E-fakturatjänsten via filöverföring
Med tjänsten E-faktura via filöverföring integreras fakturorna i ekonomiförvaltningssystemen på samma sätt som i betalningsrörelsen. Du kan automatisera och digitalisera hela faktureringen.
Tjänsten E-faktura via filöverföring passar dig om du har ett system för ekonomiförvaltning som är avsett för hantering av sälj- och/eller köpfakturor. Du skapar e-fakturamaterialet i ditt eget system och skickar det via filöverföring till Nordea, på samma sätt som med allt annat betalningsrörelsematerial. Dessutom kan du hämta ankomna e-fakturor för granskning och redovisning i ditt system för ekonomiförvaltning. Via tjänsten når du både företags- och privatkunder genom samma avtal.
Med hjälp av tjänsten kan du fullständigt automatisera faktureringen och fakturahanteringen. Nu kan du komplettera tjänsten med utskrifter och postförsändelser på papper samt skanning av köpfakturor. På det här sätter kan du fullständigt övergå till elektronisk fakturering, även om din handelspartner skulle använda pappersfakturor. Utöver utskrifterna och skanningen kan du komplettera tjänsten med andra tilläggstjänster. Du kan till exempel lägga till ditt företags logotyp på pappersfakturan och förmedla tilläggsuppgifter om fakturan med en bilaga eller en länk (till konsumenter).
Du kan börja använda tjänsten genom att kontakta Nordea Business Centre.