Kysymyksiä ja vastauksia LAKS Pay -maksuvälineestä
- 1. Kuinka tilaan LAKS Pay -maksuvälineen?
LAKS Pay -maksuvälineet tilataan LAKS Payn verkkokaupasta osoitteessa laks.com.
- Valitse ja maksa haluamasi maksuväline. Huomioithan, että maksuväline lähetetään sinulle vasta kun olet yhdistänyt sen maksukorttiin.
- Muista siis yhdistää Nordea Mastercard -korttisi LAKS Pay -maksuvälineeseen tai -asusteeseen tilausta tehdessä. Huom! Voit liittää LAKS Pay -maksuvälineeseen vain yhden Nordea Mastercard -kortin, esim. Nordea Gold -kortin. Kortin tietoja ei voi myöhemmin vaihtaa. Huomioithan tilausta tehdessäsi, että yhdistelmäkortissa on 2 korttia. Luottokortin numero löytyy painettuna kortin etupuolelta. Pankkikortin numero löytyy kortin kääntöpuolelta vasemmasta alakulmasta.
- LAKS Pay lähettää postitse tilaamasi maksuvälineen. Vaikka Nordea Mastercard -korttisi on yhdistetty LAKS Pay -maksuvälineeseesi, maksuväline ei ole aktivoitu eikä sillä näin ollen pysty vielä maksamaan. Aktivoi maksuväline Nordea Walletin avulla vasta kun olet vastaanottanut sen.
- 2. Voinko käyttää LAKS Pay -maksuvälinettä heti vastaanotettuani sen?
Voit käyttää maksuvälinettä maksamiseen vasta sen jälkeen, kun olet aktivoinut sen Nordea Wallet -mobiilisovelluksessa tai Nordean Asiakaspalvelussa puh. +358 200 3000 sekä Manage-Mii-mobiilisovelluksessa.
- 3. Kuinka aktivoin LAKS Pay -maksuvälineen?
LAKS Pay aktivoidaan käyttöön sekä Nordea Wallet -mobiilisovelluksessa sekä Manage-Mii-sovelluksessa.
- Voit aktivoida LAKS Pay -maksuvälineen Nordea Wallet -mobiilisovelluksessa tai soittamalla Nordean Asiakaspalveluun +358 200 3000. Mene Nordea Wallet -sovelluksessa alareunassa kohtaan ”lisää > laitteiden hallinta” ja aktivoi LAKS Pay -maksuväline käyttöösi. Nordea Walletissa LAKS Pay maksuväline näkyy nimellä Universal Smart Cards Limited.
- Lataa ja asenna Manage-Mii-sovellus puhelimesi sovelluskaupasta (App Store, Play Store). Kirjaudu sovellukseen samalla sähköpostiosoitteella, jolla tilasit laitteen. Manage-Mii-sovelluksessa on oma salasanansa, jonka voi nollata ”Forgot password”-toiminnolla, mikäli salasana unohtuu.
HUOM. Ennen aktivointia LAKS Pay -maksuvälinettä ei voi käyttää maksamiseen.
- 4. Miksi minun täytyy asentaa myös Manage-Mii-sovellus?
Manage-Mii-sovelluksessa voit seurata laitteella tekemiäsi maksuja ja nollata laitteen aina 100 EUR kumulatiivisen summan jälkeen. Näin varmistamme sen, että laitteen hukkuessa sen käyttäminen ei ole mahdollista ilman Manage-Mii-sovellusta.
- 5. Onko maksaminen LAKS Pay -maksuvälineellä turvallista?
Maksaminen on turvallista ja käyttää samaa teknologiaa kuin lähimaksukortit ja mobiilimaksaminen kuten Apple Pay, Google Pay.
- 6. Voinko liittää minkä tahansa Nordean kortin LAKS Pay -maksuvälineeseen?
LAKS Pay -maksuvälineet toimivat ainoastaan Mastercard-korteilla. Voit yhdistää minkä tahansa Nordean myöntämän Mastercard-kortin, mukaan lukien Stockmann Mastercard, Finnair Plus Mastercard tai Tuohi Mastercard. Mikäli sinulla on käytössäsi yhdistelmäkortti, voit liittää siihen pankki- tai luottokortin.
- 7. Mitä teen, jos LAKS Pay -maksuvälineeni katoaa?
Voit tilapäisesti sulkea maksuvälineen Manage-Mii-sovelluksessa, Nordean asiakaspalvelussa tai kortin sulkupalvelussa.
- 8. Mitä teen, jos LAKS Pay -maksuvälineeseen yhdistetty maksukortti katoaa tai varastetaan?
Ota yhteyttä Nordean sulkupalveluun.
- 9. Missä voin maksaa LAKS Pay -maksuvälineillä?
Voit maksaa maailmanlaajuisesti kaikilla maksupäätteillä, jotka tukevat lähimaksua. LAKS Pay -maksuvälineiden mahdollistama lähimaksaminen perustuu NFC-teknologiaan, jota käytetään tiedonsiirtoon lyhyillä etäisyyksillä esimerkiksi matkapuhelimissa ja muissa älylaitteissa.
- 10. Vaikuttavatko kortin turva-asetukset LAKS Pay -tuotteisiin?
Kyllä. Samat turvarajat (esim. maarajaus), jotka on asetettu fyysiseen maksukorttiin, pätevät myös LAKS pay -maksuvälineisiin.