Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Usein kysytyt yrityksen verkkopankki ja mobiilipankki

Verkkopankki kysymykset ja vastaukset

1. Miten saan yritykselle verkkopankin?

Voit avata yritykselle verkkopankin puhelimitse, kun sinulla on yrityksessä edustamisoikeus ja käytössäsi on henkilökohtaiset pankkitunnukset. Soita Nordea Business Centreen 0200 2121 (pvm/mpm).

2. En pääse kirjautumaan verkkopankkiin, mitä teen?

Suosittelemme aina kirjautumaan Nordea.fi-sivujen kautta > Kirjaudu > Yritysasiakkaan verkkopankki. Jos käytät mobiililaitetta, lataathan myös erikseen yritysasiakkaille tarkoitetun Nordea Business Fi- yrityksen mobiilipankki-sovelluksen. 

Mikäli kirjautumisessa on edelleen ongelmia, ota yhteyttä Nordea Business Centreen 0200 2121 (pvm/mpm). Huomioithan, että sinun tulee tunnistautua henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla soittaessasi.

3. Voinko hoitaa pankkiasiointini kokonaan Nordea Busineksessä?

Nordea Businesta kehitetään jatkuvasti ja osa nykyisistä toiminnoista on käytettävissä tällä hetkellä vain Classic-verkkopankin puolella, johon pääset suoraan Nordea Busineksen Yhteenveto-sivun kautta. Kaikki palvelut siirtyvät osaksi Nordea Business-verkkopankkia kesän 2020 aikana.

4. Mistä löydän tiliotteeni?

Tiliotteet löytyvät Nordea Business-verkkopankin Talous-välilehdeltä ”Aineistot”-sivulta.

5. Kuinka suuren summan Nordea Business-verkkopankissa voi maksaa vuorokaudessa?

Nordea Business -verkkopankin päiväkohtainen maksuraja on toistaiseksi 84, 094€.

6. Mistä saan lisätietoa Nordea Business-verkkopankin toiminnallisuuksista?

Löydät lisätietoa Nordea Busineksen ajankohtaisimmista asioista Nordea Busineksen päävalikosta kohdasta ”Ohje ja tuki”> Usein kysytyt kysymykset.

7. Miten voin lähettää verkkopankista viestin?

Nordea Business-verkkopankissa viestin voi lähettää sivun oikeasta yläreunasta kirjekuori-ikonia painamalla.

8. Miten saan kuitin verkkopankissa tehdystä maksusta?

Voit tulostaa tilille kirjatun tapahtuman Nordea Business-verkkopankissa Talous -välilehdeltä kohdasta ”Tilit ja tapahtumat”. Valitse haluamasi tili ja tapahtuma, jonka haluat tulostaa > Napauta ”Tulosta”-ikonia ruudun oikeasta yläkulmasta.

9. Verkkopankkini meni lukkoon, saanko sitä auki?

Yrityksen edustaja saa verkkopankin lukituksen avattua soittamalla henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tunnistautuneena Nordea Business Centreen 0200 2121 (pvm/mpm). Verkkopankin lukitus aukeaa kuitenkin automaattisesti seuraavana pankkipäivänä.

10. Miten saan tehtyä verkkopankissa pikasiirron?

Nordea Business-verkkopankissa ei ole mahdollista tehdä pikasiirtoa. Yrityksen edustajan on mahdollista tehdä pikasiirto yrityksen tililtä soittamalla Nordea Business Centreen 0200 2121 (pvm/mpm). Varaathan henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset mukaan soittaessasi. 

Corporate Netbankista voit tehdä pikasiirron. ’’Tee maksu’’ osiossa valitse maksutyypiksi: Euromaksu ja maksutavaksi: Pikamaksu

11. Miten saan PIN-koodin lukituksen pois Corporate Netbankista?

Kun Corporate Netbankin pin-koodi on lukkiutunut ja kyseisen käyttäjän puk-koodi ei ole tallessa, käyttäjä saa tilattua uuden pin ja puk-koodin Nordea Business Centrestä 0200 2121 (pvm/mpm). Varaathan henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset mukaan soittaessasi.

Tunnistautuminen kysymykset ja vastaukset

1. Miten tunnistaudun Nordea Business -verkkopankkiin?

Nordean Business-verkkopankkiin tunnistaudutaan tunnuslukusovelluksella tai tunnuslukulaitteella.

2. Miten tunnistaudun yrityksen mobiilipankkiin?

Yrityksen mobiilipankkiin tunnistaudutaan ensimmäisellä kertaa tunnuslukusovelluksella. Myöhemmin tunnistautuminen onnistuu helposti myös sormenjälkitunnistuksella tai kasvojentunnistuksella, mikäli mobiililaite tukee kyseistä toiminnallisuutta.

3. Miten saan uuden eID-kortin?

Corporate Netbankin pääkäyttäjä voi tilata uuden eID kortin ja kortinlukijan käyttäjälle Yrityksen verkkopankin hallinnoinnin kautta.

Mobiilipankki kysymykset ja vastaukset

1. Miten voin käyttää yrityksen tiliä mobiilipankissa?

Nordean Yrityksen mobiilipankilla hoidat yrityksesi päivittäiset pankkiasiat kätevästi missä ja milloin vain. Yrityksen mobiilipankki on tarkoitettu Nordea Business-verkkopankkiasiakkaille.

Voit hallita yrityksen tilejä ’’Yritysten Mobiilipankki’’- sovelluksessa, pelkkä ’’Mobiilipankki’’- sovellus on tarkoitettu vain henkilöasiakkaiden käyttöön. Saat sovelluksen ladattua mobiililaitteesi sovelluskaupasta. Kirjautumiseen tarvitset Yrityksen verkkopankin käyttäjätunnus sekä tunnuslukusovelluksen. Lisätietoja: Nordea Business Mobile

Kun yrityksesi/yhteisösi asioi pankin kanssa, tulee meidän tunnistaa yrityksen/yhteisön edustaja pankkitunnuksilla. Jos yritystäsi/yhteisöäsi saa edustaa useampi henkilö yhdessä, pankki tarvitsee pankin kanssa tehtäviin toimiin vahvistuksen ja suostumuksen kaikilta yhteisön edustajilta.