Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Konttoreissa asiointi kesän aikana

Suosittelemme edelleen asiointia puhelin- ja etäpalveluissa.

Hoidat helposti useimmat pankkiasiasi mobiili- tai verkkopankissa tai soittamalla asiakaspalveluumme. Konttoripalvelujen osalta jatkamme koronaan liittyviä varotoimia kesän ajan turvallisen asioinnin varmistamiseksi. Useimmissa konttoreissamme palvelu on saatavilla ajanvarauksella asiakaspalvelun kautta.

Tarkista konttoreiden palvelutilanne tästä (pdf, 137 KB)Avautuu uuteen ikkunaan. Huomioithan, että erityisesti eläkkeiden ja Kelan tukien maksupäivät kuun alussa ruuhkauttavat käteispalveluita. Tämän vuoksi kannattaa välttää käteiskonttoreissa asiointia kuukauden alkupäivinä.

Kysymyksiä ja vastauksia konttorissa asioinnista

Missä asioissa voin saada palvelua konttorissa?  
  • Käteispalvelut tietyissä konttoreissa; voit tilata käteistä myös postin välityksellä
  • Maksamiseen liittyvät asiat (ensisijaisesti itsepalvelukanavissa, suoraveloituksella, asiakaspalvelussa tai maksupalvelukuoria hyödyntäen)
  • Kuolinpesien kiireelliset ja lyhytkestoiset asiat (laskunmaksu, saldotodistuksen tilaus, asiakirjojen kokonaistoimitus osakasselvitykseen)
  • Kiireellinen tallelokeroasiointi
  • Vuokravakuuden toimittaminen
  • Asiakirjojen toimitukset (esim. asuntokauppoihin liittyvät toiminnot)
  • Sijoitusneuvonnan toimeksiannot 
  • E-palveluihin liittyvät lyhyet neuvonnat ja palveluiden avaaminen
Miten voin varata ajan konttoriin kiireellisessä asiassa?

Soita asiakaspalveluumme 0200 3000 (pvm/mpm) ja tarkista neuvojan kanssa, miten asiasi hoituu kätevimmin. Neuvoja varaa sinulle ajan tarvittaessa. Mm. asuntokauppoihin liittyvät asiat hoidat kätevästi verkkotapaamisen avulla.  

Lue tarkemmin verkkotapaamisesta

Tiesithän, että voit hoitaa useimmat pankkiasiasi mobiili- tai verkkopankissa tai soittamalla asiakaspalveluumme. Palveluiden käyttöön saat ohjeita verkkosivuiltamme. Tarkempia ohjeita eri palveluihin saat myös chatin avulla. 

Sähköisen allekirjoituspalvelun avulla voit allekirjoittaa sopimuksia ja neuvottelut voimme käydä kanssasi verkkotapaamisena tai puhelimitse. Kun tarvitset apua asiasi hoitamiseen, soita asiakaspalveluumme ja selvitä neuvojan avulla, miten sinun kannattaa toimia.

Mistä voin nostaa käteistä?

Käteistä voit normaalisti nostaa avoinna olevien konttoreiden (pdf, 137 KB)Avautuu uuteen ikkunaan lisäksi Otto-automaateista, R-kioskeista sekä K-kauppojen ja Tokmannien kassoilta. Lisäksi voit tilata käteistä Postin välityksellä sopivimpaan Postin toimipisteeseen.  

Kuulutko riskiryhmään? Tarvitsetko erityistä tukea asiointiin?

Kun tarvitset apua pankkipalveluissasi, soita asiakaspalveluumme 0200 3000. Neuvojamme auttaa asiasi hoitamisessa ja ohjaa sinut tarvittaessa konttoriin.

Katso esitteestä, kuinka voit hoitaa perinteiset pankkiasiasi helposti ja turvallisesti:

Hoida pankkiasiat helposti ja turvallisesti (pdf, 547 KB)Avautuu uuteen ikkunaan

Enkla och trygga banktjänster (pdf, 561 KB)Avautuu uuteen ikkunaan

Jos lähipiirissäsi on ikäihmisiä tai erityistä tukea tarvitsevia läheisiä, katso vinkit pankkiasioinnissa auttamiseen.Avautuu uuteen ikkunaan