Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Usein kysytyt kysymykset ja vastaukset LAKS Pay

Kysymyksiä ja vastauksia LAKS Pay -maksuvälineestä

1. Kuinka tilaan LAKS Pay -maksuvälineen?

LAKS Pay -maksuvälineet tilataan LAKS Payn verkkokaupasta osoitteessa laks.com. 

  • Valitse ja maksa haluamasi maksuväline. Huomioithan, että maksuväline lähetetään sinulle vasta kun olet yhdistänyt sen maksukorttiin.
  • Muista siis yhdistää Nordea Mastercard -korttisi LAKS Pay -maksuvälineeseen tai -asusteeseen tilausta tehdessä. Huom! Voit liittää LAKS Pay -maksuvälineeseen vain yhden Nordea Mastercard -kortin, esim. Nordea Gold -kortin. Kortin tietoja ei voi myöhemmin vaihtaa. Huomioithan tilausta tehdessäsi, että yhdistelmäkortissa on 2 korttia. Luottokortin numero löytyy painettuna kortin etupuolelta. Pankkikortin numero löytyy kortin kääntöpuolelta vasemmasta alakulmasta.
  • LAKS Pay lähettää postitse tilaamasi maksuvälineen. Vaikka Nordea Mastercard -korttisi on yhdistetty LAKS Pay -maksuvälineeseesi, maksuväline ei ole aktivoitu eikä sillä näin ollen  pysty vielä maksamaan. Aktivoi maksuväline Nordea Walletin avulla vasta kun olet vastaanottanut sen.
2. Voinko käyttää LAKS Pay -maksuvälinettä heti vastaanotettuani sen?

Voit käyttää maksuvälinettä maksamiseen vasta sen jälkeen, kun olet aktivoinut sen Nordea Wallet -mobiilisovelluksessa tai Nordean Asiakaspalvelussa puh. +358 200 3000 sekä Manage-Mii-mobiilisovelluksessa. 

3. Kuinka aktivoin LAKS Pay -maksuvälineen?

LAKS Pay aktivoidaan käyttöön sekä Nordea Wallet -mobiilisovelluksessa sekä Manage-Mii-sovelluksessa. 

  • Voit aktivoida LAKS Pay -maksuvälineen Nordea Wallet -mobiilisovelluksessa tai soittamalla Nordean Asiakaspalveluun +358 200 3000. Mene Nordea Wallet -sovelluksessa alareunassa kohtaan ”lisää > laitteiden hallinta” ja aktivoi LAKS Pay -maksuväline käyttöösi. Nordea Walletissa LAKS Pay maksuväline näkyy nimellä Universal Smart Cards Limited.
  • Lataa ja asenna Manage-Mii-sovellus puhelimesi sovelluskaupasta (App Store, Play Store). Kirjaudu sovellukseen samalla sähköpostiosoitteella, jolla tilasit laitteen. Manage-Mii-sovelluksessa on oma salasanansa, jonka voi nollata ”Forgot password”-toiminnolla, mikäli salasana unohtuu.

HUOM. Ennen aktivointia LAKS Pay -maksuvälinettä ei voi käyttää maksamiseen. 

4. Miksi minun täytyy asentaa myös Manage-Mii-sovellus?

Manage-Mii-sovelluksessa voit seurata laitteella tekemiäsi maksuja ja nollata laitteen aina 100 EUR kumulatiivisen summan jälkeen. Näin varmistamme sen, että laitteen hukkuessa sen käyttäminen ei ole mahdollista ilman Manage-Mii-sovellusta.

5. Onko maksaminen LAKS Pay -maksuvälineellä turvallista?

Maksaminen on turvallista ja käyttää samaa teknologiaa kuin lähimaksukortit ja mobiilimaksaminen kuten Apple Pay, Google Pay.

Lue lisää lähimaksamisesta tästä.

Lue lisää mobiilimaksamisesta tästä.

6. Voinko liittää minkä tahansa Nordean kortin LAKS Pay -maksuvälineeseen?

LAKS Pay -maksuvälineet toimivat ainoastaan Mastercard-korteilla. Voit yhdistää minkä tahansa Nordean myöntämän Mastercard-kortin, mukaan lukien Stockmann Mastercard, Finnair Plus Mastercard tai Tuohi Mastercard. Mikäli sinulla on käytössäsi yhdistelmäkortti, voit liittää siihen pankki- tai luottokortin.

7. Mitä teen, jos LAKS Pay -maksuvälineeni katoaa?

Voit tilapäisesti sulkea maksuvälineen Manage-Mii-sovelluksessa, Nordean asiakaspalvelussa tai kortin sulkupalvelussa.

8. Mitä teen, jos LAKS Pay -maksuvälineeseen yhdistetty maksukortti katoaa tai varastetaan?

Ota yhteyttä Nordean sulkupalveluun.

9. Missä voin maksaa LAKS Pay -maksuvälineillä?

Voit maksaa maailmanlaajuisesti kaikilla maksupäätteillä, jotka tukevat lähimaksua. LAKS Pay -maksuvälineiden mahdollistama lähimaksaminen perustuu NFC-teknologiaan, jota käytetään tiedonsiirtoon lyhyillä etäisyyksillä esimerkiksi matkapuhelimissa ja muissa älylaitteissa. 

10. Vaikuttavatko kortin turva-asetukset LAKS Pay -tuotteisiin?

Kyllä. Samat turvarajat (esim. maarajaus), jotka on asetettu fyysiseen maksukorttiin, pätevät myös LAKS pay -maksuvälineisiin.