Näin käytät pankki- ja luottokorttiasi turvallisesti

  • Säilytä korttiasi huolellisesti, äläkä jätä sitä vartioimattomana esimerkiksi autoon, ravintolapöytään, työhuoneeseen tai hotellihuoneeseen. Varmista säännöllisesti, että korttisi on tallessa. 
  • Ota käyttöön mobiilimaksaminen, jolloin sinun ei tarvitse näppäillä tunnuslukua (PIN-koodia) maksupäätteeseen. Lue lisää mobiilimaksamisesta
  • Pidä PIN-koodi vain omana tietonasi ja opettele se ulkoa. Jos unohdat kortin tunnusluvun, voit tarkistaa sen mobiili- tai verkkopankista. Lue lisää tunnusluvusta
  • Pidä kortti ja tunnusluku erillään. Näppäile tunnusluku katseilta suojassa.  
  • Älä anna kortin numeroa tai siihen liittyvää tunnuslukua kenellekään puhelimitse, sähköpostitse tai muullakaan tavalla, vaikka tiedustelija esittäytyisi pankin työntekijäksi tai poliisiviranomaiseksi. 
  • Aseta kortillesi turvallisuutta lisäävät vuorokausikohtaiset turvarajat automaattinostoille sekä laskujen maksuille mobiili- ja verkkopankissa. Lue lisää kortin turvarajoista

Tekstiviestivahvistus

Nordean Mastercard- tai Visa-kortinhaltijana voit saada puhelimeesi tekstiviestin, jossa sinua pyydetään vahvistamaan kortiltasi veloitettu maksu. Saat viestin, jos epäilemme kortillasi väärinkäyttöä. Lähetämme viestejä ympäri vuorokauden.

Lähetämme tekstiviestit +35845-alkuisesta puhelinnumerosta. Vastaa viestiin yhdellä kirjaimella valitsemalla annetuista vaihtoehdoista joko A tai B. Viestissä ei ole linkkejä tai puhelinnumeroita, eikä sinua pyydetä tekemään muuta kuin vastaamaan A tai B. 

Saatat saada myös muistutusviestin, jossa on sama sisältö kuin alkuperäisessä viestissä. Voit lähettää vastauksen alkuperäiseen viestiin tai muistutusviestiin 24 tunnin sisällä ensimmäisen viestin saapumisesta.

Tekstiviestivahvistus Nordea Mastercard -korteissa, joiden numero alkaa 5225 ja 5228

Netsin lähettämissä tekstiviestivahvistuksissa on kysymyksen lisäksi linkki korttireklamaatioon. Jos et halua avata linkkiä, voit tehdä korttireklamaation Netsin verkkosivujen kautta.

Tee sähköinen oikaisupyyntö virheellisistä korttitapahtumistaAvautuu uuteen ikkunaan

Nets lähettää tekstiviestin asiakasrekisteriinsä tallennettuun puhelinnumeroon. Jos puhelinnumerosi on muuttunut, ilmoita siitä Nordea-korttien asiakaspalveluun 09 6964 6011 ma-pe 8–20.

Palvelu koskee Nordea Bank Oyj:n myöntämiä Nordea Credit Mastercard- ja Nordea Gold Mastercard -korttiluottoja.

Usein kysyttyä kortin turvallisesta käyttämisestä