Ota digitaaliset pankkipalvelut käyttöösi

Nordean verkko- ja mobiilipankissa hoidat päivittäiset pankkiasiasi silloin, kun sinulle sopii. Mobiilipankki toimii Nordea Mobile -sovelluksessa, jonka voit ladata puhelimeen tai tablettiin. Verkkopankkiin voit kirjautua tietokoneella nordea.fi-verkkosivujen kautta.

Verkkoasiointia varten tarvitset Nordean pankkitunnukset, jotka sisältävät käyttäjätunnuksen ja tunnistautumisvälineen (Nordea ID -sovellus tai -laite).

1. Opettele oma käyttäjätunnuksesi

Sign document icon - 640x360

Pankkitunnuksien keskeinen osa on käyttäjätunnuksesi, jolla kirjaudut Nordean verkko- ja mobiilipankkiin. 

Käyttäjätunnuksessa on 6–8 numeroa, ja saat sen Nordean asiakkuuden avaamisen yhteydessä. Käyttäjätunnus on henkilökohtainen, joten älä kerro sitä muille – edes perheenjäsenellesi tai ystävällesi.

Näin tarkistat käyttäjätunnuksesi: Voit tarkistaa käyttäjätunnuksesi verkkopankkisopimuksesta. Jos olet tullut Nordean asiakkaaksi verkossa, näet käyttäjätunnuksesi myös kirjautumalla uudestaan Asiakkaaksi verkossa -palveluun.

Siirry Asiakkaaksi verkossa -palveluunAvautuu uuteen ikkunaan

2. Lataa ja ota käyttöön Nordea ID -sovellus

NordeaID keys icon - 640x360

Käyttäjätunnuksen lisäksi tarvitset Nordea ID -sovelluksen, kun kirjaudut verkko- ja mobiilipankkiin.

Voit ladata Nordea ID -sovelluksen puhelimeen tai tablettiin laitteesi sovelluskaupasta. Nordea ID -sovellus kannattaa ladata vähintään kahteen eri laitteeseen siltä varalta, jos esimerkiksi puhelimesi hajoaisi.

Näin aktivoit Nordea ID -sovelluksen

Eikö sinulla ole mobiililaitetta? Voit vaihtoehtoisesti ottaa käyttöön Nordea ID -laitteen, jolla voit tunnistautua pankkipalveluihin.

Lue lisää Nordea ID -laitteesta

3. Lataa ja ota käyttöön Nordea Mobile -sovellus

Nordea mobile app logo icon - 640x360

Lataa mobiilipankki eli Nordea Mobile -sovellus puhelimeesi tai tablettiisi laitteesi sovelluskaupasta. 

Mobiilipankissa hoidat raha-asiasi turvallisesti missä ja milloin vain. Mobiilipankissa voit esimerkiksi:

  • seurata talouttasi ja laatia budjetteja
  • säästää ja sijoittaa
  • muokata laina- ja korttiasetuksia
  • avata uusia palveluita.

Vinkki: Mobiilipankista voit soittaa meille valmiiksi tunnistautuneena, jolloin saat nopeammin palvelua.

Näin otat mobiilipankin käyttöön

Haluatko kirjautua pankkitunnuksillasi muihin palveluihin verkossa?

E-tunniste on vahva sähköinen tunniste, jonka voimme liittää pankkitunnuksiisi. E-tunnisteen avulla voit kirjautua pankkitunnuksillasi kolmannen osapuolen palveluihin, kuten OmaVeroon tai OmaKantaan.

Saat e-tunnisteen käyttöösi asioimalla Nordean konttorissa ajanvarauksella.

Varaa aika soittamalla asiakaspalveluumme.

Avaa uusia palveluita tarpeidesi mukaan

Nordean verkko- ja mobiilipankissa voit avata uusia tilejä, hakea lainaa, aloittaa säästämisen ja paljon muuta!

Hae uutta maksukorttia verkossa

Cards Credit Mastercard Gold vertical - 640x360

Nordea Gold on suosituin korttimme. Se on credit/debit-yhdistelmäkortti, johon kuuluu myös matkavakuutus ulkomaille sekä Tuoteturva-vakuutus kodin hankinnoille. Voit lisätä kortin myös puhelimeesi ja maksaa kätevästi mobiilisti.

Aloita säästäminen ja sijoittaminen

Chart graph icon - 640x360

Nordeassa voit säästää ja sijoittaa juuri sinulle sopivalla tavalla. Tutustu eri vaihtoehtoihin ja avaa haluamasi palvelut verkossa. Voit varata myös tapaamisen sijoitusasiantuntijamme kanssa, niin autamme sinua säästämisen kanssa sujuvasti alkuun.

Hyödynnä Nordean asiakasedut

  • Maksuttomat päivittäispalvelut nuoriso-, asuntolaina- ja Premium-asiakkaille, kun käytössä on mobiilipankki, tili ja kortti. Tutustu palvelupaketteihin.
  • Maksuttomat säästötilit sekä rahastojen kaupankäynti 0 € mobiili- ja verkkopankissa.
  • Hintaetua useista eri palveluista. Esimerkiksi asuntolaina- ja Premium-asiakkaat saavat edullisemman marginaalin kulutusluottoihin ja alennuksia vakuutuksista.

Olemme täällä sinua varten

Toivomme, että asiakkuutesi kanssamme alkaa mahdollisimman sujuvasti. Kun elämässäsi tulee muutoksia tai haluat toteuttaa unelmiasi, katsotaan yhdessä sinulle sopivat ratkaisut.

Nopeaa apua chatissa kellon ympäri

Chatbot Nova palvelee sinua nordea.fi-sivuilla sekä verkko- ja mobiilipankissa. Lisää vain kysymyksesi chattiin, ja Nova auttaa sinua löytämään oikean ohjeen ja ratkaisun.

Tukea ja ohjeita eri tilanteisiin

Mobiilipankin Tuki-välilehdeltä voit hakea ohjeita helpon hakutoiminnon kautta. Samalta Tuki-välilehdeltä sekä verkkosivuiltamme löydät myös usein kysytyt kysymykset ja vastaukset.

Soittaminen tunnistautuneena

Kun soitat meille mobiilipankin Tuki-välilehdeltä, olet puhelussa valmiiksi tunnistautuneena. Näin saat henkilökohtaista palvelua nopeammin juuri sinun pankkiasioihisi.

Ajankohtaista tietoa sähköpostitse

Lähetämme henkilöasiakkaillemme sähköpostitse kohdennettuja uutiskirjeitä, joista kuulet ajankohtaiset vinkit juuri sinulle.

Saat uutiskirjeen automaattisesti, kun annat suostumuksen sähköpostin lähetykselle. Mobiilipankissa valitse Profiili > Suostumukset. 

Vinkkejä ja neuvoja sosiaalisessa mediassa

Jaamme sosiaalisessa mediassa käytännön vinkkejä pankkiasioihin.

  • Facebook (Nordea Suomi)
  • X (Nordea_Aspa)
  • Jodel (Nordea_Aspa)