Tämä saavutettavuusseloste koskee Suomessa käytettävää Omaposti-palvelua ja on laadittu 24. marraskuuta 2020. Palvelun saavutettavuuden on arvioinut Nordea itse.
Omaposti-palvelun saavutettavuusseloste
Digipalvelun saavutettavuuden tila
Nordean Suomessa käytettävä Omaposti-palvelu täyttää saavutettavuusvaatimukset suurelta osin. Tavoitteena on korjata tunnistetut puutteet vuoden 2021 aikana.
Ei saavutettava sisältö
Arvioinnissa tunnistettiin kaksi puutetta:
Havaittava
1.4.3 Kontrasti: Tekstin ja taustan välinen kontrasti on riittävä, kun se on vähintään 4,5:1 (verkossa).
Kontrasti ei ole riittävä viestin luonnostekstissä vaaleansinisellä pohjalla.
Hallittava
2.1.1 Näppäimistö: kaikki sisällön toiminnallisuus on hallittavissa näppäimistöllä (verkossa).
Viesteihin ei kuitenkaan ole mahdollista lisätä liitetiedostoja näppäimistöä käyttäen.
Saavutettavuuspalaute
Kohtasitko saavutettavuuspuutteita digitaalisissa palveluissamme? Jos et löytänyt vastausta kohtaamaasi ongelmaan saavutettavuusselosteista, annathan meille palautetta. Valitse palautelomakkeesta aiheeksi Digitaalisten palveluiden saavutettavuus.
Valvontaviranomainen
Mikäli huomaat sivuilla saavutettavuuspuutteita, otathan ensin yhteyttä meihin palveluntarjoajana. Vastaamme palautteisiin 14 päivän kuluessa, jos olet jättänyt yhteystietosi lomakkeella. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta 14 päivän kuluessa, voit olla yhteydessä valvovaan viranomaiseen eli Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston verkkosivuilla on kerrottu kuinka huomautuksen voi tehdä ja miten se käsitellään.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
saavutettavuus@avi.fi
Puhelinnumero vaihde 0295 016 000