Miksi saan Maksuerittelyn? 

Maksuerittely tuotetaan kaikista maksutileistä riippumatta siitä, onko tilillä ollut palvelumaksuja tai korkoa. 

Mistä löydän Maksuerittelyn? 

Jos käytössäsi on Nordean verkkopankki, löydät Maksuerittelyn verkkopankista valinnalla Talous \ Aineistot.

Jos käytössäsi ei ole Nordean verkkopankkia, löydät Maksuerittelyn Omaposti-palvelustammeAvautuu uuteen ikkunaan, jota voit käyttää kaikkien suomalaisten pankkien pankkitunnuksilla.

Mitkä palvelumaksut Maksuerittely sisältää? 

Maksuerittelyssä on vain tiliin ja siihen liittyvien palvelujen palvelumaksut, ei siis esimerkiksi osakkeiden kaupankäynti- tai säilytyskuluja. Myöskään luottoihin tai luottokortteihin liittyviä maksuja ei ole Maksuerittelyssä. 

Minulla ei ole minkään pankin pankkitunnuksia, miten saan Maksuerittelyni? 

Ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme (0200 3000 Nordea 24/7), saat Maksuerittelyn kirjeenä kotiisi veloituksetta. 

En tunnista Maksuerittelyllä olevia palveluita. Mitä ne ovat? 

Maksutilin tarjoaja on velvoitettu käyttämään Maksuerittelyssä Finanssivalvonnan julkistamia palveluiden nimiä. Ne saattavat poiketa totutuista. Käytetyt termit on kuvattu asiakirjassa Maksuja koskeva tietoasiakirja / Termejä koskeva sanastoAvautuu uuteen ikkunaan.  

Miksi tilini korkoprosenttia ei ole kerrottu Maksuerittelyssä? 

Joidenkin tilien korkoprosentti määräytyy korkoportaiden ja jopa viikoittain vaihtuvien viitekorkojen mukaan. Näiden monimutkaisempien korkorakenteiden yksityiskohtia ei ole Maksuerittelyssä. Tarkemmat tiedot koron määräytymisperusteista löytyvät tilisopimukselta. 

Miksi ulkomaan maksujen yksikköhintaa ei ole kerrottu? 

Ulkomaanmaksujen hinnat vaihtelevat tapauskohtaisesti. Löydät maksujen määräytymisperusteet hinnastostammeAvautuu uuteen ikkunaan