Jouduitko huijatuksi?

Toimi näiden ohjeiden mukaisesti, jos epäilet joutuneesi huijauksen kohteeksi tai tietosi ovat päätyneet vääriin käsiin.

Lue toimintaohjeet

Erilaisia huijausmuotoja

Tehokkain tapa suojautua huijausyrityksiltä on oppia tunnistamaan ne. Tutustu eri huijaustapoihin, niin pysyt petostelijoita askeleen edellä.

Tutustu eri huijausmuotoihin

Seitsemän ajankohtaista neuvoa turvalliseen pankkiasiointiin

Noudattamalla seitsemää ajankohtaista neuvoamme varmistat pankkipalveluiden turvallisen käytön.

Ota vinkit käyttöön

Huijauksia käsittelevät webinaarit

Tutustu webinaaritallenteisiin ja saat paljon hyödyllistä tietoa siitä, miten voit suojautua huijauksilta. Webinaareissa on myös ohjeita, miten toimia, jos jouduit huijatuksi.

Hups! Jos haluat nähdä tällaista sisältöä, hyväksy ensin Nordean markkinointievästeet

Hups! Jos haluat nähdä tällaista sisältöä, hyväksy ensin Nordean markkinointievästeet

Raportoi huijausyrityksestä

Voit välittää Nordean nimissä saamasi epäilyttävän viestin sähköpostilla osoitteeseen: raportointi@nordea.com. Sähköpostin voit lähettää eteenpäin ja tekstiviestin voit lähettää näyttökuvana.​

Nordean lähettämissä uutiskirjeissä emme koskaan pyydä sinulta pankkitunnuksia tai linkkaa sinua kirjautumaan verkko- tai mobiilipankkiisi. 

Korttien turvallinen käyttö

Kortin katoaminen

Jos korttisi katoaa tai varastetaan, sulje se viipymättä sulkupalvelun kautta.

Lue lisää kortin katoamisesta

Korttireklamaatio

Tee korttireklamaatio jos huomaat tilitapahtumissasi tai luottokorttilaskullasi korttiostoja tai -nostoja, joita et tunnista.

Lue lisää korttireklamaation tekemisestä