Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Usein kysytyt pankkitunnukset ja tunnuslukusovellus

Kysymykset ja vastaukset

1. Miten saan tunnuslukusovelluksen yritykselleni?

Tunnuslukusovellus on ladattavissa mobiililaitteesi sovelluskaupassa. Tunnuslukusovellus toimii iPhone, Android ja Windows Phone-puhelimilla sekä iPad ja Android tableteilla. Voit käyttää samaa tunnuslukusovellusta sekä henkilö- että yritysasiakkaana, sinun tulee vain lisätä sovellukselle toiseksi käyttäjäksi yrityksesi. Tätä varten tarvitset aktivointikoodin ja väliaikaisen pin-koodin. Yrityksen edustaja saa ne helpoiten soittamalla Nordea Business Centreen numeroon 0200 2121, missä tunnistamme hänet henkilökohtaisen tunnuslukusovelluksen avulla.

Voit myös tilata koodit itse yrityksen verkkopankista kohdasta Asetukset -> Pankkitunnukset -> Ota Nordea Tunnusluvut-sovellus käyttöön. Tällöin saat aktivointikoodin verkkopankkiin ja väliaikaisen pin-koodin postitse yrityksen osoitteeseen muutamassa päivässä.

Kun olet saanut aktivointikoodin ja väliaikaisen pin-koodin, pääset lisäämään yrityksen käyttäjäksi sovellukselle seuraavalla tavalla:

  1. Avaa sovellus ja klikkaa valikkoa ylä- tai alakulmasta.
  2. Valitse "Käyttäjäasetukset".
  3. Valitse "lisää" tai "+".
  4. Valitse Nordea Suomi.
  5. Valitse kieli.
  6. Aloita käyttäjän lisääminen seuraamalla sovelluksessa näkyviä ohjeita. Ethän tilaa tässä vaiheessa aktivointikoodeja enää uudelleen verkkopankista, vaikka tunnuslukusovellus näin neuvoisi.

Huomaathan, että aktivointikoodi on kertakäyttöinen, joten sinun tulee tehdä tunnuslukusovelluksen aktivointi kerralla loppuun. Ethän siis syötä aktivointikoodia sovellukselle, ennen kuin olet saanut väliaikaisen pin-koodin. Jos saamanne koodit eivät enää toimi, teidän tulee tilata uudet tunnukset sovelluksen aktivointiin Classic verkkopankista. 

Tunnusluvut-sovellus on laitekohtainen, jos mobiililaitteenne vaihtuu, aktivoiminen tulee tehdä uudestaan uudelle mobiililaitteelle. 

Lue lisää täältä

2. Miten käytän tunnuslukusovellusta Offline-tilassa?

Voit käyttää tunnusluvutsovellusta myös Offline-tilassa, Classic-verkkopankin kirjautumissivulta teidän tulee ensin valita TunnuslukusovellusMobiililaite Offline-tilassa.

  1. Avaa Nordea Tunnusluvut -sovellus mobiililaitteessasi.
  2. Aktivoi Offline-tila.
  3. Valitse ”Kirjaudu sisään - LOGIN”.
  4. Anna PIN-koodisi sovellukseen ja paina Seuraava.
  5. Tunnuslukusovellus laskee sinulle tunnusluvun.
  6. Anna käyttäjätunnus ja tunnusluku kirjautumissivulle. Jatka napauttamalla OK-painiketta
3. Olen unohtanut tunnuslukusovelluksen pin-koodin.

Tunnuslukusovelluksen pin-koodia emme pysty tarkistamaan tai resetoimaan. Jos olette unohtaneet käyttäjän pin-koodin, tulee sovellukseen luoda kokonaan uusi käyttäjä. 

4. Otin tunnuslukusovelluksen käyttöön, miten vahvistan jatkossa maksut?

Maksun vahvistus vaiheessa teidän tulee avata tunnusluvutsovellus, jolloin sovellus pyytää automaattisesti samaa pin-koodia, mitä käytätte kirjautuessa verkkopankkiin sisään.  Jos teillä on useampi käyttäjä luotu tunnusluvutsovellukseen, muista valita sovelluksen alkunäytöltä, käyttäjä millä olet kirjautunut verkkopankkiin. 

5. Tunnuslukusovellus ilmoittaa"Tunnuslukusovellus valmiina käytettäväksi" eikä kirjautumispyyntöä tule. Mitä teen?

Jos olette luoneet useamman käyttäjän tunnusluvut sovellukseen, tulee teidän sovelluksen aloitusnäytöltä, jossa lukee ''Tunnusluvutsovellus on valmiina käytettäväksi'' valita käyttäjä, jolla haluatte kirjautua. Aloitusnäytöllä näkyy aina edellinen käyttäjä, jolla olette kirjautuneet sisään, sitä painamalla pääsette valitsemaan muista käyttäjistä, joita sovellukseen on luotu.

Jos kirjaudut verkkopankkiin mobiililaitteella, muistathan käyttää ’’Yritysten Mobiilipankki’’-sovellusta, pelkkä ’’Mobiilipankki’’-sovellus on tarkoitettu vain henkilöasiakkaiden käyttöön. 

6. Miten poistan käyttäjän tunnuslukusovelluksesta?

Yrityksen edustaja voi pyytää käyttäjän poistoa tunnusluvutsovelluksesta soittamalla Nordea Business Centreen 0200 2121 (pvm/mpm), varaathan henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset mukaan soittaessasi. 

7. Saanko tunnuslukulaitteen yritykselleni?

Voit tilata tunnuslukulaitteen yrityksen verkkopankkiin lähettämällä viestin yrityksen edustajan tai yrityksen verkkopankista, tai soittamalla Nordea Business Centreen 0200 2121 (pvm/mpm). 

8. Mitä teen, kun tunnuslukutaulukon käyttö loppuu?

Tunnuslukutaulukon korvaa tunnuslukusovellus ja tunnuslukulaite. Tunnusluvutsovelluksen voit aktivoida yrityksen Classic verkkopankista kohdasta: Asetukset > Pankkitunnukset > Ota Nordea Tunnusluvut- sovellus käyttöön. Tunnuslukulaitteen saat tilattua lähettämällä viestin yrityksen edustajan tai yrityksen verkkopankista tai soittamalla Nordea Business Centreen 0200 2121 (pvm/mpm). 

9. Miten saan yritykselle verkkopankin?

Voit avata yrityksellesi verkkopankin puhelintapaamisessa. Saat ajan tapaamiseen varattua Nordea Business Centrestä 0200 2121 (pvm/mpm). 

10. Voiko tunnuslukusovelluksen aktivoida useampaan laitteeseen?

Voit aktivoida yhden Classic-verkkopankin käyttäjän useampaan tunnusluvutsovellukseen. Ensimmäisen laitteen aktivoinnin jälkeen voitte tilata uudet aktivointikoodit yrityksen verkkopankista, joilla saat luotua käyttäjän uuteen mobiililaitteeseen. Muistathan aktivoida ensimmäiset tunnukset ennen uusien tilaamista. Koodit ovat kertakäyttöisiä ja jos tilaatte toiset useamman koodin peräkkäin ilman niiden aktivointia, uusi tilaus kumoaa edellisten toimivuuden.

Kun yrityksesi/yhteisösi asioi pankin kanssa, tulee meidän tunnistaa yrityksen/yhteisön edustaja pankkitunnuksilla. Jos yritystäsi/yhteisöäsi saa edustaa useampi henkilö yhdessä, pankki tarvitsee pankin kanssa tehtäviin toimiin vahvistuksen ja suostumuksen kaikilta yhteisön edustajilta.