1. Pankki taskussasi siellä missä sinäkin

Lataa mobiilipankki puhelimeesi ja asioiden hoitaminen sujuu lomallakin, missä ja milloin vain. Yrityksen mobiilipankki on taskussa mukana kulkeva pankkisi – helpoin tapa päivittäisten raha-asioiden hoitoon. Sen avulla voit myös ottaa yhteyttä Nordean osaaviin yritysneuvojiin esimerkiksi chatin kautta.

Väsymätön chatbot päivystää mobiilipankissa vuorokauden ympäri ja ohjaa sinut tarvittaessa jatkamaan keskustelua neuvojiemme kanssa suomeksi tai englanniksi arkisin klo 9-18. 

Löydät täältä ohjeet mobiilipankin käyttöönottoon.

2. Varmista sujuva korttiasiointi

Kortin käyttö on turvallista, kun huolehdit kortistasi hyvin. Tarkista, että korttisi turvarajat ja maarajaukset ovat ajan tasalla. Näin kortti reissaa menossa mukana, turvallisesti. Lue lisää kortin turvallisesta käytöstä. 

Voit muokata kortin asetuksia tai sulkea kortin First Cardin sovelluksessa, Nordea Business Mastercard -verkkopalvelussa tai mobiili- ja verkkopankissa. Jos korttisi katoaa, Sulkupalvelu auttaa ympäri vuorokauden numerossa 020 333 kotimaasta / +358 20 333 ulkomailta (pvm/mpm) 24 h/vrk. 

3. Huolehdi valtuudet lomasijaisille

Syötä yrityksen maksut ja mahdolliset palkat valmiiksi ennen lomalle lähtöä. Sujuvan ja turvallisen maksuliikenteen takaamiseksi kannattaa myös hyvissä ajoin varmistaa, että lomasijaisilla on tarvittavat valtuudet kunnossa. Valtuudet on hyvä olla ainakin yrityksen verkkopankkiin ja rahahuollon vaihtorahavaltakirjoihin. Muistathan, ettet koskaan anna henkilökohtaisia tunnuksiasi toisen käyttöön.

Mikäli lomasijainen tai kesätyöntekijä tarvitsee käyttöönsä maksukortin, voit hakea uutta Business Visa Debit -korttia suoraan Nordea Business -verkkopankissaAvautuu uuteen ikkunaan.

4. Älä jää yhden laitteen varaan

Mobiilipankin lisäksi Nordea ID -sovellus kannattaa ladata valmiiksi usealle mobiililaitteelle, jotta tunnistautuminen onnistuu myös silloin, jos puhelimellesi sattuu jotain. Nordea ID -sovelluksen avulla kirjaudut verkko- ja mobiilipankkiin, vahvistat tapahtumia sekä yrityksen korttien verkko-ostoksia. 

Nordea ID -sovelluksen aktivoit kätevästi laitteelta toiselle näillä ohjeilla. Lue lisää tunnistautumisesta Nordea ID -sovelluksella täältä.

5. Ole tarkkana, asioi turvallisesti

Erilaisia huijaus- tai kalastelumuotoja on runsaasti liikkeellä, ja usein huijausviestit ja -sivut ovat hyvin aidon oloisia. Ole siis tarkkana, jätä tuntemattomien lähettäjien linkit klikkaamatta ja kirjaudu Nordean palveluihin aina nordea.fi -sivun kautta. 

Muista myös päivittää sekä pankin että kaupparekisterin asiakastiedot ajan tasalle, jos yrityksen päättäjissä tai toiminnassa on tapahtunut viime aikoina muutoksia. Tutustu tarkemmin turvalliseen pankkiasiointiin.

6. Ota yhteyttä, autamme mielellämme

Kun kaipaat apua tai neuvoja, asiantuntijamme vastaavat kysymyksiisi kesälläkin. Chatin kautta voit lähestyä meitä koska vain. Puhelimitse tavoitat meidät seuraavasti:

Yritysasiakkaan palvelut: Nordea Business Centre 0200 2121 (pvm/mpm) arkisin klo 8-18 ja kesälauantaisin klo 10-16. 

Henkilöasiakkaan palvelut: Nordea Asiakaspalvelu 0200 3000 (pvm/mpm) arkisin klo 8-20 ja kesälauantaisin klo 10-16.

Katso asiakaspalvelumme poikkeusaukioloajat täältä.