Aloita tarkistamalla millä numerolla korttisi alkaa ja valitse alta korttiasi koskeva ohje. Hakemukseen tarvittavat liitteet kannattaa lähettää samaan aikaan reklamaation kanssa. Ilman tarvittavia liitteitä reklamaation käsittely viivästyy.
5225-, 5228 -tai 5396 numeroilla alkavan Mastercard-kortin luottotapahtuma
Reklamoit 5225-, 5228 -tai 5396-alkavalla Mastercard-kortin numerolla tehtyä luottokorttitapahtumaa.
Täytä reklamaatiolomakeAvautuu uuteen ikkunaan oikaisupyyntönä Netsin palvelussa. Tee sähköinen oikaisupyyntö muun pankin kortille -linkin kautta ja lisää tarvittavat liitteet ohjeiden mukaisesti. Voit vaihtoehtoisesti täyttää oikaisupyyntölomakkeen tulostettavana versiona ja toimittaa sen palvelussa annettuun osoitteeseen.
Mikäli tarvitsemme lisätietoja reklamaatioprosessin eri vaiheissa, otamme sinuun yhteyttä sähköpostitse tai kirjeitse. Muista tarkistaa sähköpostisi säännöllisesti, myös sähköpostisi roskapostikansion.
Debit-korttitapahtuma sekä 5430-numeroilla alkavan Mastercard-kortin luottotapahtuma
Reklamoit pankki (debit)- tai yhdistelmäkortilla (credit/debit) tehtyä pankkikorttitapahtumaa tai 5430-alkavan Mastercard-kortin luottokorttitapahtumaa. Voit täyttää reklamaatiolomakkeen joko mobiilipankissa tai täyttämällä PDF-lomakkeen.
PDF lomake
Täytä reklamaatiolomakkeen (pdf, 683 KB)Avautuu uuteen ikkunaan kaikki kohdat huolellisesti ja lisää tarvittavat liitteet alla olevan ohjeen mukaan. Muista allekirjoittaa lomake. Jos lähetät lomakkeen Omapostin tai verkkopankin Tuki-välilehden kautta, allekirjoitusta ei tarvita. Lähetä lomake Omapostin tai verkkopankin Tuki-välilehden kautta tai lomakkeessa olevaan osoitteeseen. Ota itsellesi kopio reklamaatiosta liitteineen.
Lähetämme sinulle viestin verkko- tai mobiilipankkiin tai Omapostiin, kun olemme vastaanottaneet reklamaatiosi. Muista tarkistaa verkko- ja mobiilipankin viestit tai Omaposti säännöllisesti. Saatamme tarvita sinulta lisätietoja reklamaatioprosessin edetessä.
Mobiilipankki
Voit tehdä reklamaation korttiostoksesta digitaalisesti mobiilipankissa.
- Mene mobiilipankissa kortin tietoihin ja aloita reklamaation tekeminen. Valitse Mobiilipankin tilit -osiosta kyseinen kortti -> Turvallisuus -> Korttireklamaatio.
- Seuraa saamiasi ohjeita. Suurin osa tiedoista on täytetty valmiiksi, mutta sinua pyydetään ilmoittamaan joitakin lisätietoja. Sinulta voidaan pyytää reklamaation kohteena olevaan korttiostokseen liittyviä asiakirjoja.
- Kun olet lähettänyt reklamaation Nordealle, tutkimme asian ja olemme sinuun yhteydessä.