Terveysvakuutus korvaa sairauden ja tapaturman aiheuttamia kuluja

Vakuutus korvaa sairaudesta ja tapaturmista aiheutuneita kuluja hoidosta ja tutkimuksista, jotka on annettu Suomessa. Yleisimpiä korvattavia kuluja ovat mm. lääkärinpalkkiot ja kulut röntgen-, magneetti- sekä laboratoriotutkimuksista. Huomaathan, että terveysvakuutus ei korvaa lääkekuluja. Katso tarkemmat tiedot korvattavuudesta vakuutusehdoistaAvautuu uuteen ikkunaan.  

Lisätietoja terveysvakuutuksesta saat myös tuoteselosteestaAvautuu uuteen ikkunaan ja avaintietoasiakirjastaAvautuu uuteen ikkunaan.

Toimi näin, jos sairastut tai sinulle sattuu tapaturma:

1. Varaa aika lääkäriin

  • Varaa aika suoraan haluamallesi lääkärille. Tässä vaiheessa sinun ei tarvitse ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöön. 
  • Voit halutessasi käyttää yhteistyökumppanimme Terveystalon palveluita, jonne varaat ajan helposti Terveystalon verkkopalvelusta
  • Voit valita, varaatko ajan lääkärin vastaanotolle vai etälääkäripalveluun. 
  • Maksa lääkärikäynti itse vastaanoton jälkeen.

2. Hae korvausta verkossa

  • Kun olet käynyt lääkärissä, täytä korvaushakemus verkossa.
  • Kirjaudu Nordean Vakuutukset-palveluunAvautuu uuteen ikkunaan.
  • Täytä sähköinen korvaushakemus MyLife-vakuutuksesi tiedoissa kohdassa "Korvaushakemukset".
  • Tarvitset korvaushakemuksen täyttämistä varten tiedot hoitokuluista.

3. Korvauksen maksaminen

  • Kun olemme käsitelleet korvaushakemuksesi, lähetämme sinulle korvauspäätöksen Nordean mobiili- ja verkkopankkiin tai Nordea Omapostiin ja maksamme korvauksen ilmoittamallesi tilille.

Tarvitsetko apua?

Jos tarvitset lisätietoja korvausasioissa, ota yhteyttä Nordea Vakuutuksen asiakaspalveluun 0200 22320 (pvm/mpm). Palvelemme sinua ma-to klo 8.30-16.30 ja pe klo 10.00-16.30.

Kiireettömissä asioissa voit myös lähettää viestin mobiili- tai verkkopankista aihealueella ”Vakuutukset”.

Kysymyksiä ja vastauksia terveysvakuutuksesta