Nordean digitaalisen palvelun lainan muutoshakemuksen saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee lainahakemusta ja on julkaistu 15.1.2021 (päivitetty 24.10.2022). Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että luottolaitoksen verkkosivustojen on oltava saavutettavia. Olemme arvioineet palvelun saavutettavuuden itse.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain. Tiedossa olevat puutteet on suunniteltu korjattavan vuoden 2023 aikana, ellei toisin ole mainittu. Selostetta päivitetään sitä mukaan kun korjauksia valmistuu.

Voit myös aina olla yhteydessä Nordean asiakaspalveluun p. 0200-3000. Aukioloaikamme ovat ma-pe 8-20 ja la-su 10-16 (viikonloppuisin palvelemme vain päivittäispalveluasioissa

Ei saavutettava sisältö

Verkkosivusto ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen

Havaittava

1.1.1 Ei tekstuaalinen sisältö:

  • Lomakkeen sulkeva näppäin on toteutettu linkkinä ja sen toimintoa ei kuvata ruudunlukijalla selkeästi.
  • Ehtojen hyväksymis-valintaruudulla ei ole kuvaavaa nimeä.

1.3.1 Informaatio ja suhteet

  • Otsikoiden hierarkiasta puuttuu 2-taso, joka saattaa aiheuttaa sekaannusta.
  • Osa kysymysmerkkikuvakkeista avautuvista ohjeteksteistä ei ole luettavassa/saavutettavassa muodossa.
  • Hakemuksella osa numerokentistä luetaan lukuarvona ei numerosarjana: Henkilötunnus ja lainannumero kentät.
  • Kun ruudunlukija lukee pitkiä tekstejä, saattaa lukeminen katketa keskeltä sanaa.
  • Ruudunlukija ei tunnista osaa hinnaston numeroista summiksi.

1.4.3 Kontrasti (minimi): 

  • Alasvetovalikoissa taustavärin ja muiden värien kontrastisuhde ei ole riittävä. Lisäksi joidenkin painikkeiden kontrastiero on pieni.

Toimintavarma

4.1.2 Nimi, rooli, arvo:

  • Eräillä ARIA määritteillä ei ole arvoja/virheelliset arvot.
  • Jotkut ehtotekstikomponentit eivät ole saavutettavissa.

Saavutettavuuspalaute

Kohtasitko saavutettavuuspuutteita digitaalisissa palveluissamme? Jos et löytänyt vastausta kohtaamaasi ongelmaan saavutettavuusselosteista, annathan meille palautetta.  

Anna saavutettavuuspalaute 

Valvontaviranomainen

Mikäli huomaat sivuilla saavutettavuuspuutteita, otathan ensin yhteyttä meihin palveluntarjoajana. Vastaamme palautteisiin 14 päivän kuluessa, jos olet jättänyt yhteystietosi lomakkeella. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta 14 päivän kuluessa, voit olla yhteydessä valvovaan viranomaiseen eli Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston verkkosivuilla on kerrottu kuinka huomautuksen voi tehdä ja miten se käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot 

Etelä-Suomen aluehallintovirasto 

Saavutettavuuden valvonnan yksikkö 
saavutettavuus@avi.fi
Puhelinnumero vaihde 0295 016 000

www.saavutettavuusvaatimukset.fiAvautuu uuteen ikkunaan