Tileihin liittynyt tekninen häiriö mobiili- ja verkkopankissa

2.5.2024  Palvelussamme esiintyi tiistaina 16.4.2024 aamupäivällä inhimillisen virheen seurauksena aiheutunut tekninen häiriö, jonka aikana pienellä osalla asiakkaistamme on voinut olla mahdollisuus nähdä mobiili- ja verkkopankissa tilejä, joita heidän ei olisi pitänyt nähdä. 

Olemme lähettäneet viikolla 18 erillisen, tietosuojasääntelyn mukaisen ilmoituksen niille asiakkaille, joita asia koskee.

Tilin nähneet henkilöt ovat joko olleet tilin avaajina tai heillä on käyttöoikeus tiliin, mutta kyseisen tilin ei kuuluisi näkyä heidän mobiili- ja verkkopankissaan. Tilin nähnyt henkilö ei ole voinut tehdä tililtä maksuja tai tilisiirtoja. Tilillä olleet rahat ovat olleet turvassa koko ajan.

Olemme todella pahoillamme tapahtuneesta. 

Häiriötilanteet pankkipalveluissa

Kehitämme jatkuvasti palveluitamme, jotta sinä voit käyttää pankkipalveluita sujuvasti ja turvallisesti. Ajoittain kehitystyö vaatii huoltokatkon palveluissamme. Pyrimme aina minimoimaan asiakkaillemme aiheutuvan haitan, ja viestimme tilanteista häiriön vaatimalla tavalla.

Tältä sivulta löydät tietoa suunnitelluista huoltokatkoksista sekä muista häiriötilanteista.

Miten tiedotamme häiriötilanteista?

Suunnitellut huoltotoimet: Suunnittelemme pankkipalveluiden säännölliset huoltotyöt aina huolellisesti etukäteen ja tiedotamme tulevista huoltotoimien aiheuttamista katkoista tällä sivulla. Huoltotoimien laajuudesta riippuen​, tiedotamme tulevista palvelukatkoista myös muilla tavoin.

Yllättävät häiriöt pankkipalveluissa: Tiedotamme yllättävistä häiriöistä ensisijaisesti siinä palvelussa, jota häiriö koskee - esimerkiksi mobiilipankin ja verkkopankin kirjautumissivulla.​​ Tiedotamme häiriötilanteista ja niiden korjauksesta laajasti myös sosiaalisen median kanavissamme: X (entinen Twitter)Avautuu uuteen ikkunaan ja FacebookAvautuu uuteen ikkunaan.  

Miten toimia, jos koet häiriöitä pankkipalveluissa?

Mikäli huomaat häiriön Nordean pankkipalveluissa, seuraa tiedotuksia tällä sivulla ja Nordean sosiaalisen median kanavissa. Tiedotamme häiriöstä myös häiriön kohteena olevassa palvelussa.

Huomioithan, että asiakaspalvelumme saattaa ruuhkautua häiriötilanteissa. Seuraathan siis ensisijaisesti infoa digitaalisissa kanavissamme.