Tutkimus avaa ovet uusille markkinoille
Kun yritys menee uusille markkinoille, on tärkeää ottaa huomioon kansallinen lainsäädäntö ja paikalliset säännökset. Jos yrityksesi tai tuotteesi ei ole paikallisten lakien ja säännösten mukainen, toiminnan aloittaminen markkinoilla voi tulla todella kalliiksi. Pahimmassa tapauksessa liiketoiminta saatetaan lopettaa ennen kuin olet edes päässyt kunnolla alkuun.
Aloita tarkastelemalla, sovelletaanko omaan liiketoimintaasi tai tuotteeseesi joitakin rajoituksia ja miten paikalliset verotusta ja arvonlisäveroa koskevat säännöt voivat vaikuttaa hinnoitteluusi. Jos perustat tytäryhtiöitä, paikalliset lait ja säännökset vaikuttavat ratkaisevasti siihen, miten liiketoiminta voidaan organisoida.
Ota tutkimuksissasi huomioon markkinatiedot, jotta saat kuvan eri maiden luonteesta ja löydät potentiaalisia yhteistyökumppaneita, tavaroiden ja palvelujen toimittajia ja kuluttajia. Tarkat ja ajan tasalla olevat tiedot taloudellisesta tilanteesta, kulutuksesta, markkinaosuuksista ja ostovoimasta antavat sinulle mahdollisimman tarkan kuvan todellisesta tilanteesta. Markkinatiedot ovat ratkaisevan tärkeitä, jotta saat kokonaiskuvan volyymeistä ja kyvystäsi tunnistaa eri kohderyhmät.