Kysy heti chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

5 +1 vinkkiä yrittäjän kesäasiointiin

Myös yrittäjä tarvitsee irtiottoa työstä. Monelle kesäaika tarjoaakin mahdollisuuden ansaittuun lomailuun. Kokosimme 5 +1 vinkkiä yrityksen raha-asioiden hoitoon helpottamaan kesäasiointia ja huoletonta lomailua.

  • 1. Lomaile pankki taskussasi
  • 2. Huolehdi valtuudet lomasijaisille
  • 3. Varmista sujuva korttiasiointi
  • 4. Ole tarkkana, asioi turvallisesti
  • 5. Ota yhteyttä, autamme mielellämme
  • +1 Tervetuloa tulevaisuuteen!

1. Lomaile pankki taskussasi

Lataa mobiilipankki puhelimeesi ja asioiden hoitaminen sujuu lomallakin, missä ja milloin vain. Löydät täältä ohjeet mobiilipankin käyttöönottoon. Yrityksen mobiilipankki on taskussa mukana kulkeva pankkisi – helpoin tapa päivittäisten raha-asioiden hoitoon. Sen avulla voit myös ottaa yhteyttä Nordean osaaviin yritysneuvojiin esimerkiksi chatin kautta. Väsymätön chatbot päivystää mobiilipankissa vuorokauden ympäri ja ohjaa sinut tarvittaessa jatkamaan keskustelua neuvojiemme kanssa suomeksi tai englanniksi arkisin klo 9-18. Huomioithan, että tunnuslukusovellus, jonka avulla verkkosovelluksiin kirjaudutaan, kannattaa aina ladata ainakin kahteen laitteeseen mahdollisen katoamisen tai rikkoontumisen varalta.

2. Huolehdi valtuudet lomasijaisille

Syötä yrityksen maksut ja mahdolliset palkat valmiiksi ennen lomalle lähtöä. Sujuvan ja turvallisen maksuliikenteen takaamiseksi kannattaa myös hyvissä ajoin varmistaa, että lomasijaisilla on tarvittavat valtuudet kunnossa. Valtuudet on hyvä olla ainakin yrityksen verkkopankkiin ja rahahuollon vaihtorahavaltakirjoihin. Muistathan, ettet koskaan anna henkilökohtaisia tunnuksiasi toisen käyttöön.

3. Varmista sujuva korttiasiointi

Tarkista, että korttisi turvarajat ja maarajaukset ovat ajan tasalla. Näin kortti reissaa siellä, missä sinäkin, turvallisesti. Tallenna pankki- ja luottokorttien sulkupalvelun puhelinnumero (020 333 kotimaasta/+358 20 333 ulkomailta (pvm/mpm) 24 h/vrk) puhelimeesi valmiiksi, kaiken varalta. Näin saat ripeästi estettyä kortin käytön, jos kortti häviää.

4. Ole tarkkana, asioi turvallisesti

Valitettavasti erilaisia huijaus- tai kalastelumuotoja on runsaasti, ja usein huijausviestit ja -sivut ovat aidon oloisia. Ole siis tarkkana, jätä tuntemattomien lähettäjien linkit klikkaamatta ja kirjaudu Nordean palveluihin aina nordea.fi -sivun kautta. Muista myös päivittää sekä pankin että kaupparekisterin asiakastiedot ajan tasalle, jos yrityksen päättäjissä tai toiminnassa on tapahtunut viime aikoina muutoksia. Tutustu tarkemmin turvalliseen pankkiasiointiin.

5. Ota yhteyttä, autamme mielellämme

Kun kaipaat apua tai neuvoja, asiantuntijat vastaavat kysymyksiisi kesälläkin. Chatbotin ja verkkopankin postin kautta voit lähestyä meitä koska vain. Puhelimitse tavoitat meidät seuraavasti:

Yritysasiakkaan palvelut: Nordea Business Centre 0200 2121 (pvm/mpm) arkisin klo 8-20 ja viikonloppuisin klo 9-17. 

Henkilöasiakkaan palvelut: Nordea Asiakaspalvelu 0200 3000 (pvm/mpm) arkisin klo 8-20 ja viikonloppuisin klo 9-17.

+1 Tervetuloa tulevaisuuteen!

Maailma muuttuu, niin myös maksaminen. Puhelimella ja älykellolla maksaminen on jo arkipäivää, mutta nyt maksetaan myös sormuksilla, ranneketjuilla ja avaimenperillä. Tutustu älymaksamisen uusiin ulottuvuuksiin!