Kom igång med Nordea Mobile

Mobilbanken har fler funktioner som hjälper dig att få koll på din ekonomi. En modern app för dina dagliga bankärenden som du alltid har till hands.

Så här gör Nordea Mobile din vardag enklare

Du kan kolla kontotransaktioner, betala räkningar och förvalta dina placeringar. Du kan ansöka om bostadslån och delta i onlinemöten. Det gör du tryggt med kodappen eller kodkalkylatorn.

Behändiga funktioner  

  • Du betalar fakturorna lätt och snabbt genom att läsa av dem eller med virtuell streckkod. 
  • På fliken Få koll ser du automatiskt sammansatta uppgifter om dina månatliga inkomster och utgifter. Utgifterna och inkomsterna delas in i olika kategorier för att du ska få en bättre överblick över din ekonomi. Det går att kategorisera inkomsterna och utgifterna endast via mobilbanken.
  • Du kan ansöka om bostadslån och om ditt bostadslån har Flexamortering kan du enkelt använda den i mobilbanken. I mobilbanken kan du dessutom ansöka om ändringar i bostadslånet.
  • Du kan sköta dina kortärenden, bland annat spärra ditt kort enkelt, kolla kortets pinkod och aktivera internetbetalningar. 

Tips för användningen 

  • Du kan logga in i mobilbanken också med fingeravtryck eller ansiktsigenkänning. 
  • Med knappen Ändra nertill på förstasidan kan du anpassa innehållet på starskärmen efter ditt tycke. 
  • Du kan ändra ordningen på olika avsnitt genom att dra och släppa.  
  • Du kan sköta så gott som alla dagliga bankärenden i mobilbanken som du alltid har med dig på din smarttelefon. Vissa ärenden, såsom att öppna konto, kan du tillsvidare sköta bara i nätbanken som fungerar i webbläsaren och som du även kan använda med dator.  
  • Enklast kontaktar du kundtjänsten via mobilbanken. Då du redan har identifierat dig får du service snabbare.
  • Observera att mobilbanksappen loggar ut användaren automatiskt efter 5 minuter om appen inte används.

Nedan presenteras de nya funktionerna i mobilbanken Nordea Mobile

Vi utvecklar ständigt Nordea Mobile för att den ska möta våra kunders behov på bästa möjliga sätt.

Spärra användningen av kortet tillfälligt eller helt

Om du tappar bort ditt kort kan du snabbt spärra det i den nya mobilbanken. Om du senare hittar kortet kan du enkelt aktivera det i appen. Om ditt kort blir stulet, stäng kortet. På så sätt spärrar du användningen av kortet helt och kan samtidigt beställa ett nytt kort.

Betala en faktura eller gör en girering

Du betalar fakturorna enkelt med mobilens kamera eller gör gireringarna med en snabbvalstangent på startsidan av appen.

Delta i ett onlinemöte

Du kan ansluta dig till ett bokat möte med mobilen och också kontakta oss direkt via appens chatt.

Förutsättningar för användningen av appen

Förutsättningar för användningen av appen

Om du använder en Android-enhet kan du ladda ned appen Nordea Mobile i appbutiken Google Play. Appen är avsedd för Androids operativsystem 5.0 eller en nyare version.

Använder du iOS kan du ladda appen Nordea Mobile i App Store. Appen är avsedd för operativsystemet iOS 12.0 eller en nyare version.

Annat som du behöver:

  • Nätbanksavtal 
  • Avtal om tjänster som används med bankkoder (kunden ska ha fyllt 15 år)
  • Du kan skaffa bankkoder genom att fylla i blanketten för att bli kund på nätet (nordea.fi/sv/privat/bli-kund/)
Priser och villkor
Frågor och svar

Vill du bli Private Banking-kund?  

Kontakta oss

0200 5000 (lna/msa*)

* lokalnätsavgift/mobilsamtalsavgift