Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Tiesitkö, että nämäkin asiat voit hoitaa mobiilipankissa?

Nordean mobiilipankki on täynnä käteviä ja monipuolisia ominaisuuksia. Voit tarkistaa sovelluksesta näppärästi tilisi saldon tai sijoitusten arvon, mutta tiesitkö, että mobiilipankissa hoidat kätevästi myös monia muita pankkiasioita.

Jo lähes 900 000 asiakastamme käyttää mobiilipankkia. Se on saanut käyttäjiltä hyvää palautetta. Ilmankos, sillä kehitämme sitä yhdessä asiakkaidemme kanssa. Myös sinä pääset kertomaan omat ideasi mobiilipankin palautelinkin kautta. 

Jos et vielä ole ottanut mobiilipankkia käyttöön, tee se nyt. Tarvitset älypuhelimen tai tabletin, sekä tunnuslukusovelluksen, jolla kirjaudut turvallisesti sovellukseen. 

Joustot asuntolainaasi

Jos asuntolainallasi on jo LyhennysJousto, käytät sitä helpoiten mobiilipankin kautta. Mobiilipankissa voit lisäksi hakea näitä muutoksia asuntolainaasi: 

  • LyhennysJouston lisääminen
  • Lyhennysvapaan hakeminen
  • Asuntolainan eräpäivän muutos
  • Lainan hoitotilin (veloitustilin) muutos
  • Muutos kuukausierän suuruuteen
  • Lyhennystavan vaihto
  • Viitekoron vaihto

Näin se toimii: Jos haluat tarkistaa, onko asuntolainallasi jo LyhennysJousto, kirjaudu mobiilipankkiin, valitse Tilit-välilehdeltä asuntolainasi ja katso Lainan tiedot. Jos haet asuntolainaasi muutosta, valitse Tilit-välilehdeltä asuntolaina, johon haet muutosta. Hae muutosta -painiketta klikkaamalla ohjaudut valmiiksi tunnistautuneena suoraan muutoshakemukselle.

Estä kortin käyttö, tarkista PIN-koodi tai muuta kortin asetuksia

Jos kadotat korttisi, voit estää sen käytön nopeasti mobiilipankissa. Kun se löytyy, uudelleen avaaminen käy helposti niinikään mobiilipankissa. Jos korttisi varastetaan, sulje kortti mobiilipankissa ja tilaa samalla uusi kortti. Sulkeminen estää kortin käytön kokonaan.

Voit myös tarkistaa kätevästi korttisi PIN-koodin tai muuttaa maksurajaa, internet-käytön asetuksia tai maarajausta.

Näin se toimii: Valitse mobiilipankin aloitusnäytöltä tai Tilit-sivulta kortti, jonka tietoja haluat tarkastella tai muuttaa. Edellä mainittuja muutoksia voit tehdä sivun yläosan valikon kautta: Tunnusluku, Sulje kortti, Asetukset.

Viivakoodinlukija helpottaa laskujen maksamista

Mobiilipankissa maksaessasi voit lukea laskun alareunassa olevan viivakoodin puhelimen kameran avulla, jolloin sinun ei tarvitse erikseen syöttää laskun tietoja. 

Näin se toimii: klikkaa ”Skannaa lasku” mobiilipankin aloitusnäytön ylälaidassa. Puhelimen kamera avautuu, jolloin viet kameran koodin päälle, ja puhelin lukee koodin automaattisesti. Varmista, ettei koodin päällä ole varjoja ja että kamera tarkentaa koodiin. 

Maksa sähköpostiin tulleet laskut virtuaaliviivakoodin avulla

Kameran avulla luettava viivakoodi sopii paperilaskujen maksamiseen. Sähköpostiin tulleissa laskuissa on puolestaan yleensä mukana virtuaaliviivakoodi. Tällaisen laskun maksaminen mobiilissa on helppoa ja nopeaa virtuaaliviivakoodin avulla.

Näin se toimii: Kopioi sähköpostiisi tulleesta laskusta virtuaaliviivakoodi eli pitkä numerosarja. Siirry mobiilipankkiin ja mene kohtaan, jossa syötetään maksettavan laskun tiedot. Paina yläreunan viivakoodin kuvaa, jolloin puhelimen kamera aktivoituu. Valitse yläreunasta uudelleen viivakoodin kuva, jossa koodin alla näkyy myös numeroita. Syötä virtuaaliviivakoodi. Helpoiten se hoituu puhelimen kopioi-sijoita- (eli copy-paste-) toiminnolla.

Aloita kuukausisäästäminen 

Säännöllinen säästäminen tuo turvaa talouteen; se ei vaadi suuria tuloja eikä alkupääomaa ja sopii vararahastoa kartuttavalle. Jos sinulla on jo rahastosäästösopimus, voit nyt kätevästi aloittaa kuukausisäästämisen tai muokata kuukausisäästämisen summaa, päivämäärää ja rahastoja suoraan mobiilipankissa. Jos sinulla ei vielä ole rahastosäästösopimusta, voit tehdä sen itse verkkopankissa.

Näin se toimii: Kirjaudu mobiilipankkiin ja valitse Säästöt ja sijoitukset -välilehdeltä ”Määritä kuukausisäästö”. Jos jo säästät kuukausittain rahastoon, voit muokata kuukausittain säästämääsi summaa ja merkintäpäivää valitsemalla Säästöt ja sijoitukset -välilehdeltä kyseisen rahaston ja tekemällä haluamasi muutokset. 

Pankkiasiat hoidat tehokkaasti chatissa tai soittamalla asiakaspalveluun valmiiksi tunnistautuneena

Mobiilipankin chat palvelee myös henkilökohtaisissa pankkiasioissa. Chatissa hoidat asiasi ripeästi ja helposti vaikka julkisella paikalla ilman, että ympärillä olevat ihmiset kuulevat asioitasi. Mobiiilipankista myös soitat  kätevästi valmiiksi tunnistautuneena asiakaspalveluumme ja pääset suoraan asiaasi hoitavalle neuvojalle.

Näin se toimii: Kirjaudu mobiilipankkiin ja valitse Ota yhteyttä -välilehdeltä Chat tai Puhelu. Samalla näet, mikä on arvioitu jonotusaika sillä hetkellä.

Lataa mobiilipankki

Sovelluskauppaan