- Minkälaisia kortteja Nordea tarjoaa yritysasiakkaille?
Nordean yrityskorttivalikoimasta löytyy yrityksen talletuskortti, Business Visa Debit-pankkikortti sekä First Card, joka on maksuaikakortti. Yrityksen talletuskortilla voit tallettaa käteiskassan yrityksen tilille.
Business Visa Debit- kortin ominaisuuksia:
- Kansainvälinen kortti, jolla voidaan maksaa ostoksia ja nostaa käteistä suoraan tililtä
- Kortilla voi tehdä ostoksia myös Internetistä ja kortin voi liittää puhelimeen Apple ja Google Pay-palveluun
- Kortinhaltijalla pitää olla käyttöoikeus tiliin. Kortti on henkilökohtainen ja sitä voi käyttää vain kortinhaltija
Lue lisää Business Visa Debit-kortista täälläAvautuu uuteen ikkunaan.
First Cardin ominaisuuksia:
- Kaikki ostot ja nostot yhdellä koontilaskulla kuukausittain. Keskimääräinen maksuaika noin 30 päivää.
- Matkatili ja täydentävä matkavakuutus
- Kortin voi liittää mobiilimaksamiseen Apple ja Google Pay-palveluun
Lue lisää ja hae First Card-korttia täällä.Avautuu uuteen ikkunaan
- Onko yritykselle mahdollista saada kortti käteistalletuksia varten?
Talletuskortilla voi tehdä käteisen rahan euromääräisiä talletuksia Nordean tilille Automatia Oy:n TalletusOtto- ja OttoPlus -automaateissa Suomessa.
Voit myös tehdä käteistalletuksia yrityksen Business Visa Debit-kortilla.
Talletuskortin ominaisuudet:
- Yrityksen Talletuskorttia voi käyttää vain kotimaassa.
- Kortinhaltija voi tehdä talletuksen syöttämällä kortin automaatin korttiaukkoon ja näppäilemällä korttikohtaisen PIN-koodin automaattiin.
- Itsevalittu PIN ei ole mahdollinen, PIN toimitetaan aina postitse (ei tekstiviestitse).
- Kortin ainut toiminto on talletusmahdollisuus.
- Kortinhaltijan nimeä ei ole merkitty kortille, kuten maksukorteissa. Henkilö, jolle tilinomistaja kortin luovuttaa, täytyy olla hänen tuntemansa, ja tilinomistaja on velvollinen kertomaan talletuksen tehneen henkilön henkilötiedot pankille tietoa mahdollisesti pyytäessä.
- Kortin voimassaoloaika on 5 vuotta.
Talletuskortin saat tilattua soittamalla Nordea Business Centreen numeroon 0200 2121Avautuu uuteen ikkunaan (pvm/mpm). Huomioithan, että kortin voi tilata vain yrityksen edustaja.
- Miten teen korttireklamaation?
Voit tehdä korttireklamaation täyttämällä kotisivuiltamme löytyvän lomakkeenAvautuu uuteen ikkunaan. Lue reklamaatiolomake huolellisesti läpi ja liitä tarvittavat liitteet reklamaatioon. Mikäli reklamaatioon on tarpeellista liittää rikosilmoitus, tee se henkilökohtaisesti poliisilaitoksella tai poliisin verkkosivuilla.
Lähetä reklamaatio postitse lomakkeessa ilmoitettuun osoitteeseen. Vaihtoehtoisesti voit viedä reklamaation liitteineen lähimpään Nordean konttoriin. Emme voi vastaanottaa korttireklamaatiota verkkopankin postin kautta.
Ole tarvittaessa yhteydessä Nordea Business Centreen numeroon 0200 2121Avautuu uuteen ikkunaan (pvm/mpm). Varaa soittaessasi pankkitunnukset lähettyville.
- Miten kirjaudun Nordea Business Mastercard-verkkopalveluun?
Kortinhaltija voi seurata omia Nordea Business Mastercard korttitapahtumia NBMC-verkkopalvelussa, jos jokaisesta kortista tulee korttikohtainen lasku.
Palveluun kirjaudutaan omilla henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla (ei yrityksen tunnuksilla).
NBMC -verkkopalvelussa voit mm.
- seurata laskutettuja ja laskuttamattomia korttitapahtumia
- hakea laskuja laskuarkistosta
- siirtää tapahtumia Exceliin esim. matkalaskun tekoa varten,
- hakea tapahtumia toimialoittain ja/tai tietyllä aikavälillä
- olla turvallisen Asiakaspostin välityksellä yhteydessä Yrityskorttien asiakaspalveluun
Mikäli kortinhaltijalla ei ole henkilökohtaisia pankkitunnuksia tai yrityksen korteista tulee vain yksi lasku, saa tietoja kortista ja tapahtumista soittamalla Nordea Business Mastercard –asiakaspalveluun 0200 52300Avautuu uuteen ikkunaan (pvm/mpm) ma-pe 8-17.
Nordea Business Mastercard -verkkopalveluAvautuu uuteen ikkunaan
- Miten saan vahvistettua Nordea Business Mastercardilla tekemäni ostokset verkossa?
Vahvistat ostot verkossa helposti Nordean ID -sovelluksella tai tunnuslukulaitteella. Vaikka et olisi Nordean henkilöasiakas, saat meiltä verkossa tehtävien korttimaksujen tunnistamiseen Nordea ID -sovelluksen. Lue lisää korttien turvallisesta käytöstä.
- Miten muutan Nordea Business Mastercard laskujen osoitetta?
Saat muutettua Nordea Business Mastercard-kortin laskutusosoitetta soittamalla Nordea Business Centreen 0200 2121Avautuu uuteen ikkunaan (pvm/mpm). Voit myös ilmoittaa uuden laskutusosoitteen lähettämällä viestin yrityksen edustajan Omapostin kautta.
- Miten tarkistan Business Visa Debit -kortin PIN-koodin?
Kortinhaltija voi tarkistaa Business Visa Debit kortin pin-koodin henkilökohtaisesta verkkopankistaan kohdasta: Kortit > Business Visa Debit > Katso tunnusluku. Jos kortinhaltijalla ei ole henkilökohtaisia verkkopankkitunnuksia Nordeaan, voit pyytää pin-koodia Nordea Business Centrestä.
- Business Visa Debit-korttini pin-koodi meni lukkoon. Saanko sen auki?
Kortinhaltijan ja/tai yrityksen edustajan on mahdollista poistaa kortin lukituksen olemalla yhteydessä Nordea Business Centreen, varaathan henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset mukaan soittaessasi.
- Epäilen, että korttiani on käytetty väärin. Miten toimin?
Jos epäilet, että korttiasi on käytetty väärin, suosittelemme sulkemaan kortin välittömästi soittamalla 020 333Avautuu uuteen ikkunaan (pvm/mpm). Huomioithan, että sinulla 14 päivää aikaa tehdä korttireklamaatio alkaen siitä päivästä, kun tiliote/lasku on saapunut.
Lisäohjeita ja reklamaatiolomakkeen löydät täältä.Avautuu uuteen ikkunaan
Ole tarvittaessa yhteydessä Nordea Business Centreen numeroon 0200 2121Avautuu uuteen ikkunaan (pvm/mpm). Varaa soittaessasi pankkitunnukset lähettyville.
- Miten saan vaihdettua kortin ulkomaan rajoituksia?
Voit muuttaa Business Visa Debit-kortin ulkomaanrajoituksia kortinhaltijan henkilökohtaisesta verkkopankista, kohdasta: Kortit > Business Visa Debit > Maarajaus tai Nordea Business-verkkopankissa Talous > Kortit . Jos kortinhaltijalla ei ole henkilökohtaisia verkkopankkitunnuksia Nordeaan, kortinhaltija voi muuttaa maarajoituksia soittamalla Nordea Business Centreen 0200 2121 (pvm/mpm).
Jos sinulla on käytössä First Card -kortti, voit muuttaa maarajausta First Card -sovelluksessa tai Kortinhaltijan verkkopalvelussa.
- Mistä saan muutettua korttini internetkäyttöä?
Verkko-ostokset onnistuvat Business Visa Debit -kortilla, kun lisäät korttiisi internet-maksamisen. Tämän maksuttoman valinnan teet helposti:
- itse henkilökohtaisessa mobiilipankissa kortin asetuksista
- itse henkilökohtaisessa verkkopankissa kohdassa Kortit
- yrityksen Nordea Business -verkkopankissa
- soittamalla Nordea Asiakaspalveluun ja tunnistautumalla pankkitunnuksillasi
Verkko-ostokset vahvistat helposti Nordean ID -sovelluksella. Vaikka et olisi Nordean henkilöasiakas, saat meiltä verkossa tehtävien korttimaksujen tunnistamiseen Nordea ID -sovelluksen.
First Card ja Nordea Business Mastercard -korteissa verkkomaksaminen on oletuksena käytössä.
- Korttini voimassaoloaika on umpeutumassa, tuleeko uusi automaattisesti?
Kortti uusiutuu automaattisesti, ja se toimitetaan edellisen kortin viimeisen voimassaolo kuukauden aikana.
- Miksen näe kaikkia yrityksen kortteja yrityksen verkkopankissa?
Kortinhaltija näkee Business Visa Debit kortin henkilökohtaisessa verkkopankissaan. Business Visa Debit -kortit näkyvät myös Nordea Business -verkkopankissa.
Nordea Business Mastercard -kortinhaltija voi seurata omia korttitapahtumia NBMC – verkkopalvelussa, jos jokaisesta kortista tulee korttikohtainen lasku.
Verkkopalveluun kirjaudutaan nordea.fi:n etusivulta 'Kirjaudu' -valikosta valitsemalla 'Yritysasiakas' ja 'NBMC-verkkopalvelu'. Palveluun kirjaudutaan omilla henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla (ei yrityksen tunnuksilla).
First Card -kortinhaltija voi seurata korttitapahtumiaan First Card -sovelluksessa ja Kortinhaltijan verkkopalvelussa. Sovellus ladataan älypuhelimen sovelluskaupasta. Kortinhaltijan verkkopalveluun kirjaudutaan osoitteesta firstcard.fiAvautuu uuteen ikkunaan
- Apple Pay
Voit käyttää Nordean yrityskortteja Apple Pay-sovelluksessa. Lisätietoja sovelluksesta löydät täältä.Avautuu uuteen ikkunaan
- Google Pay
Voit käyttää Nordean yrityskortteja Google Pay-sovelluksessa. Lisätietoja Google Paystä löydät tästä.Avautuu uuteen ikkunaan
- Muita kysymyksiä First Cardiin liittyen?
Lisää kysymyksiä ja vastauksia löydät First Cardin omilta verkkosivuilta. Siirry sivulle klikkaamalla tästäAvautuu uuteen ikkunaan.
- Mikä on kortin toimitusaika?
Kortin toimitusaika on tilauksen jälkeen noin 1-2 viikkoa. Kortti ja PIN-koodi toimitetaan erikseen sovitulla tavalla.
Business Visa Debit -kortti näkyy kortinhaltijan verkkopankissa, kun kortti on luovutettu pankista postin toimitettavaksi.