Perun itse lennot
Tilanne A
"Ostin lennot, mutta jouduin perumaan ne, sillä kyseinen ajankohta ei olekaan sopiva. Myyjän ehdoissa mainitaan, että asiakas voi perua lennot veloituksesta mistä tahansa syystä ja saada rahansa takaisin, mikäli peruutus on tehty ajoissa. Myyjä ei kuitenkaan suostu suorittamaan hyvitystä."
Asiakas maksoi verkko-ostoksensa luottokortilla, joten asiakas voi reklamoida tapahtuman pankille. Asiakkaan tulee täyttää korttireklamaatio ja lähettää liitteeksi tilausvahvistus sekä yhteydenotto myyjään, jotta myyjän mahdollinen sopimusrikkomus voidaan todeta.
Tutustu korttireklamaatio-ohjeisiin
Tilanne B
"Ostin lennot, mutta jouduin perumaan ne sairastumisen vuoksi."
Asiakas maksoi verkko-ostoksensa luottokortilla, johon kuuluu matkavakuutus. Asiakkaan tulee tehdä vahinkoilmoitus korttivakuutuksen myöntäjälle.
Lue lisää korttien matkavakuutuksesta