Nordean digitaalisen palvelun Tule yritysasiakkaaksi verkossa saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee Tule yritysasiakkaaksi verkossa ja on päivitetty 9.12.2021. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että luottolaitoksen verkkosivustojen on oltava saavutettavia. Olemme arvioineet palvelun saavutettavuuden itse.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain. Selostetta päivitetään sitä mukaan kun korjauksia valmistuu.

Ei saavutettava sisältö

Palvelu ei seuraavilta osin vastaa vielä täysin saavutettavuusvaatimuksia.

Havaittava  

1.1.1 Ei-tekstuaalinen sisältö, Tarjoa tekstivastineet ei-tekstuaaliselle sisällölle:

  • Henkilöllisyystodistuksen/ajokortin kuville tarvitaan tekstivastineet, jotka merkitään kuviin.

1.3.1 Informaatio ja suhteet, Looginen rakenne: 

  • Täytettävästä kentästä ja valintaruudusta puuttuvat kuvaukset. 
  • Elementillä ei ole yksilöllistä tunnusta. 
  • WAI-ARIA-ryhmästä puuttuu nimi.

1.4.3 Kontrasti (minimi):

  • Joidenkin sivun elementtien, painikkeiden ja tekstikenttien värikontrasti ei ole riittävä. 
  • Tekstin värin ja taustavärin välinen kontrasti ei ole riittävä.  

Hallittava 

2.1.1 Näppäimistö, Saavutettavissa vain näppäimistöllä: 

  • Osa painikkeista ja valinnoista ei ole hallittavissa näppäimistöllä.

2.1.2 Ei näppäimistöä -ansa: 

  • Näppäimistön kohdistus voidaan siirtää pois moduulista käyttämällä näppäimistöä tai ruudunlukijaa.

2.2.1 Säädettävä ajoitus, Käyttäjä voi säätää aikarajoja: 

  • Asiakkaalle on näytettävä ponnahdusviesti, joka varoittaa istunnon katkaisemisesta, ja asiakkaalla on oltava mahdollisuus sallia katkaisu tai jatkaa istuntoa.

2.4.6 Otsikot ja nimilaput: 

  • Lomakkeen nimilapusta puuttuu tekstiä.

Ymmärrettävä 

3.2.2 Syöte: 

  • Täytettävässä kentässä ei ole kuvausta. 

Saavutettavuuspalaute

Kohtasitko saavutettavuuspuutteita digitaalisissa palveluissamme? Jos et löytänyt vastausta kohtaamaasi ongelmaan saavutettavuusselosteista, annathan meille palautetta.  

Anna saavutettavuuspalaute 

Valvontaviranomainen

Mikäli huomaat sivuilla saavutettavuuspuutteita, otathan ensin yhteyttä meihin palveluntarjoajana. Vastaamme palautteisiin 14 päivän kuluessa, jos olet jättänyt yhteystietosi lomakkeella. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta 14 päivän kuluessa, voit olla yhteydessä valvovaan viranomaiseen eli Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston verkkosivuilla on kerrottu, kuinka huomautuksen voi tehdä ja miten se käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot 

Etelä-Suomen aluehallintovirasto 

Saavutettavuuden valvonnan yksikkö 
saavutettavuus@avi.fi
Puhelinnumero vaihde 0295 016 000

www.saavutettavuusvaatimukset.fiAvautuu uuteen ikkunaan