Tiesitkö, miksi verkossa kannattaa maksaa luottokortilla?

Verkossa ostaminen on monelle meistä arkipäivää. Luottokortilla maksamisessa on paljon etuja, jotka antavat turvaa ja joustoa erityisesti verkossa tapahtuvaan maksamiseen. Samanlaista turvaa ja joustoa et saa, jos maksat laskulla.

5 hyvää syytä hyödyntää Nordea Gold -kortin ominaisuuksia verkko-ostoksissa

  1. Maksa verkko-ostokset luottokortin luotto-ominaisuudella, niin saat kuluttajasuojalain mukaisen turvan ostoksillesi.
  2. Osta lentoliput ja majoitukset aina luottokortin luotto-ominaisuudella, niin voit saada turvaa esimerkiksi lentoyhtiön konkurssin varalta.
  3. Hyödynnä luottokortin 30 päivän koroton maksuaika, niin saat lisää joustavuutta talouteesi.
  4. Maksa isommat kodin hankinnat luottokortin luotto-ominaisuudella, niin saat samalla tuoteturvavakuutuksen hankinnoillesi.
  5. Maksa vähintään 75 % lomamatkoista luottokortin luotto-ominaisuudella, niin säästät rahaa saamalla kaupan päälle matkavakuutuksen.

Vertaa eri luottokortteja

Luottokortti lisää verkkomaksamisen turvallisuutta

  • Nordea Gold -kortin verkkomaksamisen voi kytkeä helposti päälle ja pois päältä verkko- ja mobiilipankissa.
  • Luottokortti on paras maksutapa verkko-ostoksiin, sillä saat kuluttajasuojalain mukaisen turvan mahdollisten ongelmien varalle.
  • Verkkokaupoissa kortilla maksaminen on turvallista vahvan tunnistautumisen ansiosta. Nordean asiakkailta vahva tunnistautuminen onnistuu Nordea ID -sovelluksen tai tunnuslukulaitteen avulla. 

Mitä teen ongelmatilanteissa?

Kaikki ostokset eivät aina mene putkeen, mutta jos olet käyttänyt luottokorttia, voit saada apua joko pankilta, tai korttivakuutuksen myöntäjältä. Alta löydät esimerkkitilanteita, jotka auttavat havainnollistamaan, mistä ja miten haet korvausta.

Tilaamani tuote ei saapunut

Tilaamani tuote ei saapunut

"Tilasin verkkokaupasta takin, mutta tilattu tuote ei ole saapunut viikkojenkaan jälkeen. Olen ollut yhteydessä myyjään, mutta tuloksetta."

Koska verkko-ostos oli maksettu luottokortilla, asiakas voi tehdä reklamaation pankille. Asiakkaan tulisi täyttää korttireklamaatio ja lähettää liitteeksi tilausvahvistus sekä yhteydenotto myyjään, jotta myyjän mahdollinen sopimusrikkomus voidaan todeta.

Sain väärän tuotteen
Tuote meni käytössä rikki
Lentoyhtiö peruu lennot
Perun itse lennot
Lento jää käyttämättä matkustusrajoituksista johtuen
Lento jää käyttämättä välillisistä syistä johtuen

Turvallisen verkkomaksamisen ABC

  • Varmista, että verkkosivu on turvallinen osoiterivin lukkosymbolin ja https-päätteen avulla.
  • Tutustu huolellisesti verkkokaupan toimitus- ja palveluehtoihin. Jos myyjän tietoja ei ole saatavilla, tuotteen palautus ei ole mahdollista tai kulut ovat poikkeuksellisen suuret, vaihda kauppaa.
  • Jos verkkokauppa ei ole entuudestaan tuttu, käytä maksamiseen kortin luottopuolta, niin saat kuluttajasuojalain mukaisen turvan myyjän sopimusrikkomuksen varalta.
  • Turvalliset verkkokaupat käyttävät maksukorttien yhteydessä todennettuja salaus- ja varmennusmenetelmiä, kuten Visa Secure ja Mastercard Identity Check. Näin ostohetkellä todennetaan sekä tuotteen ostaja että myyjä.
  • Ota käyttöön vahva tunnistautuminen.
  • Jos verkosta ostama tuote tai palvelu jää saapumatta, ota yhteys myyjään. Jos asia ei selviä, voit reklamoida tapahtumasta omaan pankkiisi ja pyytää rahojen palauttamista.