Miten teen korttireklamaation?
Täytä reklamaatiolomake huolellisesti alla olevien ohjeiden mukaisesti ja lähetä se lomakkeessa olevaan osoitteeseen.
- Täytä reklamaatiolomakkeen (pdf, 683 KB)Avautuu uuteen ikkunaan kaikki kohdat huolellisesti ja lisää tarvittavat liitteet* ohjeiden mukaisesti.
- Muista allekirjoittaa lomake. Jos lähetät lomakkeen Omapostin/verkkopankin ”Ota yhteyttä” -painikkeen kautta, allekirjoitusta ei tarvita.
- Lähetä lomake Omapostin/verkkopankin ”Ota yhteyttä” -painikkeen kautta tai lomakkeessa olevaan osoitteeseen.
- Ota itsellesi kopio reklamaatiosta liitteineen.
*Ilman tarvittavia liitteitä reklamaation käsittely viivästyy. Liitä lomakkeeseen mukaan kopiot kaikesta siitä materiaalista, jolla voit todentaa oikeutesi reklamaatioon, esim. kopio mahdollisesta yrityksen ja sinun välisestä kirjeenvaihdosta, tilausvahvistuksesta, myyjän palveluehdoista, kuitista, irtisanomisilmoituksesta, myyjälle tekemästäsi ilmoituksesta, että perut säännöllisesti tehdyn sopimuksen, koska et ole nimenomaisesti hyväksynyt siihen liittyvää maksuvelvollisuutta (myyjän ehdot eivät ole olleet selkeät), tai mahdollisesta rikosilmoituksesta.
Rikosilmoitus
Mikäli kortti on varastettu tee rikosilmoitus henkilökohtaisesti poliisilleAvautuu uuteen ikkunaan. Poliisi tutkii tapahtuneen rikoksen tekemäsi ilmoituksen perusteella. Lähetä ilmoituskopio reklamaation liitteenä, jotta reklamaatio voidaan käsitellä.
Tutustu yleisiin korttiehtoihin (pdf, 210 KB)Avautuu uuteen ikkunaan, ja erityisesti kohtaan 3: Kortinhaltijan velvollisuudet ja vastuu. Lisätietoja saat Nordean Asiakaspalvelusta.
Muista korttiostoksia tehdessäsi
Myyjän palveluehdot kannattaa aina lukea huolella. Näin vältät, että tilausta tehdessäsi huomaamattasi sitoutunut jatkuviin, toistuviin veloituksiin. Kun kyseessä on sähköisesti (esim. verkkokauppa) tehtävä sopimus, kuluttajalla on oikeus saada selkeällä tavalla laissa mainitut tiedot myyjältä ennen maksutapahtuman hyväksymistä. Myyjän on myös varmistettava, että kuluttaja hyväksyy tilaukseen liittyvän maksuvelvollisuuden. Jos yritys ei ole sähköisessä sopimuksessa varmistanut, että kuluttaja hyväksyy maksuvelvollisuuden, kuluttajalla on oikeus perua kauppa. Kuluttajan on kuitenkin vaadittava myyjältä kaupan perumista.
Lataa lomake korttireklamaatiota varten
Lataa reklamointilomake (pdf, 683 KB)Avautuu uuteen ikkunaan