Nordean digitaalisen palvelun Tule asiakkaaksi verkossa saavutettavuusseloste

Tule asiakkaaksi verkossa palvelun saavutettavuusseloste on julkaistu 28.12.2020 ja päivitetty 5.10.2022. Olemme arvioineet palvelun saavutettavuuden itse.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Nordean Suomessa käytettävä Tule asiakkaaksi -palvelu täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain.

Ei saavutettava sisältö

Palvelu ei vastaa vielä täysin saavutettavuusvaatimuksia seuraavilta osin.

Havaittava 

1.3.3 Aistinvaraiset ominaispiirteet (A)

  • Joistakin kellonaikoja sisältävistä pudotusvalikoista ei käy ruudunlukijaa käytettäessä selvästi ilmi, että numerot ovat kellonaikoja.

1.4.3 Kontrasti (minimi):

  • Painikkeiden kohdistukset eivät joissain tapauksissa täytä kontrastivaatimuksia.

Hallittava 

2.4.4 Linkin tarkoitus (kontekstissa, A)

  • Osa painikkeista on merkitty linkeiksi.

2.4.6 Otsikot ja nimilaput (AA)

  • Osaa otsikoista ei ole merkitty otsikoiksi.

Saavutettavuuspalaute

Kohtasitko saavutettavuuspuutteita digitaalisissa palveluissamme? Jos et löytänyt vastausta kohtaamaasi ongelmaan saavutettavuusselosteista, annathan meille palautetta. Valitse palautelomakkeesta aiheeksi Digitaalisten palveluiden saavutettavuus.  

Anna saavutettavuuspalaute 

Valvontaviranomainen

Mikäli huomaat sivuilla saavutettavuuspuutteita, otathan ensin yhteyttä meihin palveluntarjoajana. Vastaamme palautteisiin 14 päivän kuluessa, jos olet jättänyt yhteystietosi lomakkeella. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta 14 päivän kuluessa, voit olla yhteydessä valvovaan viranomaiseen eli Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston verkkosivuilla on kerrottu kuinka huomautuksen voi tehdä ja miten se käsitellään.  

Valvontaviranomaisen yhteystiedot 

Etelä-Suomen aluehallintovirasto 

Saavutettavuuden valvonnan yksikkö  
saavutettavuus@avi.fi 
Puhelinnumero vaihde 0295 016 000

www.saavutettavuusvaatimukset.fiAvautuu uuteen ikkunaan