Maksun lisävahvistus

Maksun lisävahvistus on osa maksutoimeksiantoa ja tarkoittaa, että sattumanvaraisille verkkopankkimaksuille edellytetään lisävahvistusta ennen maksun toimeenpanoa.

Lisävahvistus tehdään puhelimitse tai tekstiviestillä normaalin verkkopankki -vahvistuksen lisäksi. Tästä ei tule lisäkustannuksia suomalaisella puhelinliittymällä mikäli soitot tai viestit tehdään Suomesta. Yrityksen verkkopankissa (Corporate Netbank) maksun lisävahvistus tehdään Tunnuslukusovelluksella tai eID-kortilla.

Maksun vahvistamisen hyödyt sinulle

  • Lisäturvaa maksulle, koska vahvistus tehdään toisella laitteella. 
  • Vahvistaminen tekstiviestillä toimii ympäri vuorokauden.

Vahvistaminen soittamalla

Vahvista maksu soittamalla lisävahvistuspalveluun 0800 165 656. Vahvistaminen soittamalla toimii asiakaspalveluumme ma-su 24h/vrk. Samassa numerossa voit rekisteröidä matkapuhelinnumerosi tekstiviestipalvelua varten.

Vahvistaminen tekstiviestillä

Pankki lähettää lisävahvistuspyynnön sinulle tekstiviestillä. Vahvistaaksesi maksun, lähetä tekstiviesti, kirjoittamalla viestiin A-kirjain. Tähän viestiin järjestelmä lähettää sinulle välittömästi kuittausviestin. Mikäli lisävahvistusta odottavaa maksua ei ole vahvistettu tekstiviestillä seuraavan pankkipäivän loppuun mennessä, maksu raukeaa.

Tekstiviestivahvistaminen edellyttää matkapuhelinnumeron rekisteröimistä tekstiviestipalveluun. Voit rekisteröidä matkapuhelinnumeron maksuttomassa numerossa 0800 165 656 ma-su 24h/vrk. Maksun lisävahvistamisen tekstiviestillä voi tehdä suomalaisista liittymistä Ainan, Academican, Cubion, Dicamen, DNA:n, Elisan, Fujitsun (Elisan verkossa toimivat liittymät), Saunalahden, Soneran, TDC Songin, Telefinlandin ja Ålands Mobiltelefonin liittymillä sekä useimmilla ulkomaisilla tekstiviestipalveluja tukevilla liittymillä ja se on käytössä vuorokauden ympäri kuten verkkopankkikin.