Onko käytössäsi valkoinen tunnuslukulaite? Tärkeää tietoa sinulle
Uudistamme digitaalista pankkiasiointia ja haluamme varmistaa, että sinulla on nykyaikaiset tunnistautumisen välineet käytössäsi. Jatkossa tarjoamme asiakkaille vain Nordea ID -sovelluksen ja mustan Nordea ID -laitteen tunnistautumista varten. Valkoinen tunnuslukulaite poistuu valikoimastamme syyskuussa 2025. Jos sinulla on nyt valkoinen tunnuslukulaite käytössäsi, toimi näin:
- 15.9.2025 valkoisen tunnuslukulaitteen käyttö loppuu. Varmista tätä ennen, että sinulla on käytössäsi joko Nordea ID -sovellus tai Nordea ID -laite, jotta voit hoitaa pankkiasioitasi sujuvasti myös jatkossa.
- Mobiilipankkiin kirjautuminen valkoisella tunnuslukulaitteella päättyi jo 30.3.2025. Mobiilipankkiin voit kirjautua jatkossa vain Nordea ID -sovelluksella.
- Jos käytössäsi on nyt puhuva tunnuslukulaite, myös sen käyttö päättyy syksyn 2025 aikana. Suosittelemme ottamaan käyttöön Nordea ID -sovelluksen, jota voit käyttää helposti puhelimen saavutettavuustoimintojen kanssa. Vaihtoehtoisesti tuomme syksyllä tarjolle Puhuva Nordea ID -laitteen, jonka voit tilata ennakkoon soittamalla asiakaspalveluumme 0200 3000 (pvm/mpm)Avautuu uuteen ikkunaan.
- Voit toimittaa valkoisen tunnuslukulaitteen valtakunnalliseen SER-keräyspisteverkostoon maksutta.
Ota käyttöön Nordea ID -sovellus tai Nordea ID -laite
- Jos sinulla on älypuhelin tai tabletti, suosittelemme lataamaan siihen Nordea ID -sovelluksen. Lue lisää Nordea ID -sovelluksesta
- Jos sinun ei ole mahdollista ladata Nordea ID -sovellusta mobiililaitteelle, voit tilata Nordea ID -laitteen soittamalla asiakaspalveluumme. Huomaa, että Nordea ID -laitteen toimituksessa voi kestää kuukausi. Näin soitat Nordean asiakaspalveluun