunnuslukukortti
Aktivoi Nordean maksukortilla

Nordea ID -sovelluksen uudelleen aktivointi

Nordea ID -sovelluksen käyttöönotto tapahtuu lataamalla ja aktivoimalla sovellus. Suosittelemme, että lataat ja aktivoit Nordea ID -sovelluksen useampaan eri mobiililaitteeseen. Helpoiten aktivoit sovelluksen QR-koodilla.

Ohjeissa kerromme miten aktivoit Nordea ID -sovelluksen vaihtaessasi vanhasta mobiililaitteesta (puhelin tai tabletti) uuteen tai suoraan uuteen mobiililaitteeseen. 

Aktivoi toisesta laitteesta uuteen

Aktivoi Nordea ID -sovellus vanhasta/toisesta laitteesta uuteen laitteeseen

Lataa Nordea ID -sovellus

Lataa Nordea ID -sovellus uudelle mobiililaitteellesi laitteen sovelluskaupasta.

Lataa Androidille Google Play Storesta

Lataa iPhonelle tai iPadille Apps Storesta

Varmista että sekä vanhassa, että uudessa laitteessa on Nordea ID -sovelluksen viimeisin versio, sekä että molemmissa laitteissa on verkkoyhteys. Verkkoyhteyden saat joko mobiilidatalla (SIM-kortti), langattomalla verkolla (wi-fi) tai jakamalla verkkoyhteyden toisesta laitteesta. 

Aktivoi

  1. Avaa Nordea ID -sovellus uudessa laitteessa ja nimeä käyttäjäprofiilisi.
  2. Valitse maa, kieli ja asiakastyyppi.
  3. Valitse "Aktivoi tässä laitteessa" ja seuraa sovelluksen ohjeita.
  4. Siirry vanhaan laitteeseen ja valitse ”Aktivoi toisessa laitteessa”.
  5. Anna Nordea käyttäjätunnuksesi sekä sovelluksen PIN-koodi.
  6. Sovellus luo nyt QR-koodin, jonka avulla aktivoit Nordea ID -sovelluksen toisessa laitteessa.
  7. Siirry takaisin uuteen laitteeseen, ja lue QR-koodi laitteen kameralla vanhan laitteen näytöltä.
  8. Kun QR-koodi on luettu, sinut ohjataan luomaan itsellesi 4-8 numeroinen PIN-koodi. 

Nordea ID -sovellus on nyt aktivoitu, ja voit sulkea vanhan laitteen.

Aktivoi suoraan uuteen laitteeseen

Usein kysyttyä ja yleisimpiä virhetilanteita

Turvallisuus

Turvallisuutesi on meille tärkeää. Siksi kehitämme jatkuvasti turvallisuus-ratkaisujamme sekä palvelujamme.

Lue ohjeet turvalliseen pankkiasiointiin

Tarvitsetko digitukea?

Autamme sinut alkuun, jotta pääset hoitamaan päivittäiset pankkiasiasi helposti ja turvallisesta itse kotoa käsin.

Tutustu neuvoihin ja ohjeisiin

Löysitkö etsimäsi?