Kuluttajansuoja luottokorteissa

Kaikkiin Nordean luottokortteihin liittyy kuluttajansuojalain mukainen turva myyjän sopimusrikkomuksen varalta. Se tarkoittaa, että voit saada rahasi takaisin, jos jokin menee pieleen.

Kuluttajansuoja luottokorteissa suojaa ostoksiasi

Kaikkiin Nordean luottokortteihin liittyy kuluttajansuojalain mukainen turva myyjän sopimusrikkomuksen varalta. Jos ostos on tehty luotolla, ja sinulla olisi oikeus saada sopimusrikkomuksen vuoksi myyjältä hinnanpalautusta, vahingonkorvausta tai muu hyvitys voi tehdä valituksen myös pankille. Jos myyjä kiistää vastuunsa, pankilla on luotto-ominaisuuteen kuuluva yhteisvastuu myös myyjän sopimusrikkomuksesta. 

Näin haet korvausta

  1. Ole ensin yhteydessä myyjään tai palveluksen suorittajaan, ja korvaus järjestyy usein suoraan.
  2. Jos ette kuitenkaan pääse yhteisymmärrykseen asiassa, tee korttireklamaatio pankille. Liitäthän mukaan alkuperäisen tilausvahvistuksen sekä selvityksen yhteydenotostasi myyjään.

Me jatkamme asian selvittelyä puolestasi. Silloin, kun sinulla on oikeus saada esimerkiksi hinnanpalautusta tai vahingonkorvausta myyjältä tai palveluksen suorittajalta tämän sopimusrikkomuksen johdosta, Nordea vastaa kuluttajansuojalain mukaisesti yhteisvastuullisesti myyjän tai palveluksen suorittajan kanssa sinulle kuuluvasta rahasuorituksesta. 

Konkurssitilanteissa saat rahasi takaisin pankilta mikäli tapahtuma on maksettu luottokortilla. Liitäthän reklamaatiosi liitteeksi tilausvahvistuksen. Pankki on erikseen yhteydessä mikäli käsittelyn aikana ilmenee kysyttävää.

Konkurssitilanteissa saat rahasi takaisin pankilta mikäli tapahtuma on maksettu luottokortilla. Liitäthän reklamaatiosi liitteeksi tilausvahvistuksen. Pankki on erikseen yhteydessä mikäli käsittelyn aikana ilmenee kysyttävää.

Näin reklamaatiosi etenee

  1. Ilmoitamme sinulle reklamaatiosi käsittelyn aloittamisesta 1-10 päivän kuluessa vastaanotettuamme reklamaatiosi.
  2. Tutkimme reklamaatiosi, ja pyydämme mahdollisesti lisätietoja.
  3. Reklamaation käsittely saattaa kestää jopa kuusi kuukautta, mutta useimmiten hyvitämme reklamoimasi summan luotollesi reklamaation käsittelyn ajaksi. Jos asian selvittelyssä ilmenee, että reklamaatio on aiheeton, veloitamme käsittelyn ajaksi tehdyn hyvityksen takaisin.
  4. Lähetämme sinulle tiedon prosessin lopputuloksesta digitaalisesti tai postitse niin halutessasi.