Tämä saavutettavuusseloste koskee opintolainahakemusta ja on julkaistu 14.12.2020 ja päivitetty 16.12.2022. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että luottolaitoksen verkkosivustojen on oltava saavutettavia. Olemme arvioineet palvelun saavutettavuuden itse.
Nordean opintolainahakemuksen saavutettavuusseloste
Digipalvelun saavutettavuuden tila
Täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain. Tiedossa olevat puutteet on suunniteltu korjattavan vuoden 2023 aikana, ellei toisin ole mainittu. Selostetta päivitetään sitä mukaan kun korjauksia valmistuu.
Ei saavutettava sisältö
3. Verkkosivusto ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen.
Havaittava
1.3.1 Informaatio ja suhteet (A), Looginen rakenne
Palvelun sivujen tagit voivat sisältää virheitä joiden johdosta sivujen rakenne voi olla epälooginen.
1.4.1 Värien käyttö
Virheilmoitustekstit näkyvät punaisella värillä, joka saattaa vaikeuttaa havaitsemista. Taustan ja tekstin väriero ei ole riittävä.
1.4.3 Kontrasti
Virheilmoitustekstit näkyvät punaisella värillä, joka saattaa vaikeuttaa havaitsemista. Taustan ja tekstin välinen kontrasti ei ole riittävä.
Hallittava
2.1.1 Näppäimistö (A), Saavutettavissa vain näppäimistöllä
Hakemuksen saavutettavuudessa näppäimistön kautta on puutteita:
Aloitussivulta ei pääse jatkamaan hakemukselle Aloita-painikkeella näppäimistön kautta.
Nostosopimuksen valitsemisen käytettävyydessä on puutteita.
Kysymysmerkki-logon kautta saataviin lisätietoihin ei pääse näppäimistön kautta.
2.1.2 Ei näppäimistöansaa
Hakemuksella on linkkejä lainan dokumentteihin. Linkkien kautta avautuvilta sivuilta ei pääse palaamaan näppäimistön kautta.
2.2.1 Säädettävä ajoitus (A)
Hakemussessio päätetään 15 minuutin kuluttua, jos hakemus on selaimessa epäaktiivisena.
2.4.7 Näkyvä kohdistus
Kohdistuksen ilmaisussa on hakemuksella puutteita.
Ymmärrettävä
3.1.1 Sivun kieli (A), Jokaisen verkkosivun oletusarvoinen luonnollinen kieli voidaan selvittää ohjelmallisesti.
Palvelun html-sivuilla ei ole asetettu oletuskieltä.
3.1.2 Osien kieli (AA), Sisällön jokaisen tekstikatkelman tai ilmaisun luonnollinen kieli voidaan selvittää ohjelmallisesti
Palvelun tekstikatkelmien tai ilmaisun kieli ei ole selvitettävissä.
3.3.3 Virheen korjausehdotus
Hakemuksen korjausehdotuksissa on osittain puutteita.
Toimintavarma
4.1.1 Jäsentäminen
Jäsentäminen on puutteellista, jonka vuoksi avustavien teknologioiden, kuten ruudunlukijan, toiminnassa on puutteita.
4.1.2 Nimi, rooli ja arvo
Käyttöliittymäkomponenttien arvot eivät kaikissa tilanteissa tue avustavia teknologioita, kuten ruudunlukijaa.
4.1.3 Tilasta kertovat viestit
Tilasta kertovat viestit eivät ole kaikissa tilanteissa avustavien teknologioiden, kuten ruudunlukijan, luettavissa.
Saavutettavuuspalaute
Kohtasitko saavutettavuuspuutteita digitaalisissa palveluissamme? Jos et löytänyt vastausta kohtaamaasi ongelmaan saavutettavuusselosteista, annathan meille palautetta. Valitse palautelomakkeesta aiheeksi Digitaalisten palveluiden saavutettavuus.
Valvontaviranomainen
Mikäli huomaat sivuilla saavutettavuuspuutteita, otathan ensin yhteyttä meihin palveluntarjoajana. Vastaamme palautteisiin 14 päivän kuluessa, jos olet jättänyt yhteystietosi lomakkeella. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta 14 päivän kuluessa, voit olla yhteydessä valvovaan viranomaiseen eli Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston verkkosivuilla on kerrottu kuinka huomautuksen voi tehdä ja miten se käsitellään.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
saavutettavuus@avi.fi
Puhelinnumero vaihde 0295 016 000
Henkilöasiakkaat
Apua asiointiin