Tunnistautuminen
Asiakastietojen päivitys
Uusi asiakas
Rahoitus
Tilit ja palvelut
Tiliote ja tilinpäätösaineistot
Yrityskortit
Vakuutukset, säästäminen ja sijoittaminen

Tunnistautuminen

Näin käytät digitaalista tunnistautumista

Nordea ID -sovelluksella tai tunnuslukulaitteella kirjaudut yrityksen verkkopankkiin sekä vahvistat tapahtumia verkko- ja mobiilipankissa. Henkilökohtaisella Nordea ID -käyttäjälläsi tai tunnuslukulaitteella kirjaudut Yrityksen asiakirjat -palveluun sekä vahvistat yrityskorttisi verkko-ostokset. 

Kortin verkkomaksun vahvistus tapahtuu syöttämällä Käyttäjätunnus -kohtaan henkilökohtainen Nordean verkkopankkisi käyttäjätunnus, jonka jälkeen voit vahvistaa tapahtuman normaalisti Nordea ID -sovelluksella tai tunnuslukulaitteella. Mikäli et ole Nordean henkilöasiakas, voit ottaa Nordea ID -sovelluksen käyttöön valitsemalla asiakkuudeksi 'Minulla on ainoastaan Nordean maksukortti'. Sinun tulee tunnistautua palveluun ensimmäisen kerran toisen pankin henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla, jonka jälkeen korttimaksujen vahvistus onnistuu syöttämällä Käyttäjätunnus -kohtaan kortinhalitijan henkilötunnus välimerkin kera, jonka jälkeen tapahtuman vahvistus viimeistellään Nordea ID -sovelluksella.

Uusi Nordea ID -sovellus tai -laite

Kokonaan uuden tunnuslukusovelluksen aktivointi onnistuu soittamalla asiakaspalveluumme. Jos käytössäsi ei ole mobiililaitetta, voit tilata korvaavaksi tunnistautumisvälineeksi Nordea ID -laitteen.

Älä jää yhden laitteen varaan

Nordea ID -sovellus kannattaa aktivoida useaan eri älypuhelimeen tai tablettiin, jotta pääset kirjautumaan palveluihin, vaikka laite hajoaisi tai katoaisi. 

Nordea ID-sovelluksen aktivointi toiseen laitteeseen QR-koodin avulla.

Asiakastietojen päivitys

Asiakastietojen päivitys

Jos olet saanut Nordealta pyynnön päivittää asiakastiedot, voit tehdä sen Meidän sivummeAvautuu uuteen ikkunaan -palvelussa.

Yhteystietojen muutos

Tieto yrityksen osoitteenmuutoksesta ei tule pankille automaattisesti, joten ilmoitathan kaikki yrityksen yhteystietojen muutokset tämän lomakkeen kautta. 

Uusi asiakas

Yritysasiakkaat

Tarjoamme yrityksellesi asiantuntevaa palvelua ajasta ja paikasta riippumatta. Tule Nordean yritysasiakkaaksi ja avaa yritystili ja muut pankkipalvelut verkossa. 

Tule Nordean yritysasiakkaaksi verkossa.  

Toimialaratkaisut

Nordean vahva yritysosaaminen takaa myös erilaisten palvelutarpeiden ymmärtämisen. 

Tutustu eri toimialojen ratkaisuihin.

Maksuliikepalvelut

Yritysasiakkuuden avauksen myötä myös maksuliikeasiat kannattaa hoitaa kerralla kuntoon. Sekä yrityksen edustaja että tilitoimisto voi täyttää digitaalisen maksuliikevaltakirjan helposti verkossa, jonka jälkeen valitut palvelut avataan muutaman pankkipäivän kuluessa sopimuksen allekirjoituksesta. Tutustu tarkemmin digitaalisen maksuliikevaltakirjan käyttöön täällä.

Rahoitus

Rahoituksen hakeminen

Jos olet jo Nordean yritysasiakas, kirjaudu Nordea Business -verkkopankkiinAvautuu uuteen ikkunaan jossa voit hakea rahoitusta aina 500 000 euroon asti. Muussa tapauksessa voit täyttää hakemuksen myös verkkosivuillamme

Uuden rahoituksen suunnittelu 

Tutustu monipuolisiin rahoituspalveluihimme.

Löydä sopiva rahoitusratkaisu tilanteeseesi. 

Täältä saat mallit ja pohjat liiketoimintasi suunnitteluun.

Tutustu vihreisiin yrityslainoihimme - tee ympäristöteko jo tänään. 

Maksuohjelman muutos 

Haluamme auttaa ja tukea asiakkaitamme sekä hyvinä että haastavina aikoina. 

Hae lyhennysvapaata tai muutosta yrityslainasi maksuerään. 

Tilit ja palvelut

Tilin käyttöoikeudet ja maksuliikepalvelut

Maksuliikepalveluiden avaus kolmannen osapuolen kuten tilitoimiston verkkopankkiin tai muuhun taloushallinnon ohjelmistoon onnistuu helposti  digitaalisella maksuliikevaltakirjalla. Valtakirjan voi täyttää esimerkiksi yrityksen edustaja tai tilitoimisto.

Hoida maksuliikepalvelut kuntoon digitaalisella maksuliikevaltakirjallamme.

Tilinkäyttöoikeudet tulee pitää aina ajan tasalla, ja esimerkiksi työntekijän poistuessa yrityksestä kannattaa aina varmistaa, ettei valtuuksia yrityksen raha-asioihin jää väärän henkilön nimiin. 

Miten muutamme tilinkäyttöoikeuksia?

Tilin lopettaminen 

Yrityksen tilin lopetus.

Tuotteet ja palvelut Nordea Business -verkkopankissa

Palvelumme -välilehdellä Nordea Business -verkkopankissa voit tutustua eri tuotteisiin ja palveluihin. Lisäksi välilehden kautta onnistuu muun muassa joustoluoton, Business Visa Debit-kortin sekä TyEL-vakuutuksen hakeminen.   

Tiliote ja tilinpäätösaineistot

Tiliote

Tiliote on virallinen todistus tilin tapahtumista ja saldosta.  Saat noudettua aineistot meiltä helposti esimerkiksi kuukausittain, viikoittain tai jopa päivittäin. Tiliotteet säilyvät sähköisenä verkkopankissa puolitoista vuotta, ja aineiston voi myös siirtää 18 kuukauden aikana verkkopankkien ja eräsiirron kanavien välillä tarpeen mukaan. Tiliotteiden siirto onnistuu asiakaspalvelumme kautta joko chatin välityksellä tai puhelimitse.

Miten noudan sähköisen tiliotteen yrityksen verkkopankista?

Tiliotteen uusintatilaus.

Tilinpäätösaineiston tilaus

Tilinpäätösaineiston saat noudettua Nordea Business -verkkopankista kohdasta Talous > Vakuuserittelut / Vastuuerittelyt, tai verkkosivujen tilauslomakkeen kautta. Tilauslomakkeen kautta voit tilata saldotodistuksen, vastuuerittelyn, vakuuserittelyn, arvopaperiotteen ja sijoitusrahasto-otteen.

Tilinpäätösaineiston tilaus.

Yrityskortit

Kaikkien yrityskorttien osalta sulkupalvelu palvelee 24h /vrk numerossa 020 333 kotimaasta/
+358 20 333 ulkomailta (pvm/mpm). Tallenna numero kaiken varalta, jotta varmistat turvallisen korttikäytön missä ikinä oletkin.

Business Visa Debit

Business Visa Debit -kortilla voit käyttää yrityksesi pankkitiliä kaikkialla maailmassa.  Kortinhaltijana voit hallinnoida korttia helposti yrityksen Nordea Business -verkkopankissa, tai kortinhaltijan omassa Nordean henkilöasiakkaan verkkopankissa. Kortin PIN-koodin tarkastat henkilökohtaisesta Nordean verkkopankistasi. Myös uuden kortin tilaus onnistuu Palvelumme -välilehdellä Nordea Business -verkkopankissa tai puhelimitse Nordea Business Centren kautta. 

First Card

Joustavien First Card -palveluiden avulla yrityksesi säästää aikaa ja rahaa. First Cardia hallinnoit helposti kortinhaltijan palvelussaAvautuu uuteen ikkunaan. Saat myös käytönaikaista tukea kortille First Card -asiakaspalvelusta, joka palvelee numerossa 0200 52100 (suomeksi arkisin klo. 8-17, muina aikoina 24h /vrk ruotsiksi ja englanniksi).

Nordea Business Mastercard

Mikäli käytössäsi on Nordea Business Mastercard, voit hallinnoida korttiasi NBMC -verkkopalvelussaAvautuu uuteen ikkunaan. Saat myös käytönaikaista tukea kortille NBMC -asiakaspalvelusta, joka palvelee numerossa 0200 52300 (suomeksi arkisin klo. 8-17, muina aikoina 24h / vrk ruotsiksi ja englanniksi).

Vakuutukset, säästäminen ja sijoittaminen

Säästäminen ja sijoittaminen 

Tutustu Nordean monipuoliseen sijoitustuotevalikoimaan ja valitse yrityksellesi sopivat sijoitusratkaisut. Sijoitusasiantuntijamme kartoittavat mielellään yrityksesi tilanteen ja tekevät ehdotuksen sijoitussuunnitelmasta juuri sinun yrityksellesi. Jätä yhteydenottopyyntö sijoitusasiantuntijallemme täällä.  

Ennen arvo-osuustilin avausta yrityksen tulee hankkia LEI-tunnus, ja ilmoittaa se pankille täälläAvautuu uuteen ikkunaan. Lisäksi pankille tulee toimittaa hallituksen pöytäkirja arvo-osuustilin avauksesta mikäli yrityksen kaupparekisterin toimialatekstissä ei ole mainittuna arvopaperikauppaa. Pöytäkirja tulee toimittaa Omaposti -palvelun kautta. Rahastosijoittamisen voit aloittaa helposti koska tahansa Nordea Business -verkkopankissa Säästöt ja sijoitukset -välilehdellä. 

Lue lisää sijoittamisesta.

LEI-tunnus 

Käykö yrityksesi kauppaa johdannaisilla, valuutoilla, velkakirjoilla, osakkeilla, pörssilistattujen rahastojen osuuksilla tai muilla rahoitusinstrumenteilla jollakin kauppapaikalla? Kaupankäyntiin vaaditaan LEI-tunnus eli oikeushenkilötunnus.

Mikä on LEI-tunnus? 

Vakuutukset

Oletko miettinyt miten yrityksesi ja läheisesi pärjäävät, jos sinulle tapahtuu jotain ikävää? Vapaaehtoisella henkilövakuutuksella voit helposti täydentää lakisääteistä turvaa juuri tilanteeseesi sopivaksi. Asiantuntijamme auttavat sopivan vakuutusturvan löytämisessä, lue lisää ja jätä yhteydenottopyyntö tästä. Toiminimiyrittäjänä ostat vakuutuksen itsellesi helposti ja nopeasti Nordean henkilöasiakkaan tunnuksillasi - hakemus ja terveysselvitys alusta loppuun verkossa. 

Lue lisää yrittäjän vakuutuksista. 

Voit myös tietyissä tilanteissa siirtää vakuutuksesi omistusoikeuden yritykseltä henkilölle. Lue lisää omistusoikeuden siirrosta täältä. 

Chattaa
Soita
Viestitä
Varaa tapaaminen
Allekirjoita sopimukset
Muut asiakaspalvelut

Nordea Business -chat

Neuvojamme palvelevat chatissa arkisin klo 8-18.  Chatti soveltuu parhaiten nopeiden asioiden hoitamiseen, eli esimerkiksi e-laskujen aktivointi onnistuu siellä näppärästi. Chatissa saat neuvontaa nopeasti ja myös vahva tunnistautuminen onnistuu.

Chatbot-Nova

Chatbot-Nova palvelee sinua kellon ympäri, neuvoen sinua eteenpäin.  Nova osaa parhaiten vastata lyhyisiin ja selkeisiin kysymyksiin, eli kysythän yhden kysymyksen kerrallaan. Jos asiassa tarvitaan ihmisen apua, osaa Nova ohjata kysymyksen ihmiskollegalleen tai antaa neuvon vaihtoehtoiseen yhteydenottotapaan.

Nordea Business Centre

Nordean yritysasiakkaita palveleva Nordea Business Centre palvelee arkisin klo 8-18. Viikonloppuisin palvelemme yritysasiakkaitamme päivittäisasioissa klo 10-16** välisenä aikana. Jos asiasi koskee lainoja, säästämistä tai sijoittamista, olethan meihin yhteydessä arkena klo 8-16:30. Ulkomailta soitettaessa +358 200 2121 (ulkomaan puhelun hinta).

Soittaessasi sinun kannattaa tunnistautua henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla, jotta voit hoitaa turvallisesti monia yrityksen pankkiasioita ja voimme palvella sinua nopeammin. Otathan myös edustamasi yrityksen y-tunnuksen valmiiksi esille helpottaaksesi asiointia. 

*) pvm = paikallisverkkomaksu, mpm = matkapuhelinmaksu

**) Lainsäädännön ja teknisten toiminta-aikojen vuoksi palveluvalikoimamme on viikonloppuisin arkea rajoitetumpi

Nordea Business -asiakasposti

Nordea Business -verkkopankin viestillä voit kysyä kiireettömiä yleisiä tai olemassa oleviin palveluihisi liittyviä kysymyksiä. Verkkopankin viestit ovat myös suojattuja, eli voimme palvella sinua turvallisesti – ethän käytä tavallista sähköpostia pankkiasiointiin. Mikäli haluat avata uusia palveluja tai tehdä sopimusmuutoksia asiakkuuteen, otathan yhteyttä esim. chatin tai puhelinpalvelun kautta, jotta voimme tunnistaa yrityksen edustajan henkilökohtaisesti. 

Nordea Omaposti 

Omapostin kautta voit lähettää liitteitä tai hoitaa yrityksesi kiireettömiä asioita. Tunnistautuminen Omapostiin onnistuu minkä tahansa suomalaisen pankin henkilöasiakkaan tunnuksien avulla, eli kanava soveltuu myös vahvaa tunnistautumista vaativaan asiointiin. 

Kirjaudu Omapostiin.Avautuu uuteen ikkunaan

Yrityksen verkko- tai puhelintapaaminen

Verkko- tai puhelintapaaminen on joustava tapa hoitaa yrityksesi pankkiasioita riippumatta siitä missä olet – kotona, toimistossa tai mökillä. Tarvitset vain tietokoneen, iPad/Android –tabletin tai puhelimen sekä pankkitunnukset. Jos tietokoneessasi ei ole mikrofonia käytettävissä, soitamme sinulle puhelimella. Verkkotapaaminen toimii useimmilla PC- ja Mac -tietokoneilla ja käyttöjärjestelmillä.  Suosittelemme ensisijaisesti Google Chrome -selaimen käyttöä.

Verkko- tai puhelintapaamisen voit varata soittamalla Nordea Business Centreen. Joissain tapauksissa tarvitsemme sinulta liitetiedostoja asiasi läpikäyntiin. Tällöin on tärkeää, että asiakirjat on toimitettu meille ennen tapaamista. Liitteet voi toimittaa Nordea Omapostin kautta. 

Verkkopankin etusivulle tulee linkki tapaamiseen n. 15 minuuttia ennen sovittua aikaa. Tapaamisen tiedot ja linkki löytyvät myös Nordea Business -verkkopankin Tuki-välilehdeltä. Verkkotapaamisessa sinulle näytetään tapaamiseen liittyviä materiaaleja ja laskelmia tietokoneesi näytöllä samalla kun keskustelemme kanssasi pankkiasioistasi.

Sopimusten allekirjoitus

Yritystä koskevat sopimukset tulee allekirjoittaa joko yrityksen nimenkirjoittajan ja/tai muun asianosaisen henkilön toimesta. Riippuen sopimuksen luonteesta, sopimus allekirjoitetaan joko Yrityksen asiakirjat- tai Omaposti -palvelussa. Palvelumme mahdollistavat helpon, nopean ja turvallisen tavan hoitaa pankkiasioita kanssamme. 

Kirjaudu palveluihin ja allekirjoita sopimukset. 

Lue lisää Yrityksen asiakirjat -palvelun käytöstä.

Lue lisää Nordea Omaposti -palvelun käytöstä.

Muut asiakaspalvelut

Mikäli tarvitset yleistä apua tai neuvontaa yrityksen konekielisissä maksuliikeasioissa, soita yritysten maksuliikeneuvontaan 0200 67210 (palveluaika ma-pe klo 8 - 17). Yritysten maksuliikeneuvonta palvelee myös kirjanpitäjiä. 

Nordea Business MasterCard ja First Card -kortteja koskevissa yleisissä asioissa soita yrityskorttien asiakaspalveluun 0200 52300 (palvelu suomeksi ma-pe klo 8-17). Limiitin korotukset sekä korttien avaukset ja lopetukset käsitellään Nordea Business Centressä.

Muut yhteystiedot voit tarkistaa täältä. 

Chatin takana on ihminen

Yrittäjän päivittäisasiointiin liittyviä pankkitarpeita voi hoitaa näppärästi nykyisin myös chatin kautta Nordean digitaalisissa kanavissa.

Lue lisää chatpalveluistamme

6 vinkkiä First Card -sovelluksen käyttöön

Yrittäjä, ovatko kaikki First Card -maksuaikakorttisi kätevät ominaisuudet jo käytössä?

Lue vinkkimme First Card -sovelluksen käyttöön

Nordea ID – yrittäjän avainnippu turvalliseen asiointiin

Nordea ID -sovelluksella tunnistaudut ja vahvistat maksusi turvallisesti mobiilissa.

Lue lisää Nordea ID -sovelluksesta