Terveysvakuutus korvaa sairauden ja tapaturman aiheuttamia kuluja

Vakuutus korvaa sairaudesta ja tapaturmista aiheutuneita kuluja hoidosta ja tutkimuksista, jotka on annettu Suomessa. Yleisimpiä korvattavia kuluja ovat mm. lääkärinpalkkiot ja kulut röntgen-, magneetti- sekä laboratoriotutkimuksista. Huomaathan, että terveysvakuutus ei korvaa lääkekuluja. Katso tarkemmat tiedot korvattavuudesta vakuutusehdoistapdf - Avautuu uuteen ikkunaan.  

Lisätietoja terveysvakuutuksesta saat myös tuoteselosteestapdf - Avautuu uuteen ikkunaan ja avaintietoasiakirjastapdf - Avautuu uuteen ikkunaan.

Toimi näin, jos sairastut tai sinulle sattuu tapaturma:

1. Varaa aika lääkäriin

  • Varaa aika suoraan haluamallesi lääkärille. Tässä vaiheessa sinun ei tarvitse ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöön. 
  • Voit halutessasi käyttää yhteistyökumppanimme Terveystalon palveluita, jonne varaat ajan helposti Terveystalon verkkopalvelustaAvautuu uuteen ikkunaan
  • Voit valita, varaatko ajan lääkärin vastaanotolle vai etälääkäripalveluun. 
  • Maksa lääkärikäynti itse vastaanoton jälkeen.

2. Hae korvausta verkossa

  • Kun olet käynyt lääkärissä, täytä korvaushakemus verkossa.
  • Kirjaudu Nordean Vakuutukset-palveluunAvautuu uuteen ikkunaan.
  • Täytä sähköinen korvaushakemus MyLife-vakuutuksesi tiedoissa kohdassa "Korvaushakemukset".
  • Tarvitset korvaushakemuksen täyttämistä varten tiedot hoitokuluista.

3. Korvauksen maksaminen

  • Kun olemme käsitelleet korvaushakemuksesi, lähetämme sinulle korvauspäätöksen Nordean mobiili- ja verkkopankkiin tai Nordea Omapostiin ja maksamme korvauksen ilmoittamallesi tilille.

Tarvitsetko apua?

Jos tarvitset lisätietoja korvausasioissa, ota yhteyttä Nordea Vakuutuksen asiakaspalveluun 0200 22320 (pvm/mpm). Palvelemme sinua ma-to klo 8.30-16.30 ja pe klo 10.00-16.30.

Kiireettömissä asioissa voit myös lähettää viestin mobiili- tai verkkopankista aihealueella ”Vakuutukset”.

Kysymyksiä ja vastauksia terveysvakuutuksesta