Kortin sulkeminen verkossa tai korttien sulkupalvelussa
Jos korttisi katoaa, varastetaan, se jää ulkomailla automaattiin tai huomaat tapahtumia, joita et tunnista, sulje korttisi välittömästi.
Miten suljen maksukortin?
- Helpoiten suljet korttisi Nordean mobiili- tai verkkopankissa. Voit estää kortin käytön väliaikaisesti tai sulkea kortin pysyvästi. Jos epäilet kortin väärinkäyttöä, sulje kortti pysyvästi. Jos suljet kortin pysyvästi, saat automaattisesti uuden kortin.
Mobiilipankissa valitse korttisi > klikkaa Turvallisuus. Sulje kortti väliaikaisesti kytkemällä se pois käytöstä tai sulje kortti pysyvästi.
Verkkopankissa valitse Talous > Kortit > valitse korttisi > klikkaa Kortin sulkeminen. - Soittamalla sulkupalveluun 020 333Avautuu uuteen ikkunaan kotimaasta / +358 20 333Avautuu uuteen ikkunaan ulkomailta (pvm/mpm*) 24h/vrk. *paikallisverkkomaksu/matkapuhelinmaksu
Kun olet ilmoittanut korttisi kadonneeksi tai varastetuksi, on tärkeää seurata pankki-ja/tai luottotilisi tapahtumia. Mikäli huomaat veloituksia, joita et ole tehnyt itse, tee niistä viipymättä korttireklamaatio Nordeaan. Vain kortilta veloitettuja tapahtumia voi reklamoida, katevaraus ei oikeuta reklamaation tekoon.