Hoidat pankkiasiasi helposti ja turvallisesti

Kehitämme verkkopankkia yhdessä asiakkaidemme kanssa. Kerro omat  kehitysideasi - ne pääset antamaan verkkopankin Palaute-kohdassa. 

  • Hoidat kaikki pankkiasiasi verkkopankissa. Kuitenkin joissakin kohdissa ohjaamme sinut vielä toistaiseksi vanhaan verkkopankkiin. 
  • Sivuilla liikkuminen on helppoa. Näet heti yhteenvetosivulla pankkiasiasi yhdellä silmäyksellä ja pääset eteenpäin entistä vähemmillä klikkauksilla.
  • Verkkopankkiin kirjaudut Nordea ID -sovelluksella, Nordea ID -laitteella tai  tunnuslukulaitteella. Lue aina huolellisesti, mitä Nordea ID -sovellus pyytää sinua vahvistamaan.

Hups! Jos haluat nähdä tällaista sisältöä, hyväksy ensin Nordean markkinointievästeet

Kirjautuminen ja käyttö
Palvelut
Ehdot ja hinnat

Käyttöönotto

Tarvitset käyttäjätunnuksen sekä Nordea ID -sovelluksen, Nordea ID -laitteen tai tunnuslukulaitteen

Verkkopankki toimii netissä ja sinne pääset nordea.fi/verkkopankki-osoitteesta. Verkkopankkiin kirjaudut entistäkin turvallisemmin. 

Tarvitset vain internet-yhteyden, Nordean käyttäjätunnuksen ja joko älypuhelimessa toimivan Nordea ID -sovelluksen, Nordea ID -laitteen tai tunnuslukulaitteen. Kaikki täyttävät viimeisimmät turvallisuusvaatimukset. 

Käyttäessäsi Nordea ID -sovellusta riittää, että muistat PIN-koodisi. Sovellus laskee taustalla kertakäyttöisiä tunnuslukuja ja välittää ne suojatusti pankille.  Nordea ID -laite ja tunnuslukulaite puolestaan ovat kevyitä, pienikokoisia ja kulkevat kätevästi mukana esimerkiksi lompakon korttitaskussa. Myös näiden käyttö on suojattu PIN-koodilla. 

Katso ohjeet, kuinka otat käyttöön palveluihin kirjautumiseen tarvittavat käyttäjätunnuksen ja Nordea ID -sovelluksen, Nordea ID -laitteen tai tunnuslukulaitteen. 

Lue lisää Nordea ID -sovelluksesta ja sen käyttöönotosta

Lue lisää Nordea ID -laitteesta tai tunnuslukulaitteesta ja niiden käyttöönotosta

Teknistä tietoa

Tarvitset verkkopankin käyttöä varten internet-selaimen, esimerkiksi Chrome-, Firefox-, Edge- tai Safari-selaimen.

Internet Explorerin vanhempia versioita ei enää tueta turvallisuussyistä. Siksi pyydämme sinua päivittämään uusimpaan versioon tai vaihtamaan toiseen selaimeen. Suosittelemme, että päivität laitteeseesi uusimman käyttöjärjestelmän tai käytät jatkossa uusinta Google Chrome-, Firefox-, Microsoft Edge- tai Safari-versiota, kun käytät verkkopalvelujamme.

Selain ja käyttöjärjestelmä 

Selaimesi on se ohjelma, jolla pääset katsomaan kotisivuja. Verkkopankkia voi käyttää seuraavilla käyttöjärjestelmillä ja selaimilla: 

Windows 8, Windows 10
Selain
Firefox uusin versio
Google Chrome uusin versio
Microsoft Edge uusin versio

Apple macOS 11 tai iOS 12 tai uudempi
Selain
Safari
Firefox uusin versio
Google Chrome uusin versio
Linux Ubuntu, uusin versio
Selain
Firefox uusin versio

Pop-up-ikkunat

Jotkut verkkopankin palvelut, kuten kortin liittäminen verkkokäyttöön ja Markkinatiedot, vaativat ponnahdusikkunoiden sallimisen. Verkkopankin tukemissa selaimissa ponnahdusikkunat sallitaan seuraavilla asetuksella:

Google Chrome

Asetukset > Lisäasetukset > Tietosuoja ja suojaus > Sivustoasetukset > Pop up.

Microsoft Edge

Asetukset > Tietosuoja ja suojaus > Salli Pop up ikkunat.

Jos haluat sallia ponnahdusikkunat vain tietyillä sivustoilla, valitse Lisäasetukset > Sivustoasetukset.

Mozilla Firefox, uusin versio

  1. Valitse työkaluriviltä Työkalut (Tools) -> Asetukset (Settings)
  2. Valitse välilehti Sisältö (Content)
  3. Poista valinta "Estä ponnahdusikkunat" (Block pop-up windows) selailun ajaksi
Safari
  1. Avaa "Safari"–valikko ja klikkaa "Preferences./ Asetukset…"
  2. Klikkaa Security/Suojaus-välilehteä
  3. Poista Web Content/Verkkosisältö-otsikon alla merkitty "Block pop-up windows/Estä ponnahdusikkunat" -valinta
  4. Sulje ikkuna

Jos sinulla on ongelmia pääsyssä Nordean digitaalisiin palveluihin

  • päivitä virustorjuntaohjelma ja käyttämäsi selain uusimpaan versioon
  • varmista, että virustorjuntaohjelma ja selain sallivat pääsyn Nordean verkkosivuille.

Mikä on välimuisti eli cache?

Selainohjelmissa on käytössä välimuisti eli cache, johon yhteyden aikana haetut sivut tallentuvat. Myös verkkopankin sivut voivat tallentua välimuistiin. Jos käytät tietokonetta, jolla on myös muita käyttäjiä, (esimerkiksi työpaikalla ja kirjastossa), tulee välimuisti tyhjentää verkkopankin käytön jälkeen.

Verkkopankin sivut on salakirjoitettu SSL-salauksella. Voit määritellä selaimen asetuksiin, etteivät verkkopankin salatut sivut tallennu selaimen välimuistiin eikä kiintolevylle.

Voit tyhjentää välimuistin (cache) selaimen asetuksissa: työkalut -> internet-asetukset. tyhjennys poistaa välimuistista myös kaikki muut Internetistä hakemasi sivut.

Tyhjennä välimuisti aina, kun olet käyttänyt verkkopankkia yhteiskäyttöisellä tietokoneella. Kun laite on vain sinun omassa käytössäsi, ei välimuistin tyhjentäminen ole tarpeen.

Usein käytettyjä palveluita

Tilit

Näet sekä henkilökohtaiset että yrityksesi tilit verkkopankissa; näet kaikki tilit, joihin sinulla on käyttöoikeudet. Voit vaihtaa näkymän henkilökohtaisista tileistä yrityksen tileihin napauttamalla omaa nimeäsi sivun oikeassa yläkulmassa.

Tiliotteet

Tiliotteet saat Talous-välilehdeltä Tilit ja tapahtumat -kohdasta. Valitse tili, jolloin linkki tiliotteisiin näkyy tilivalikon alla.

Voit viedä tilitapahtumia esim. Exceliin. Löydät latauspainikkeen tulosta-painikkeen vierestä Tilit ja tapahtumat -osiosta valittuasi haluamasi tilin.

Tilille annat nimen Talous-välilehden Tilit ja tapahtumat -kohdassa valitsemalla tili, jolle haluat antaa nimen. Muista tallentaa tekemäsi muutokset.

Verkkotapaaminen

Verkkotapaamiseen pääset osallistumaan Tuki -välilehdeltä. Voit lisätä liitetiedostoja neuvojalle lähettämiisi viesteihin Uusi viesti -näytöllä kohdassa lisää liitetiedosto. Sopimukset allekirjoitat Profiilin alta kohdasta Asiakirjat > Allekirjoita sopimukset ja asiakirjat.

Kun sinulla on kysyttävää pankkiasioistasi, neuvojamme vastaavat kysymyksiisi nopeimmin chatissa.

Maksunsaajaluettelo

Verkkopankin ja mobiilipankin maksunsaajaluettelot ovat keskenään samat ja niihin tehdyt muutokset päivittyvät kumpaankin.

Kirjaamme sinut automaattisesti ulos verkkopankista, jos et ole käyttänyt sitä 5 minuuttiin.

Tule asiakkaaksi verkossa

Tule asiakkaaksi verkossa

Ota yhteyttä meihin

Private Banking -asiakkaaksi?

0800 19 89 89 (pvm/mpm*)

*paikallisverkkomaksu/matkapuhelinmaksu