Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Tunnusluku (PIN)

Korttiin liittyy aina tunnusluku, jonka valinnan voit tehdä itse tai antaa pankin muodostaa se puolestasi.

Uuden korttisi tunnusluku

Haitpa sitten korttia konttorissa, verkkopankissa tai Nordea 24/7:ssä, voit valita kortille haluamasi tunnusluvun, kun käytössäsi on henkilökohtaiset pankkitunnukset. Itse valitsemasi tunnusluku on helppo muistaa, mutta huolehdithan siitä, ettei se ei ole helposti arvattava.

Vaihtoehtoisesti korttiisi liitetään pankin muodostama tunnusluku.

Uuden tai unohtuneen tunnusluvun toimitustavat

Kun valitset verkkopankissa hakemallesi kortille pankin muodostaman tunnusluvun, näytetään se verkkopankissa kohdassa Kortit > Katso tunnusluku. Itse valitsemaasi tunnuslukua ei näytetä uuden kortin osalta.

Konttorissa tai Nordea 24/7 –asiakaspalvelussa haettujen uusien korttien pankin muodostaman tunnusluvun saat valintasi mukaan seuraavilla toimitavoilla

  • Verkkopankista katsomalla
  • Tekstiviestinä matkapuhelimeesi
  • Postitse kotiisi.

Mikäli olet unohtanut tunnuslukusi, voit tarkistaa sen verkkopankista tai tilaamalla sen tekstiviestinä tai postitse kotiin soittamalla Nordea 24/7:ään 0200 3000.

Tunnusluvun tarkistaminen verkkopankista on nopeaa ja helppoa. Myös tekstiviestillä tilaamasi tunnusluvun vastaanotat heti tilauksen tehtyäsi pankille ilmoittamaasi matkapuhelinnumeroon. Katso kortin tunnusluvun uusintatilauksen eri toimitustapojen hinnat.

Muuta nykyisen korttisi tunnusluku

Muuta nykyisen korttisi tunnusluku mieleiseksesi. Muutoksen teet kätevästi verkkopankissa kohdassa Kortit > Kortin muokkaus ja uusinta. Samalla voit päivittää myös muita korttisi ominaisuuksia. Muutoksen yhteydessä korttisi uusitaan ja siitä veloitetaan hinnaston mukainen palkkio. Vuosiuusinnan yhteydessä tunnusluvun vaihto on maksuton.