- Minkälaisia kortteja Nordea tarjoaa yritysasiakkaille?
- Nordean yrityskorttivalikoimasta löytyy yrityksen talletuskortti, Business Visa Debit-pankkikortti sekä First Card, joka on maksuaikakortti. Yrityksen talletuskortilla voit tallettaa käteiskassan yrityksen tilille.  - Business Visa Debit- kortin ominaisuuksia:  - Kansainvälinen kortti, jolla voidaan maksaa ostoksia ja nostaa käteistä suoraan tililtä
- Kortilla voi tehdä ostoksia myös Internetistä ja kortin voi liittää puhelimeen Apple ja Google Pay-palveluun
- Kortinhaltijalla pitää olla käyttöoikeus tiliin. Kortti on henkilökohtainen ja sitä voi käyttää vain kortinhaltija
 - Lue lisää Business Visa Debit-kortista täällä.  - First Cardin ominaisuuksia: - Kaikki ostot ja nostot yhdellä koontilaskulla kuukausittain. Keskimääräinen maksuaika noin 30 päivää.
- Matkatili ja täydentävä matkavakuutus
- Kortin voi liittää mobiilimaksamiseen Apple ja Google Pay-palveluun
 - Lue lisää ja hae First Card-korttia täällä. 
- Onko yritykselle mahdollista saada kortti käteistalletuksia varten?
- Talletuskortilla voi tehdä käteisen rahan euromääräisiä talletuksia Nordean tilille Automatia Oy:n TalletusOtto- ja OttoPlus -automaateissa Suomessa. - Voit myös tehdä käteistalletuksia yrityksen Business Visa Debit-kortilla.  - Talletuskortin ominaisuudet: - Yrityksen Talletuskorttia voi käyttää vain kotimaassa.
- Kortinhaltija voi tehdä talletuksen syöttämällä kortin automaatin korttiaukkoon ja näppäilemällä korttikohtaisen PIN-koodin automaattiin. 
- Itsevalittu PIN ei ole mahdollinen, PIN toimitetaan aina postitse (ei tekstiviestitse).
- Kortin ainut toiminto on talletusmahdollisuus.
- Kortinhaltijan nimeä ei ole merkitty kortille, kuten maksukorteissa. Henkilö, jolle tilinomistaja kortin luovuttaa, täytyy olla hänen tuntemansa, ja tilinomistaja on velvollinen kertomaan talletuksen tehneen henkilön henkilötiedot pankille tietoa mahdollisesti pyytäessä.
- Kortin voimassaoloaika on 5 vuotta.
 - Talletuskortin saat tilattua soittamalla Nordea Business Centreen numeroon 0200 2121 (pvm/mpm). Huomioithan, että kortin voi tilata vain yrityksen edustaja. 
- Miten teen korttireklamaation?
- Voit tehdä korttireklamaation täyttämällä kotisivuiltamme löytyvän lomakkeen. Lue reklamaatiolomake huolellisesti läpi ja liitä tarvittavat liitteet reklamaatioon. Mikäli reklamaatioon on tarpeellista liittää rikosilmoitus, tee se henkilökohtaisesti poliisilaitoksella tai poliisin verkkosivuilla.  - Lähetä reklamaatio postitse lomakkeessa ilmoitettuun osoitteeseen. Vaihtoehtoisesti voit viedä reklamaation liitteineen lähimpään Nordean konttoriin. Emme voi vastaanottaa korttireklamaatiota verkkopankin postin kautta. - Ole tarvittaessa yhteydessä Nordea Business Centreen numeroon 0200 2121 (pvm/mpm). Varaa soittaessasi pankkitunnukset lähettyville. 
- Miten kirjaudun Nordea Business Mastercard-verkkopalveluun?
- Kortinhaltija voi seurata omia Nordea Business Mastercard korttitapahtumia NBMC-verkkopalvelussa, jos jokaisesta kortista tulee korttikohtainen lasku.  - Palveluun kirjaudutaan omilla henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla (ei yrityksen tunnuksilla). - NBMC -verkkopalvelussa voit mm. - seurata laskutettuja ja laskuttamattomia korttitapahtumia
- hakea laskuja laskuarkistosta
- siirtää tapahtumia Exceliin esim. matkalaskun tekoa varten,
- hakea tapahtumia toimialoittain ja/tai tietyllä aikavälillä
- olla turvallisen Asiakaspostin välityksellä yhteydessä Yrityskorttien asiakaspalveluun
 - Mikäli kortinhaltijalla ei ole henkilökohtaisia pankkitunnuksia tai yrityksen korteista tulee vain yksi lasku, saa tietoja kortista ja tapahtumista soittamalla Nordea Business Mastercard –asiakaspalveluun 0200 52300 (pvm/mpm) ma-pe 8-17. - Nordea Business Mastercard -verkkopalvelu 
- Miten saan vahvistettua Nordea Business Mastercardilla tekemäni ostokset verkossa?
- Vahvistat ostot verkossa helposti Nordean ID -sovelluksella tai tunnuslukulaitteella. Vaikka et olisi Nordean henkilöasiakas, saat meiltä verkossa tehtävien korttimaksujen tunnistamiseen Nordea ID -sovelluksen. Lue lisää korttien turvallisesta käytöstä.  
- Miten muutan Nordea Business Mastercard laskujen osoitetta?
- Saat muutettua Nordea Business Mastercard-kortin laskutusosoitetta soittamalla Nordea Business Centreen 0200 2121 (pvm/mpm). Voit myös ilmoittaa uuden laskutusosoitteen lähettämällä viestin yrityksen edustajan Omapostin kautta. 
- Miten tarkistan Business Visa Debit -kortin PIN-koodin?
- Kortinhaltija voi tarkistaa Business Visa Debit kortin pin-koodin henkilökohtaisesta verkkopankistaan kohdasta: Kortit > Business Visa Debit > Katso tunnusluku. Jos kortinhaltijalla ei ole henkilökohtaisia verkkopankkitunnuksia Nordeaan, voit pyytää pin-koodia Nordea Business Centrestä.  
- Business Visa Debit-korttini pin-koodi meni lukkoon. Saanko sen auki?
- Kortinhaltijan ja/tai yrityksen edustajan on mahdollista poistaa kortin lukituksen olemalla yhteydessä Nordea Business Centreen, varaathan henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset mukaan soittaessasi.  
- Epäilen, että korttiani on käytetty väärin. Miten toimin?
- Jos epäilet, että korttiasi on käytetty väärin, suosittelemme sulkemaan kortin välittömästi soittamalla 020 333 (pvm/mpm). Huomioithan, että sinulla 14 päivää aikaa tehdä korttireklamaatio alkaen siitä päivästä, kun tiliote/lasku on saapunut.  - Lisäohjeita ja reklamaatiolomakkeen löydät täältä. - Ole tarvittaessa yhteydessä Nordea Business Centreen numeroon 0200 2121 (pvm/mpm). Varaa soittaessasi pankkitunnukset lähettyville. 
- Miten saan vaihdettua kortin ulkomaan rajoituksia?
- Voit muuttaa Business Visa Debit-kortin ulkomaanrajoituksia kortinhaltijan henkilökohtaisesta verkkopankista, kohdasta: Kortit > Business Visa Debit > Maarajaus tai Nordea Business-verkkopankissa Talous > Kortit . Jos kortinhaltijalla ei ole henkilökohtaisia verkkopankkitunnuksia Nordeaan, kortinhaltija voi muuttaa maarajoituksia soittamalla Nordea Business Centreen 0200 2121 (pvm/mpm).  - Jos sinulla on käytössä First Card -kortti, voit muuttaa maarajausta First Card -sovelluksessa tai Kortinhaltijan verkkopalvelussa. 
- Mistä saan muutettua korttini internetkäyttöä?
- Verkko-ostokset onnistuvat Business Visa Debit -kortilla, kun lisäät korttiisi internet-maksamisen. Tämän maksuttoman valinnan teet helposti:  - itse henkilökohtaisessa mobiilipankissa kortin asetuksista 
- itse henkilökohtaisessa verkkopankissa kohdassa Kortit  
- yrityksen Nordea Business -verkkopankissa
- soittamalla Nordea Asiakaspalveluun ja tunnistautumalla pankkitunnuksillasi
 - Verkko-ostokset vahvistat helposti Nordean ID -sovelluksella. Vaikka et olisi Nordean henkilöasiakas, saat meiltä verkossa tehtävien korttimaksujen tunnistamiseen Nordea ID -sovelluksen.  - First Card ja Nordea Business Mastercard -korteissa verkkomaksaminen on oletuksena käytössä. 
- Korttini voimassaoloaika on umpeutumassa, tuleeko uusi automaattisesti?
- Kortti uusiutuu automaattisesti, ja se toimitetaan edellisen kortin viimeisen voimassaolo kuukauden aikana.  
- Miksen näe kaikkia yrityksen kortteja yrityksen verkkopankissa?
- Kortinhaltija näkee Business Visa Debit kortin henkilökohtaisessa verkkopankissaan. Business Visa Debit -kortit näkyvät myös Nordea Business -verkkopankissa.  - Nordea Business Mastercard -kortinhaltija voi seurata omia korttitapahtumia NBMC – verkkopalvelussa, jos jokaisesta kortista tulee korttikohtainen lasku.  - Verkkopalveluun kirjaudutaan nordea.fi:n etusivulta 'Kirjaudu' -valikosta valitsemalla 'Yritysasiakas' ja 'NBMC-verkkopalvelu'. Palveluun kirjaudutaan omilla henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla (ei yrityksen tunnuksilla). - First Card -kortinhaltija voi seurata korttitapahtumiaan First Card -sovelluksessa ja Kortinhaltijan verkkopalvelussa. Sovellus ladataan älypuhelimen sovelluskaupasta. Kortinhaltijan verkkopalveluun kirjaudutaan osoitteesta firstcard.fiAvautuu uuteen ikkunaan 
- Apple Pay
- Voit käyttää Nordean yrityskortteja Apple Pay-sovelluksessa. Lisätietoja sovelluksesta löydät täältä. 
- Google Pay
- Voit käyttää Nordean yrityskortteja Google Pay-sovelluksessa. Lisätietoja Google Paystä löydät tästä. 
- Muita kysymyksiä First Cardiin liittyen?
- Lisää kysymyksiä ja vastauksia löydät First Cardin omilta verkkosivuilta. Siirry sivulle klikkaamalla tästäAvautuu uuteen ikkunaan. 
- Mikä on kortin toimitusaika?
- Kortin toimitusaika on tilauksen jälkeen noin 1-2 viikkoa. Kortti ja PIN-koodi toimitetaan erikseen sovitulla tavalla. - Business Visa Debit -kortti näkyy kortinhaltijan verkkopankissa, kun kortti on luovutettu pankista postin toimitettavaksi.