Om du inte uppnår samförstånd med företaget, fyll i blanketten Begäran om utredning/Reklamation och skicka in den via Omaposti eller till adressen på blanketten senast inom 14 dygn om transaktionens inköpsdag.
För att vi ska kunna behandla din reklamation är det viktigt att vi får tillräckliga uppgifter om det som skett.
- Fyll i blanketten omsorgsfullt. Blanketten ska förses med uppgifter om kortinnehavaren och hans underskrift.
- Notera att en biluthyrningsfirma har rätt att debitera obetalda tankningar och böter i efterhand.
- Hotell har rätt att debitera obetalda inköp från minibaren i efterhand. Alla hotellbokningar över webben medför inte annuleringsrätt och hotell har rätt att debitera priset på en hotellövernattning som s.k. no-show avgift.
- Gör brottsanmälan personligen hos polisen, om ditt kort blir stulet eller föremål för missbruk. Polisen undersöker brottet utifrån din anmälan. Bifoga en kopia av brottsanmälan till reklamationen.
- I punkten Tilläggsuppgifter kan du om du vill beskriva det inträffade mera detaljerat.
- Bifoga kopior till blanketten på allt det material med vilket du kan verifiera din rätt till reklamation, t.ex. en kopia av eventuell brevväxling med företaget, orderbekräftelse, kvitto, eventuell brottsanmälan osv.
- Ta en kopia också åt dig själv av reklamationen och bilagorna.
Begäran om utredning/Reklamation (pdf, 682 KB)Öppnas i nytt fönster
Läs Nordeas allmänna kortvillkor (pdf, 205 KB)Öppnas i nytt fönster, särskilt punkt 3; Kortinnehavarens skyldigheter och ansvar. Tilläggsuppgifter får du från Kundtjänst för företags kort.