Tämä saavutettavuusseloste koskee Suomessa käytettävää henkilöasiakkaiden Omat sivut -palvelua. Saavutettavuusseloste on laadittu 11. lokakuuta 2021 ja päivitetty 27. lokakuuta 2022. Olemme arvioineet palvelun saavutettavuuden itse.
Omat sivut -palvelun saavutettavuusseloste
Digipalvelun saavutettavuuden tila
Nordean Suomessa käytettävä Omat sivut -palvelu täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain.
Ei saavutettava sisältö
Palvelu ei ole vielä seuraavilta osin vaatimusten mukainen:
Havaittava
1.3.1 Informaatio ja suhteet (A)
- Osassa painikkeista toimii kohdistus, mutta painikkeista ei tapahdu mitään.
- Osa puhelinnumeroista luetaan lukusanoina eikä numerosarjana.
- Osassa virheviesteistä viitataan virheen sijaintiin tai väriin.
1.4.3 Kontrasti (minimi, AA)
- Osassa painikkeista ei ole riittävää kontrastia.
- Joissakin otsikoissa on osin riittämätön kontrasti.
Hallittava
2.4.6 Otsikot ja nimilaput (AA)
- Sivulla hypätään yhden otsikkotason yli.
Ymmärrettävä
3.2.4 Johdonmukainen merkitseminen (AA)
- Kohdistus näkyy joissakin painikkeissa eri tavoin.
Saavutettavuuspalaute
Kohtasitko saavutettavuuspuutteita digitaalisissa palveluissamme? Jos et löytänyt vastausta kohtaamaasi ongelmaan saavutettavuusselosteista, annathan meille palautetta.
Valvontaviranomainen
Mikäli huomaat sivuilla saavutettavuuspuutteita, otathan ensin yhteyttä meihin palveluntarjoajana. Vastaamme palautteisiin 14 päivän kuluessa, jos olet jättänyt yhteystietosi lomakkeella. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta 14 päivän kuluessa, voit olla yhteydessä valvovaan viranomaiseen eli Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston verkkosivuilla on kerrottu kuinka huomautuksen voi tehdä ja miten se käsitellään.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
saavutettavuus@avi.fi
Puhelinnumero vaihde 0295 016 000