Digitukea sinulle
Tarjoamme sinulle digineuvontaa ja -opastusta kun kaipaat tukea pankkiasioiden digitaaliseen hoitamiseen. Valitse vain sinulle sopivin tapa.
Tarjoamme sinulle digineuvontaa ja -opastusta kun kaipaat tukea pankkiasioiden digitaaliseen hoitamiseen. Valitse vain sinulle sopivin tapa.
Digipisteellä saat apua mobiili- ja verkkopankin käyttöön, sekä pankkitunnuksiin, tunnistautumiseen ja maksamisen tapoihin liittyen.
Digipisteet ovat avoinna tiistai-torstai klo 13-16.30.
Digipisteet pääkaupunkiseudulla:
Autamme senioreita ja erityistä tukea tarvitsevia asiakkaitamme puhelimitse myös omassa asiakaspalvelussa. Seniorilinjalle pääset ma-pe klo 8.00–20.00 soittamalla 0200 3000Avautuu uuteen ikkunaan (pvm/mpm) ja valitsemalla numeronäppäimellä nolla.
Nordea ID -sovellus
Nordea ID -laite
Konttori kotonasi -opas
Turvallinen pankkiasiointi -esite
Digitukea ja maksutonta opastusta tietokoneiden, tablettien ja kännyköiden käytössä tarjoavat lukuisat järjestöt ja yhdistykset ympäri Suomen. Yhteistyökumppaneidemme verkkosivuilta löytyy myös runsaasti ohjeita ja tukimateriaalia itseopiskelua varten.
Senior Surf etäopastus tarjoaa tukea mm. digilaitteen tai -palvelun käytön opettelussa, yksittäisen digipulman ratkaisussa tai rohkaisee ja neuvoo uuden digilaitteen hankinnassa tai digipalvelun käyttöönotossa. Etäopastus on maksutonta, ja tapahtuu puhelimitse tai videoyhteydellä tarvittavia ohjelmia käyttäen. Opastusta tarjotaan ma-su klo 8-20.
Lue lisää Senior SurfistaAvautuu uuteen ikkunaan
Lue lisää Senior Surf etäopastuksestaAvautuu uuteen ikkunaan
Toimimme yhteistyössä myös seuraavien yhdistysten kanssa:
Enter ryAvautuu uuteen ikkunaan, Valli ryAvautuu uuteen ikkunaan, Savonetti ryAvautuu uuteen ikkunaan, Mukanetti ry,Avautuu uuteen ikkunaanJoen severi ryAvautuu uuteen ikkunaan ja Turun kansalliset seniorit ryAvautuu uuteen ikkunaan:n kanssa.
Nordean asiakkaana sinulla on mahdollisuus hankkia Nordea Tabletti käyttöösi, jos olet yli 60-vuotias ja sinulla ei ole ennestään älylaitetta käytössä.
Tabletin voit tilata soittamalla Nordean asiakaspalveluun. Neuvoja lähettää sinulle tekstiviestin, jolla voit noutaa tabletin DNA Kaupasta. Valitsemasi pankkisovellukset asennetaan tablettiin DNA Kaupassa valmiiksi. Poikkeustilanteessa tabletin voi noutaa DNA-kaupasta myös asiakkaamme läheinen.
Digitaalista pankkiasiointia varten tarvitset älypuhelimen, tabletin tai tietokoneen. Näillä laitteilla voit hoitaa pankkiasioitasi verkko- tai mobiilipankissa helposti ja turvallisesti, oman kodin rauhassa.
Pankkipalveluiden käyttöön tarvitset käyttäjätunnuksen sekä tunnistautumisvälineen. Tunnistautumisvälineitä ovat mobiililaitteeseen ladattava Nordea ID -sovellus tai erillinen Tunnuslukulaite.
Mikäli sinulla ei ole älypuhelinta tai tablettia, johon saa Nordea ID -sovelluksen, tarjoamme Tunnuslukulaitteen käyttöösi. Pidä tunnusluvut aina vain sinun tiedossasi.
Pankkitunnuksilla eli käyttäjätunnuksella ja tunnistautumisvälineellä kirjaudut verkko- ja mobiilipankkiin, tunnistaudut puhelinpalvelussamme ja allekirjoitat sopimuksia.
Muiden palveluntarjoajien verkkopalveluihin tunnistautumiseen tarvitset lisäksi vahvan sähköisen tunnisteen eli e-tunnisteen.
E-tunnisteen saat käyttöösi käymällä konttorissa todistamassa henkilöllisyytesi.
Mobiilipankki toimii älypuhelimella tai tabletilla.
Käyttöön tarvitset Nordea Mobile -sovelluksen sekä tunnistautumisvälineen.
Verkkopankissa hoidat kaikki pankkiasiasi kätevästi kaikkialla missä on Internet-yhteys.
Käyttöön tarvitset verkkopankkisopimuksen, pankkitunnukset, tunnistautumisvälineen ja internet-yhteyden.
Nordea ID-sovelluksella kirjaudut verkko- ja mobiilipankkiin, tunnistaudut asiakaspalvelussamme sekä vahvistat tapahtumia verkko- ja mobiilipankissa.
Muiden palveluntarjoajien verkkopalveluihin tunnistautumiseen tarvitset vahvan sähköisen tunnisteen eli e-tunnisteen.
Nordea ID -laite (musta) on tunnistautumisväline asiakkaillemme, joilla ei ole älypuhelinta tai tablettia, johon saisi asennettua Nordea ID -sovelluksen.
Jos käytössäsi on vanha tunnuslukulaite (valkoinen), se toimii normaalisti, eikä sinun tarvitse tehdä mitään.
Valittavissa on myös puhuva tunnuslukulaite erityisesti näkövammaisten asiakkaidemme käyttöön.
Laitteiden käyttöä varten tarvitset verkkopankkisopimuksen eli pankkitunnukset.
Digisanastosta löydät selvennykset digiasioinnissa yleisimmin käytetyille termeille.