Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Usein kysytyt pankkitunnukset ja tunnuslukusovellus

Kysymykset ja vastaukset

1. Miten saan tunnuslukusovelluksen yritykselleni?

Tunnuslukusovellus on ladattavissa mobiililaitteesi sovelluskaupassa. Tunnuslukusovellus toimii iPhone, Android ja Windows Phone-puhelimilla sekä iPad ja Android tableteilla. Voit käyttää samaa tunnuslukusovellusta sekä henkilö- että yritysasiakkaana, sinun tulee vain lisätä sovellukselle toiseksi käyttäjäksi yrityksesi. Tätä varten tarvitset aktivointikoodin ja väliaikaisen pin-koodin. Yrityksen edustaja saa ne helpoiten soittamalla Nordea Business Centreen numeroon 0200 2121, missä tunnistamme hänet henkilökohtaisen tunnuslukusovelluksen avulla.

Kun olet saanut aktivointikoodin ja väliaikaisen pin-koodin, pääset lisäämään yrityksen käyttäjäksi sovellukselle seuraavalla tavalla:

  1. Avaa sovellus ja klikkaa valikkoa ylä- tai alakulmasta.
  2. Valitse "Käyttäjäasetukset".
  3. Valitse "lisää" tai "+".
  4. Valitse Nordea Suomi.
  5. Valitse kieli.
  6. Aloita käyttäjän lisääminen seuraamalla sovelluksessa näkyviä ohjeita. 

Huomaathan, että aktivointikoodi on kertakäyttöinen, joten sinun tulee tehdä tunnuslukusovelluksen aktivointi kerralla loppuun. Ethän siis syötä aktivointikoodia sovellukselle, ennen kuin olet saanut väliaikaisen pin-koodin. Jos saamanne koodit eivät enää toimi, teidän tulee tilata uudet tunnukset soittamalla Nordea Business Centreen 0200 2121. 

Tunnusluvut-sovellus on laitekohtainen, jos mobiililaitteenne vaihtuu, aktivoiminen tulee tehdä uudestaan uudelle mobiililaitteelle. 

Lue lisää tunnuslukusovelluksesta täältäAvautuu uuteen ikkunaan

2. Miten käytän tunnuslukusovellusta Offline-tilassa?

Voit käyttää tunnuslukusovellusta myös Offline-tilassa, yrityksen verkkopankin kirjautumissivulta sinun tulee ensin valita TunnuslukusovellusMobiililaite Offline-tilassa.

  1. Avaa Nordea Tunnusluvut -sovellus mobiililaitteessasi.
  2. Aktivoi Offline-tila.
  3. Valitse ”Kirjaudu sisään - LOGIN”.
  4. Anna PIN-koodisi sovellukseen ja paina Seuraava.
  5. Tunnuslukusovellus laskee sinulle tunnusluvun.
  6. Anna käyttäjätunnus ja tunnusluku kirjautumissivulle. Jatka napauttamalla OK-painiketta
3. Olen unohtanut tunnuslukusovelluksen pin-koodin.

Tunnuslukusovelluksen pin-koodia emme pysty tarkistamaan tai resetoimaan. Jos olette unohtaneet käyttäjän pin-koodin, tulee sovellukseen luoda kokonaan uusi käyttäjä. 

4. Otin tunnuslukusovelluksen käyttöön, miten vahvistan jatkossa maksut?

Maksun vahvistus vaiheessa teidän tulee avata tunnusluvutsovellus, jolloin sovellus pyytää automaattisesti samaa pin-koodia, mitä käytätte kirjautuessa verkkopankkiin sisään.  Jos teillä on useampi käyttäjä luotu tunnusluvutsovellukseen, muista valita sovelluksen alkunäytöltä, käyttäjä millä olet kirjautunut verkkopankkiin. 

5. Tunnuslukusovellus ilmoittaa"Tunnuslukusovellus valmiina käytettäväksi" eikä kirjautumispyyntöä tule. Mitä teen?

Jos olette luoneet useamman käyttäjän tunnusluvut sovellukseen, tulee teidän sovelluksen aloitusnäytöltä, jossa lukee ''Tunnusluvutsovellus on valmiina käytettäväksi'' valita käyttäjä, jolla haluatte kirjautua. Aloitusnäytöllä näkyy aina edellinen käyttäjä, jolla olette kirjautuneet sisään, sitä painamalla pääsette valitsemaan muista käyttäjistä, joita sovellukseen on luotu.

Jos kirjaudut verkkopankkiin mobiililaitteella, muistathan käyttää ’’Yritysten Mobiilipankki’’-sovellusta, pelkkä ’’Mobiilipankki’’-sovellus on tarkoitettu vain henkilöasiakkaiden käyttöön. 

6. Miten poistan käyttäjän tunnuslukusovelluksesta?

Yrityksen edustaja voi pyytää käyttäjän poistoa tunnusluvutsovelluksesta soittamalla Nordea Business Centreen 0200 2121 (pvm/mpm), varaathan henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset mukaan soittaessasi. 

7. Saanko tunnuslukulaitteen yritykselleni?

Voit tilata tunnuslukulaitteen yrityksen verkkopankkiin lähettämällä viestin yrityksen edustajan tai yrityksen verkkopankista, tai soittamalla Nordea Business Centreen 0200 2121 (pvm/mpm). 

8. Miten saan yritykselle verkkopankin?

Voit avata yrityksellesi verkkopankin puhelintapaamisessa. Saat ajan tapaamiseen varattua Nordea Business Centrestä 0200 2121 (pvm/mpm). 

9. Voiko tunnuslukusovelluksen aktivoida useampaan laitteeseen?

Voit aktivoida yhden Nordea Business -käyttäjän useampaan tunnuslukusovellukseen. Koodit ovat kertakäyttöisiä, eli jokaista laitetta varten tarvitset uudet koodit. 

Kun yrityksesi/yhteisösi asioi pankin kanssa, tulee meidän tunnistaa yrityksen/yhteisön edustaja pankkitunnuksilla. Jos yritystäsi/yhteisöäsi saa edustaa useampi henkilö yhdessä, pankki tarvitsee pankin kanssa tehtäviin toimiin vahvistuksen ja suostumuksen kaikilta yhteisön edustajilta.