Vanliga frågor om Start-paket för företagskunder

Här hittas du frågor och svar om enklare prissättningar för företagskunder

1. Vad är Start-paket?

Start-paketet innehåller banktjänster som passar de flesta företagskunder till ett förmånligt månadspris.

2. Vilka banktjänster ingår i Start-paketet?

I Start-paketet ingår ett betalningsrörelsekonto för företag, ett elektroniskt kontoutdrag månatligen, nätbanken Nordea Business, sändning och mottagning av e-fakturor i nätbanken och ett Business Visa Debit-kort. Läs mer om olika lösningar på följande sidor.Öppnas i nytt fönster

3. Hur kan jag få Start-paketet?

Du hittar anvisningarna om hur du får paketet här.Öppnas i nytt fönster

4. Vilken nytta har jag av Start-paketet?

Paketlösningen är klart förmånligare för dig än om du separat väljer tjänsterna för paketet.

5. Hur snabbt kan jag börja använda tjänsterna i Start-paketet?

Efter att du har avtalat med oss om användningen av Start-paketet per telefon kan du börja använda tjänsterna inom några bankdagar. Vi skickar dig ett sms eller ett e-postmeddelande då du kan börja använda tjänsterna. Vi skickar dig avtalen för genomläsning till den digitala tjänsten Företagets dokument.

6. Jag vill själv välja produkter och tjänster. Kan jag göra det?

Ja, det kan du. Du kan välja vilka produkter och tjänster som helst ur vårt omfattande utbud. Observera dock att en färdig paketlösning är förmånligare för dig. Du kan även komplettera paketet med tilläggstjänster. Våra experter står till tjänst. 

7. Jag behöver bara ett konto. Vad kostar det?

Kontoavgiften för företagskunder är 9,70 euro per månad (från 1 april 12,70 euro per månad). Är du säker på att du inte behöver använda ditt konto t.ex. i nätbanken? Då är Start-paketet en förmånligare lösning för dig eftersom det också omfattar kontoavgiften.

8. Jag använder inte mitt konto – måste jag ändå betala för det?

Du gör klokt i att avsluta ett onödigt konto eftersom kontoavgiften tas ut för alla giltiga konton oberoende av om du använder kontot eller inte. Du kan enkelt avsluta ditt konto genom att ringa Nordea Business Centre.

9. Jag hittade inte ett svar på min fråga i prissättningen av företagstjänster, var får jag hjälp?

Nordea Business Centre hjälper dig gärna på numret 0200 2525 (mån–fre kl. 9–16.30, lokalnätsavgift/mobilsamtalsavgift).