E-lasku Nordea Business -verkkopankissa

Miksi lähettää e-laskuja?

  • Vähennät kustannuksia esimerkiksi tulostus- ja postituskuluissa
  • Nopeutat kassanhallintaa, kun suoritukset tulevat tilillesi oikeilla tiedoilla ajallaan
  • Manuaalinen työ vähenee
  • Hoidat laskutuksen turvallisesti verkkopankissa samaan tapaan kuin maksuliikenteen

Miksi vastaanottaa e-laskuja?

  • Saapuneiden laskujen käsittely on helppoa ja nopeaa, kun maksun tiedot ovat suoraan verkkopankissa ja pelkkä laskun vahvistaminen riittää
  • Maksaminen on tarkempaa, kun maksun tietoja ei tarvitse syöttää manuaalisesti paperilaskulta eivätkä laskut pääse hukkumaan
  • Laskun tiedot ovat katsottavissa jälkikäteen tilitapahtuman tiedoista
  • Ostolaskujen käsittely onnistuu ilman investointia erilliseen ohjelmistoon
Verkkopankin e-laskupalvelu
Kopiot tilitoimistolle
Palvelukuvaukset

Verkkopankin e-laskupalvelu

Verkkopankin e-laskupalvelulla voit lähettää ja vastaanottaa laskuja helposti ja edullisesti - erillistä laskutusohjelmaa ei tarvita.

Palvelu sopii erityisesti sinulle, mikäli käytössäsi ei ole erillistä laskutusohjelmaa ja haluat helposti ja turvallisesti hoitaa laskutuksen yhdessä muun pankkiasioinnin kanssa. Palvelussa voit luoda ja lähettää e-laskuja sekä paperilaskuja yritysasiakkaillesi. Lisäksi voit vastaanottaa e-laskuja verkkopankkiin ja maksaa laskut vaivattomasti hyväksymällä laskun. 

Verkkopankin kautta voit nyt myös välittää kopiot myyntilaskuistasi suoraan tilitoimistolle e-laskuna. Palvelun saa käyttöön e-laskupalvelussa verkkopankissa. 

Verkkopankin e-laskulla siirryt sähköiseen laskutukseen ilman lisäinvestointeja. Palvelun saat käyttöösi olemalla yhteydessä Nordea Business Centreen. 

Myyntilaskuista kopiot suoraan tilitoimistolle

  • Voit nyt välittää myyntilaskuistasi kopiot suoraan tilitoimistollesi e-laskuna, kun käytät e-laskua Nordea Business verkkopankissa
  • Säästät aikaa ja vaivaa, kun kopiot laskuistasi lähetetään automaattisesti tilitoimistollesi 
  • Sovi palvelusta tilitoimistosi kanssa ja ota palvelu käyttöön Nordea Business verkkopankin e-laskupalvelussa

E-lasku eräsiirrossa

E-lasku eräsiirrossa -palvelun edut

  • Voit tehostaa taloushallinnon prosesseja automatisoimalla laskujen käsittelyä ja siirtymällä täysin sähköiseen laskutukseen
  • Lasku arkistoituu automaattisesti ja on sähköisesti saatavissa myös laskun maksun jälkeen
  • Tavoitat kauttamme sekä yritys että kuluttaja-asiakkaat yhdellä sopimuksella
  • Vähennät kustannuksia esimerkiksi tulostus- ja postituskuluissa
E-lasku eräsiirrossa-palvelu
Kuluttajalaskutus
Lisätietoja e-laskusta

E-lasku eräsiirrossa-palvelu

E-lasku eräsiirrossa -palvelu mahdollistaa integroinnin taloushallinnon järjestelmiin samaan tapaan kuin maksuliikenteessä. Voit automatisoida ja sähköistää koko laskutuksen.

Palvelu sopii sinulle, mikäli käytössäsi on taloushallinnon ohjelma myynti-ja/tai ostolaskujen käsittelyyn. Muodostat e-laskuaineistot omassa järjestelmässäsi ja lähetät ne helposti Nordean eräsiirtoon, kuten muutkin maksuliikeaineistot. Vastaavasti noudat saapuneet e-laskuaineistot tarkastettavaksi ja tiliöitäväksi taloushallinnon järjestelmääsi. Palvelun kautta tavoitat sekä yritys- että kuluttaja-asiakkaat samalla sopimuksella.  

Voit liittää palveluun laskun tulostuksen- ja postituksen paperilla, sekä ostolaskujen skannauksen. Näin voit siirtyä täysin sähköisen laskutukseen, vaikka kauppakumppanisi käsittelisi laskut vielä paperilla. Tulostuksen ja skannauksen lisäksi voit liittää palveluun muita lisäpalveluita. Voit mm. lisätä paperilaskulle yrityksesi logon tai välittää laskuun liittyviä lisätietoja liitteellä tai linkillä (kuluttajalle). 

Palvelun saat käyttöösi olemalla yhteydessä Nordea Business Centreen. 

Kuluttajalaskutus

Kuluttajalaskutus on osa e-lasku eräsiirrossa-palvelua. Palvelulla voit lähettää e-laskuja kaikkien pankkien henkilöasiakkaille verkkopankkeihin sekä suoramaksuja sellaisille asiakkaillesi, jotka eivät käytä verkkopankkia.

Kuluttajalaskutuksessa e-laskupalvelun osana on ilmoittamispalvelu, jonka avulla teet laskuttajailmoituksen, vastaanottoilmoituksen ja vastaanottoehdotuksen.  

  • Laskuttajailmoituksella kerrotaan kuluttaja-asiakkaalle, että yrityksesi tarjoaa e-laskua. Maksaja näkee tiedon omassa verkkopankissaan ja voi sitä kautta tehdä e-laskutilauksen yritykseltäsi. Laskuttajailmoitus tehdään ohjelmallisesti, mikäli tarvitset ohjeet ja ohjelman laskuttajailmoituksen muodostamiseen, löydät tarvittavat ohjeet Finanssialan sivuilta.Avautuu uuteen ikkunaan
  • Mikäli kuluttaja tilaa e-laskun verkkopankissaan yritykseltäsi, pankki muodostaa vastaanottoilmoituksen sinulle.
  • Voit edistää asiakkaittesi siirtymistä e-laskuun heti ensimmäisestä laskusta alkaen käyttämällä vastaanottoehdotusta. Lisäksi voit ottaa käyttöön aktiivisen hyväksynnän, jolloin asiakkaallesi tarjotaan verkkopankkiin valmiiksi e-laskutilaus hyväksyttäväksi. 

Lisäpalveluna kuluttajalaskutuksessa voit käyttää e-laskun linkkiä, jonka avulla voit näyttää laskuun liittyviä lisätietoja erillisessä esilläpitoarkistossa. 

Palvelun saat käyttöösi olemalla yhteydessä Nordea Business Centreen. 

Lisätietoja e-laskusta

Finvoice 

Nordea tukee Finvoice- sanomakuvauksen mukaisia e-laskuja. Finvoice- soveltamisohjeet, niihin liittyvät kuvaukset sekä tekniset tiedot löytyvät Finanssialan sivuilta. Nordea tukee Finvoice- versioita 1.3, 2.0, 2.01 ja 3.0. 

Nordean kautta voit lähettää ja vastaanottaa Eurooppalaisen e-laskustandardin mukaisia laskuja sekä verkkopankin että eräsiirron kautta. 

Testaus

Voit testata e-laskuja testityökalujemme avulla. Kun olet muodostanut ohjelmallasi Finvoice-muotoisen e-laskuaineiston, voit tarkistaa e-laskusanomien rakenteen muodollisen ja osittain loogisen oikeellisuuden XML-testaustyökalullamme. Työkalu on helppokäyttöinen ja saat vastauksen heti. Sanomista ei talleteta tietoa Nordean järjestelmiin. 

Löydät XML-testaustyökalun Nordean Testaus-sivultamme.Avautuu uuteen ikkunaan Käyttö on ilmaista. Käyttöön ei sisälly opastusta tai tukea.

Haluatko tietää lisää?

Ota yhteyttä