Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Tunnuslukusovellus

Nordean tunnusluvut-sovellus on turvallinen älypuhelimeen ja tablettiin ladattava sovellus, jonka avulla kirjaudut mobiilipankkiin ja muihin pankin sovelluksiin. Tunnusluvut-sovelluksella kirjaudut myös muiden palveluntarjoajien palveluihin ja vahvistat verkko-ostostesi maksut.

Yksi sovellus - pääsy kaikkiin palveluihin

 

Tunnusluvut-sovelluksen voit ladata useaan eri älypuhelimeen tai tablettiin, jolloin pääset kirjautumaan palveluihin, vaikka laite hajoaisi tai katoaisi. Voit myös ottaa oman käyttäjäprofiilisi käyttöön jonkun toisen, vaikka perheenjäsenen laitteessa.

  • Helppokäyttöinen ja turvallinen.
  • Pankkitunnukset aina käytössäsi älypuhelimessa tai tabletissa.
  • Tunnistaudut  Nordea 24/7 -palvelussa.
  • Varmistat, että soitto tulee Nordeasta.
Käyttöönotto-ohje, Nordean asiakas

Uusi tunnuslukusovelluksen käyttäjä

Tämä on ohje tunnuslukusovelluksen käyttöönottokoodien tilaukseen ja käyttöönottoon, kun käytössäsi on tunnuslukulaite tai -kortti, toisen pankin kirjautumistunnukset tai jos sinulla ei ole tunnuksia lainkaan.

Lataa Tunnusluvut-sovellus älylaitteellesi sovelluskaupasta. Sovelluksen käyttöönottoa varten tarvitset aktivointikoodin ja PIN-koodin, jotka ovatkertakäyttöisiä ja käytetetään samanaikaisesti.

Minulla on Tunnuslukulaite tai -kortti käytössäni

Kun sinulla on Tunnuslukulaite tai -kortti käytössäsi, tilaa tunnuslukusovelluksen aktivointikoodit verkkopankista.

  1. Tarkista, että verkkopankissa on oikea ja varmennettu puhelinnumerosi. Lähetämme aktivointikoodin varmennettuun puhelinnumeroosi, mikä varmistaa, ettei kukaan muu voi aktivoida nimissäsi sovellusta käyttöönsä.
    • Tarkista puhelinnumero verkkopankissa menemällä kohtaan Mobiilipalvelut > Omat numerot. Jos Käyttö-sarakkeessa lukee Kaikki palvelut, numero on varmennettu ja tunnuslukusovelluksen aktivointikoodi toimitetaan siihen.
    • Jos verkkopankissa ei ole puhelinnumeroa, lisää se ja valitse käyttötavaksi Kaikki palvelut,
  2. Siirry Muokkaa verkkopankkia -välilehdelle ja valitse sieltä Pankkitunnukset. 
  3. Tilaa käyttöönottokoodit tilauspainikkeella Tunnuslukusovellus-kohdassa.

Tilattuasi koodit saat 

  1. aktivointikoodin tekstiviestitse 
  2. kertakäyttöisen PIN-koodin verkkopankkiin kohtaan Muokkaa verkkopankkia > Pankkitunnukset. 
Minulla on toisen pankin tunnukset käytössä

Ole meihin yhteydessä chatin kautta; tunnistaudu toisen pankin tunnuksilla. Toimitamme sinulle Tunnusluvut-sovelluksen käyttöönottokoodit: aktivointikoodin varmennettuun puhelinnumeroon tekstiviestinä ja kertakäyttöisen PIN-koodin chatissa. 

Minulla ei ole pankkitunnuksia käytössä

Kun sinulla ei ole minkään pankin kirjautumistunnuksia käytössäsi, saat Tunnusluvut-sovelluksen käyttöönottoon tarvittavat koodit joko käymällä konttorissa tai soittamalla asiakaspalveluumme. Muista ottaa passi tai henkilökortti mukaan konttoriin.

Kun olet saanut käyttöönottokoodit

Avaa Tunnusluvut-sovellus ja seuraa sovelluksen ohjeita. 

Huomaa, että aktivointikoodi ja kertakäyttöinen PIN-koodi ovat molemmat kertakäyttöisiä ja että niitä käytetään samanaikaisesti. Älä siis aloita tunnuslukusovelluksen aktivointia ennen kuin olet saanut molemmat koodit.

Sovelluksen ohjeet:

  1. valitse Nordea Suomi
  2. valitse kieli, jolla haluat käyttää sovellusta 
  3. valitse ”henkilöasiakas”
  4. valitse kohta ”Käytä aktivointikoodia” ja ”Seuraava”, jolloin sovellus pyytää syöttämään kymmenennumeroisen aktivointikoodin, jonka sait tekstiviestitse.
  5. valitse ”Seuraava” ja syötä kertakäyttöinen nelinumeroinen PIN-koodi, jonka olet saanut joko puhelimitse, chatissa tai konttorissa. 
  6. nimeä käyttäjäprofiili (esimerkiksi etunimesi) ja valitse itsellesi henkilökohtainen PIN-koodi, jota käytät jatkossa, kun tunnistaudut tai vahvistat tunnuslukusovelluksella.

Tunnuslukusovellus on nyt valmiina käyttöön.

Tunnuslukusovelluksen asetukset
  1. Touch ID: kytke päälle, jos haluat hyväksyä kirjautumiset sormenjäljellä tai kasvojentunnistuksella. Maksut vahvistat kuitenkin aina PIN-koodilla, vaikka olisitkin ottanut tämän toiminnon käyttöön.
  2. Äänet: kytke päälle, jos haluat, että vahvistusten ja kirjautumisten yhteydessä kuuluu ääni. 
  3. Vaihda PIN-koodi: voit vaihtaa tunnuslukusovelluksessa käytettävää PIN-koodia.
  4. Muuta nimeä: voit muuttaa käyttäjäprofiilisi nimeä.
  5. Vaihda kieli: voit vaihtaa kielen, jolla käytät tunnuslukusovellusta.

Asetuksissa voit myös ottaa tunnuslukusovelluksen käyttöön toisessa laitteessa sekä poistaa sovelluksesta käyttäjän.

Millä laitteella sovellus toimii?

Tunnuslukusovellus toimii iPhone ja Android puhelimilla sekä iPad ja Android tableteilla.

  • iPhone versiot iOS 10 ja uudemmat
  • iPad versiot iOS 10 ja uudemmat
  • Android -puhelimet ja tabletit versiot 6 ja uudemmat

Vinkki: tunnuslukusovellus kannattaa asentaa useampaan mobiililaitteeseen. 

Käyttöönotto-ohje, uusi Nordean asiakas
Aktivointi toiseen laitteeseen käytössä olevan laitteen avulla
Aktivointi, kun toinen laite ei enää käytössä
Tunnuslukusovelluksen käyttö eri palveluissa
Turvallisuus

Vinkkejä Tunnuslukusovelluksen käyttöön

  • Suosittelemme, että lataat tunnuslukusovelluksen kahteen eri mobiililaitteeseen. Voit myös lisätä usempia käyttäjiä yhteen laitteeseen. Näin varmistat pankkiasioinnin sujuvuuden, mikäli toinen laite hukkuu tai hajoaa. 
  • Mobiilipankkiin pääset kirjautumaan vain tunnuslukusovelluksella. Mobiilipankin käyttäjänä saat edullisimmat hintamme päivittäispalveluista. Siten jos sinulla ei vielä ole mobiilipankkia käytössäsi, se kannattaa ottaa käyttöön nyt.
  • Muistathan aina päivittää tunnuslukusovelluksesi uusimpaan versioon! Tunnuslukusovellus ei enää toimi 1.6.1. (Android) ja 1.5.2. (iOS) versioita vanhemmilla tunnuslukusovellusversioilla. 

Lataa tunnuslukusovellus nyt

Sovelluskauppaan